2008-06-01, 13:48
Medlem
Bekics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dag
en massa skitsnack...

Drar mig ur här då du tydligt har visat att du är ett hopplöst fall.
Citera
2008-06-02, 06:25
Medlem
Dags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bekic
Drar mig ur här då du tydligt har visat att du är ett hopplöst fall.
Så fick jag då rätt till slut ...

.
Citera
2008-06-02, 06:27
Medlem
Dags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foto
Precis som om den himmelske Fadern har skrivit på egen hand

Nja, det är bara det att Jesus är trovärdigare än Paulus ...
Citera
2008-06-02, 07:57
Medlem
Rom3liuZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutger MacLean
Spännande, för du vet väl att bibeln, både GT och NT är nedsulade av
motsägelsefulla uttalanden, (för du har väl läst bibeln hoppas jag), vid en
snabb sökning hittade jag ett större antal referenser till att kollektiv
bestraffning är både ok och inte ok, dvs motsägelsefulla påbud.

Vilket väljer du, kollektiv bestraffning, eller inte kollektiv bestraffning?
Vad är rätt när två motsatser presenteras som sanning?

Som sagt jag har aldrig stött på något förvirrande eller motsägelsefullt. Du får gärna hänvisa till lite bibelställen, (jag vet att du riktigt väntade på det där )
Citera
2008-06-02, 08:07
Medlem
Papa Dans avatar
Urmänniskan bestod av både manligt och kvinnligt, Gud skapade människan till sin avbild. Det kvinnliga separerades dock ifrån urmänniskan till en urkvinna och så så vis så skapades urmannen och urkvinnan. Att åter ingå i ett förbund och låta man och kvinna åter bli ett (så som faktiskt beskrivs i den heliga skrift) genom vigseln (samlaget) så närmar vi oss Gud.

Välsignelser!
Citera
2008-06-02, 08:21
Medlem
Rom3liuZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bekic
...

Nejnej, du verkar ha missförstått mig. Jag tycker pedofili är vidrigt. Det borde bestraffas grövst av alla brott och jag är absolut inte för det på något sätt.

Jag har bara pekat på paralleller mellan pedofili och homofili. De är sammandbunda för att det är samma typ av mental rubbning, och det ena leder till det andra. Det finns heller inga, som jag ser det, riktiga argument som gör att vi kan tillåta homosex men förbjuda en massa andra vidrigheter.
Citera
2008-06-02, 08:22
Medlem
Rom3liuZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giorgi
Homosexualitet främjar gruppen, ja. Det ger de homosexuella individerna något att sträva efter i samhället (En partner) Det gör att de jobbar hårt. De homosexuella kan även ta hand om barn utan föräldrar. Så... de är inget negativt för gruppen, de är bara mindre positivt.

Haha, ja då är väl peddos minst lika benägna på att jobba hårt och ta hand om barn utan föräldrar. En annan sak som främjar gruppen är avrättning av gamla sjuka individer.
Citera
2008-06-02, 08:23
Medlem
Rom3liuZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Ja men det var inte riktigt det de handlade om eller hur? Eller menar du att du "tror" på biblen i den mening att du tror att den finns?

Hehe, jag tror självklart på det som står i.
Citera
2008-06-02, 08:28
Medlem
Giorgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rom3liuZ
Haha, ja då är väl peddos minst lika benägna på att jobba hårt och ta hand om barn utan föräldrar. En annan sak som främjar gruppen är avrättning av gamla sjuka individer.
Peddos påverkar barnen negativt.
Citera
2008-06-02, 08:44
Medlem
Mindfullness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papa Dan
Urmänniskan bestod av både manligt och kvinnligt, Gud skapade människan till sin avbild. Det kvinnliga separerades dock ifrån urmänniskan till en urkvinna och så så vis så skapades urmannen och urkvinnan. Att åter ingå i ett förbund och låta man och kvinna åter bli ett (så som faktiskt beskrivs i den heliga skrift) genom vigseln (samlaget) så närmar vi oss Gud.

Välsignelser!

Intressant , menar du att man och kvinna var en kropp? och att själva kroppen delade sig i två eller hur menar du? Urmänniskan skapades av Gud och skriften lär att att de var kompletta som två olika kön.

Skapelseberättelsen säger ju:

Mosebok 1:26 " Gud sade "Vi skall göra människor som är vår avbild, lika oss. "

1:27 -28 "Gud skapade människan till sin avbild, till Guds avbild skapade han henne. Som man och kvinna skapade han dem. Gud välsignade dem och sade till dem: Var fruktsamma och föröka er, uppfyll jorden och lägg den under er."
Citera
2008-06-02, 08:45
Medlem
fotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dag
Nja, det är bara det att Jesus är trovärdigare än Paulus ...

Precis som om Jesus har skrivit på egen hand
Citera
2008-06-02, 08:56
Medlem
Mindfullness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papa Dan

Välsignelser!

Du är Rastafarier alltså? Trevligt, välkommen! Det har vi nog ingen här innan som är tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in