Citat:
Ursprungligen postat av Requiem
Dag,
Visst ska vi undvika synden men du såväl som jag vet att ingen människa någonsin varit fri från synd utom Jesus Kristus. För utom vårat syndande i livet så lever vi med arvssynden.
Ingen människa föds i synd eller med synd. Så här lär biblen i denna fråga:
"19 Hur kan ni nu fråga: "Varför skulle inte sonen bära på sin faders missgärning?" Jo, sonen övade ju rätt och rättfärdighet och höll alla mina stadgar och gjorde efter dem. Därför skall han förvisso få leva.
20 Den som syndar, han skall dö. En son skall inte bära på sin faders missgärning, och en fader skall inte bära på sin sons missgärning. Över den rättfärdige skall hans rättfärdighet komma, och över den ogudaktige skall hans ogudaktighet komma."
Citat:
Sedan ska vi naturligtvis leva ett liv där vi söker bot och bättring.
Helt klart! Bibeln säger:
"4 Var och en som gör synd, han överträder ock lagen, ty synd är överträdelse av lagen.
5 Och I veten att Han uppenbarades, för att han skulle borttaga synderna; och synd finnes icke i honom.
6 Var och en som förbliver i honom, han syndar icke; var och en som syndar, han har icke sett honom och icke lärt känna honom.
7 Kära barn, låten ingen förvilla eder. Den som gör vad rättfärdigt är, han är rättfärdig, likasom Han är rättfärdig.
8 Den som gör synd, han är av djävulen, ty djävulen har syndat från begynnelsen. Och just därför uppenbarades Guds Son, att han skulle göra om intet djävulens gärningar.
9 Var och en som är född av Gud, han gör icke synd, ty Guds säd förbliver i honom; han kan icke synda, eftersom han är född av Gud.
10 Därav är uppenbart vilka som äro Guds barn, och vilka som äro djävulens barn, därav att var och en som icke gör vad rättfärdigt är, han är icke av Gud, ej heller den som icke älskar sin broder.
11Ty detta är det budskap som I haven hört från begynnelsen, att vi skola älska varandra
12 och icke likna Kain, som var av den onde och slog ihjäl sin broder. Och varför slog han ihjäl honom? Därför att hans egna gärningar voro onda och hans broders gärningar rättfärdiga."
Citat:
Till trådskaparen skulle jag vilja säga följande: Du har verkligen ett svårt val i livet, ingen vet vad som händer på den yttersta dagen och hur vi blir dömda.
Till trådskaparen skulle jag vilja säga: lyssna inte på den här lögnaren. Han är inte ute i Guds ärende. Lyssna istället till bibelordet i denna fråga. Där får du reda på vad Gud anser om homosexualiteten och vilket straff som väntar den som utövar denna styggelse.
Citat:
Jag har svårt för homosexualitet till viss del men jag som människa har inte rätt att dömma en annan människa och om Gud är kärlek så är all kärlek av gud.
Ha, ha du! där ljuger du igen din djävul! Gud säger att en man skall inte ligga med en annan man såsom man ligger hos en kvinna, det är en styggelse. Så ditt svammel om "kärlek" är inte sant. Den homosexuella "kärleken" är inte från Gud!
Citat:
Jag skulle rekomendera dig att tala med en präst, inte alls så farligt som det låter, finns jourpräster, sjukhuspräster osv osv... kan vara bra att ventilera frågan med någon som förstår dina tankar och lyssnar utifrån ett trosperspektiv. Önskar dig lycka till.
Sådana rekomendationer är direkt farliga. Du ska inte inge henne några förhoppningar och inte anlita prästskallar som ska ljuga i henne en massa skit.
Synden lön är döden och ingen skall undgå sitt jordelivs gärningar. Vare sig han/hon gjort ont eller gott.
Citat:
Och till Dag igen skulle jag vilja skriva in ett litet välbekant citat:
"Matt 7:1
Döm inte. Gå in genom den trånga porten
Döm inte, så blir ni inte dömda.
Matt 7:2
Ty med den dom som ni dömer med skall ni dömas, och med det mått som ni mäter med skall det mätas upp åt er.
Matt 7:3
Varför ser du flisan i din broders öga när du inte märker bjälken i ditt eget?
Matt 7:4
Och hur kan du säga till din broder: Låt mig ta bort flisan ur ditt öga - du som har en bjälke i ditt öga?
Matt 7:5
Hycklare, ta först bort bjälken ur ditt öga, så kan du se klart och ta bort flisan ur din broders.
Matt 7:6
Ge inte det som är heligt åt hundarna, och kasta inte era pärlor åt svinen; de trampar på dem och vänder sig om och sliter sönder er.
Matt 7:7
Be, så skall ni få. Sök, så skall ni finna. Bulta, så skall dörren öppnas."
Ja det var ju omtänksamt så det förslår. Men nu har jag en Herre som jag vill följa så dina malplacerade påpekanden lämnar jag därhän tills vidare. Jag har att strida mot synden och mot falska profeter, sådana som du, som lovar syndaren fortsatt lycka i att synda.