2008-05-12, 16:30
Medlem
QP Cheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Guds oerhörda godhet och rättvisa är så enorm att jag blir svimfärdig. Varför skapa homosexuella om dessa sedan inte är ok? Är gud dum i hela jävla huvudet?

Nej, men han KAN inte ha något samröre med synden, det är som att blanda eld och vatten, det går inte ihop. vill man då leva ett sådant liv så säger man nej till Gud och då får man ta den konsekvensen av det, att inte kunna komma in i himmelriket. Gud förlåter och glömmer, MEN, man måste själv be om förlåtelsen, om man tackar nej till Gud så finns det ingen annan väg till förlåtelse.
Citera
2008-05-12, 16:34
Medlem
FreeYourMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QP Cheese
Nej, men han KAN inte ha något samröre med synden, det är som att blanda eld och vatten, det går inte ihop. vill man då leva ett sådant liv så säger man nej till Gud och då får man ta den konsekvensen av det, att inte kunna komma in i himmelriket. Gud förlåter och glömmer, MEN, man måste själv be om förlåtelsen, om man tackar nej till Gud så finns det ingen annan väg till förlåtelse.
Och sen brinner man i all evighet, gud älskar oss alla men om vi inte tror på han så torterar han oss föralltid . Måste säga att det är ganska rättvist ändå, speciellt för alla dem som aldrig hört talas om han. HUR VÅGAR DE INTE TRO PÅ NÅGONTING SOM DE ALDRIG HÖRT TALAS OM? BURN THEM!!!!
Citera
2008-05-12, 16:45
Medlem
SleepaZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeYourMind
Och sen brinner man i all evighet, gud älskar oss alla men om vi inte tror på han så torterar han oss föralltid . Måste säga att det är ganska rättvist ändå, speciellt för alla dem som aldrig hört talas om han. HUR VÅGAR DE INTE TRO PÅ NÅGONTING SOM DE ALDRIG HÖRT TALAS OM? BURN THEM!!!!
Vi vet ju nästan ingeting om hur livet är i himmelriket med Gud i våran närhet. Jag tror inte vi kan få grepp om det förens vi ser det.

Jag tror heller inte vi kan förstå hur det är att leva utan Gud som ett eventuellt straff vid domens dag.. Kanke är det så att utan Gud då kan vi inte leva alls.
Kanske är det eviga straffet en riktig död? Jesus kommer med ett erbjudande om evigt liv. Detta erbjudande hade han inte kommit med om vi redan haft en evig själ..

Tankar från mig
Citera
2008-05-12, 16:50
Medlem
QP Cheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleepaZ
Vi vet ju nästan ingeting om hur livet är i himmelriket med Gud i våran närhet. Jag tror inte vi kan få grepp om det förens vi ser det.

Jag tror heller inte vi kan förstå hur det är att leva utan Gud som ett eventuellt straff vid domens dag.. Kanke är det så att utan Gud då kan vi inte leva alls.
Kanske är det eviga straffet en riktig död? Jesus kommer med ett erbjudande om evigt liv. Detta erbjudande hade han inte kommit med om vi redan haft en evig själ..

Tankar från mig

Bibeln säger att själen lver vidare efter döden, de som är frälsta till evigt liv och som inte är det till evig dom.
vidare säger Bibeln att Gud kommer att skapa en ny himmel och en ny jord, den gamla jorden kommer tillsammans med satan och antikrist och de som inte står skrivna i livets bok kommer hamna i en sjö av eld och svavel som aldrig släcks. detta är den andra döden.
Citera
2008-05-12, 16:51
Medlem
Citat:
Jag tror heller inte vi kan förstå hur det är att leva utan Gud som ett eventuellt straff vid domens dag..

Vad menar du nu? Att du inte förstår hur man kan leva utan att veta/tro att om man lever fel så kommer den rättevise och gode guden att sparka skiten ur dig ifall du tolkat hans otroligt luddiga regler fel?

Jo ska du veta, det går alldelles utmärkt att leva utan Gud som någon slags målvakt i slutet. Tricket är att leva för livets skull och inte att leva för döden. Testa det!
Citera
2008-05-12, 16:52
Medlem
QP Cheeses avatar
Citat:

Gud fäller alltid en rättvis dom, de som aldrig har hört evangelium har inte heller valt att bli frälsta, de kommer dömas efter sitt samvete. de som har hört evangelium kommer döma utefter vilken sida de valt, enkelt. Gud älskar oss alla ja, men inte alla TILLHÖR honom, det är ett val man måste göra själv.
Citera
2008-05-12, 17:05
Medlem
FreeYourMinds avatar
Citat:
Bibeln säger att själen lver vidare efter döden, de som är frälsta till evigt liv och som inte är det till evig dom.
vidare säger Bibeln att Gud kommer att skapa en ny himmel och en ny jord, den gamla jorden kommer tillsammans med satan och antikrist och de som inte står skrivna i livets bok kommer hamna i en sjö av eld och svavel som aldrig släcks. detta är den andra döden.
Ja, man kommer nog få det lite hett om fötterna. Men efter de första 10000000000000000000000000000000000000000000000000 0000 åren så tror jag nog man vänjer sig.
Citera
2008-05-12, 17:08
Bannlyst
Citat:

Har du käkat svamp igen och hur många konton befogar du över egentligen? Får din åsikter mer tyngd av att du dyker upp som ett troll hela tiden? Kom med lite belägg för dina påståenden istället för att svamla.
Citera
2008-05-12, 17:15
Bannlyst
Citat:
Alltså, det står i NT på många ställen att homosexualitet är en synd och de som praktiserar det kommer inte att komma in i himmelriket.

DOCK så är det ingen synd att bli frestad, frestad kan många människor bli av olika saker och homosexualitet är fel men inte att bli frestad av det, håller man sig i skinnet och inte praktiserar det så har man inte heller gjort fel.

Det andra som du skriver oroar mig lite, att du ha sex med killar och sådant, vill du vara kristen så måste du sluta med sådant, Gud kan inte ha samröre med synd alls oavsett om det är sex med män eller kvinnor i ditt fall, vill du inte leva för Gud så gör du som du vill men vill du leva ett kristet liv så är all synd fel, inte bara homosexualitet.

Jag kan gärna samtala med dig via PM och sådant också om du vill diskutera frågor om kristen tro i allmänhet eller något annat som du undrar över.

Hittade inga fördömande av Jesus i alla fall, och det är runt hans liv och gärningar Kristendom till merpart kretsar.
Citera
2008-05-12, 17:17
Medlem
FreeYourMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tux 08
Har du käkat svamp igen och hur många konton befogar du över egentligen? Får din åsikter mer tyngd av att du dyker upp som ett troll hela tiden? Kom med lite belägg för dina påståenden istället för att svamla.

Hej, vilket av mina påståenden tycker du behöver mera belägg? Jag vet att kristnas tro verkar psykiskt sjuk men jag lovar, de tror faktiskt på det här och vill du ha bevis är det bara att ifrågasätta något av mina påståenden, jag kan därefter länka dig till hemsidor som styrker mina påståenden, deal?
Citera
2008-05-12, 17:24
Medlem
FreeYourMinds avatar
Citat:
Gud fäller alltid en rättvis dom, de som aldrig har hört evangelium har inte heller valt att bli frälsta, de kommer dömas efter sitt samvete. de som har hört evangelium kommer döma utefter vilken sida de valt, enkelt. Gud älskar oss alla ja, men inte alla TILLHÖR honom, det är ett val man måste göra själv.

Som kristen tror du på att gud(vad nu det är) är allsmäktig. Han har alltid vetat allt, han har alltid kunnat göra allt och han har alltid funnits. Detta brukar man sammanfatta som omnimax, dvs omnipresent, omnipotent och omniscient.

Om gud är omnimax, så visste han tex när han skapade världen, att det en dag skulle komma att finnas en man vid namnet Adolf Hitler, och han visste att Adolf Hitler skulle indirekt mörda miljoner människor och såsmåningom hamna i helvetet som du beskriver det.

Det jag nu vill se dig göra, är förklara hur Adolf Hitler, eller egentligen hur någon människa kan ha fri vilja, om gud är omnimax.
Citera
2008-05-12, 17:29
Medlem
FreeYourMinds avatar
Citat:

Tankar från mig

Dessa är de problemen jag har med din tro.
Du vet ingenting om hur livet är i himmelriket, men du vill ändå komma dit, varför? För att bibeln säger att det är bra? Om du ska spendera en evighet där, borde du inte iallafall vilja veta lite mera om stället?

Du tror på någonting som du inte vet vad det är, vad är gud egentligen? Kan du definera begreppet gud?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in