2008-05-11, 13:36
Medlem
Dronjaks avatar
Sims 3 kommer nästa år, verkar ju innehålla en hel del nyheter. Verkar ju även som om att man kan vandra runt i en stad och handla saker i stan.

Detta är ju ett av EAs största inkomstkälla, om inte DEN största inkomstkällan.
Är själv inget Sims fan, men värt en tråd för er som är.

http://thesims3.ea.com/home.php

Är inte Sims lite väl uttjatat, eller kommer det toppa listorna än en gång?
Citera
2008-05-11, 13:40
Bannlyst
grafiken ser ju inte så annorlunda ut jämfört med tvåan
Citera
2008-05-11, 14:12
Bannlyst
detta blir något att se fram imot alltid drömt om att gå ut på gatan med min sim.
Citera
2008-05-11, 14:15
Bannlyst
Det är väl bra, Jag tycker det är skit najs grafik :-)
Skulle vilja ha det Online. Då skulle det kännas som man lever på Sims :P
Citera
2008-05-11, 14:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av virtoz
detta blir något att se fram imot alltid drömt om att gå ut på gatan med min sim.

hur kunde jag få "alltid" att se ut som "aldrig" jag läste typ 5 gånger. Varje gång stod det "aldrig drömt om att gå ut..."
Citera
2008-05-11, 14:40
Medlem
Dronjaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Självklart att detta kommer toppa listor, men oändligt många småtjejer som inte kan tanka och som MÅSTE ha alla expansioner kan det inte slå fel

Det är ju sant. Kommer garanterat komma 20 expansioner till detta spelet.
Hade varit med skoj om det va online, så att 1 server va en stad så att säga. Så att man har sina vänner i samma kvarter eller något. Skulle dom lätt kunna fixa.
Citera
2008-05-11, 18:21
Medlem
dumms avatar
Aye, sims kommer sälja gott i evigheter till framöver ... Själv förstår jag inte vad som är så bra med det, å andra sidan är jag inte mycket för dokusåpor o.s.v heller.
Är det bara jag som drar den paralellen förresten? Sims + dokusåpa alltså =)
Citera
2008-05-11, 18:25
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dumm
Aye, sims kommer sälja gott i evigheter till framöver ... Själv förstår jag inte vad som är så bra med det, å andra sidan är jag inte mycket för dokusåpor o.s.v heller.
Är det bara jag som drar den paralellen förresten? Sims + dokusåpa alltså =)

Precis så tänker jag med!

Jag tycker först och främst att det är att bygga husen som är det roligaste. Jag brukar alltid bygga noggrant osv så att jag får det precis som jag vill ha det. Efter det skapar jag en familj som glatt kan flytta in. Minns att jag flera gånger har gjort två tjejer och en kille. Där killen förälskar sig först i ena tjejen, samt gör henne på smällen och sedan likadant med den andre. Vissa gånger har han förälskat sig i städerskan/städaren.

Andra gånger har de kommit på varandra och hamnat i ett antal slagsmål. Och varför jag gör detta är för att det är så kul och underhållande. Jag må vara lite knäpp, men nog fan är det roligt.
Citera
2008-05-11, 18:29
Medlem
KönsKlass avatar
Som kille skyller man hellre på att man sett när bruden spelat sims. Man vågar inte säga att man själv har fängslats av det. Men fan, jag har vart en riktig Sims-nörd ett tag. Lyckades spela en hel familj från början till slut. Men visst blir det drygt efter ett tag. Ändå ser jag på nåt sätt fram emot 3:an. Jag vet att jag kommer fastna en period då igen.
Citera
2008-05-11, 18:32
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KönsKlas
Som kille skyller man hellre på att man sett när bruden spelat sims. Man vågar inte säga att man själv har fängslats av det. Men fan, jag har vart en riktig Sims-nörd ett tag. Lyckades spela en hel familj från början till slut. Men visst blir det drygt efter ett tag. Ändå ser jag på nåt sätt fram emot 3:an. Jag vet att jag kommer fastna en period då igen.

Haha jag känner mig nästan som dig faktiskt, trots att jag är tjej. Det är nästan så att jag ibland har förnekat att jag varit världens nörd med det. Nu har jag dock inte spelat Sims på över ett år. Men när jag får min nya dator så är det Sims 2 samt alla expansionspaket, förutom de där "prylpaketen". När 3:an kommer, så är det bort med det gamla och in med det nya.
Citera
2008-05-11, 19:24
Medlem
Dronjaks avatar
Jag har bara testat sims spelen, aldrig kört dom ordentligt. Har en lillsyrra däremot som gillar spelen.
Men jag ser inte riktigt det roliga i det, eftersom det .. ja .. framgången när man spelar spelet belönar sig inte.
Men jag var aldrig något tamagoci (stavning) fan heller.
Citera
2008-05-11, 22:11
Medlem
KönsKlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermassive
Haha jag känner mig nästan som dig faktiskt, trots att jag är tjej. Det är nästan så att jag ibland har förnekat att jag varit världens nörd med det. Nu har jag dock inte spelat Sims på över ett år. Men när jag får min nya dator så är det Sims 2 samt alla expansionspaket, förutom de där "prylpaketen". När 3:an kommer, så är det bort med det gamla och in med det nya.

Haha! Blir fan sugen på att börja spela 2:an nu igen.
En grej jag alltid stört mig på är att 2:an (vet inte om det var så i 1:an också) måste installeras på C:-disken. Likaså alla tillägg. Hoppas de ändrar detta i 3:an och man kan lägga det vart man vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in