2008-05-11, 19:05
Medlem
Robertsons avatar
Av ren nyfikenhet: 12 000 i födelsedagspresenter Är dina päron rika lr vad?

Inte fan hade jag råd att punga ut med tusenlappar fram o tillbaka på flickvännen i den åldern(nej, det var inte runt 30 år sen). För att inte tala om studenten då cashen tog slut vid kostym etc.
Citera
2008-05-11, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supermassive
Just det, kom på en grej. Nu vet inte jag hur din flickvän funkar, men något som inte är så jättepopulärt är om du köper en grej till henne nu för ett x antal tusen eller vad nu priset kan vara och hon kommer med en present på knappt 300:-. Vissa kan känna sig illa till mods för att de inte köpte en dyrare gåva. Men som sagt så vet jag inte hur din flickvän funkar och vilket pris hon har tänkt sig till din present.

Skrev ovan att hon börjar få dåligt samvete över det. Det känns faktiskt lite dumt att köpa dyra saker när hon inte har möjligheten att ge mig något liknande. Har förklarat för henne att jag inte bryr mig om priset på vad hon ger mig, men det lyssnar hon inte på, i sann tjejanda.

Späk: Jag måste ha missat 18-årsgränsen då Tur att jag snart fyller 19. Som försvar så tror jag alla inlägg utom tre är skrivna efter jag fyllde 18.
Citera
2008-05-11, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robertson
Av ren nyfikenhet: 12 000 i födelsedagspresenter Är dina päron rika lr vad?

Inte fan hade jag råd att punga ut med tusenlappar fram o tillbaka på flickvännen i den åldern(nej, det var inte runt 30 år sen). För att inte tala om studenten då cashen tog slut vid kostym etc.

Vi har det ganska bra, ja. Men jag försörjer mig själv till största delen.
Jobbar mycket helger och kvällar. Har även hållt på med lägstabud auktioner tidigare, det tjänade jag ganska stora pengar på.

Inte säker på att det var 12k, gjorde en snabb uträkning och fick det till det. Kan vara lite mer eller lite mindre.
Citera
2008-05-11, 19:10
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tmerhi
Skrev ovan att hon börjar få dåligt samvete över det. Det känns faktiskt lite dumt att köpa dyra saker när hon inte har möjligheten att ge mig något liknande. Har förklarat för henne att jag inte bryr mig om priset på vad hon ger mig, men det lyssnar hon inte på, i sann tjejanda.

Späk: Jag måste ha missat 18-årsgränsen då Tur att jag snart fyller 19. Som försvar så tror jag alla inlägg utom tre är skrivna efter jag fyllde 18.

Okej, då måste jag ha missat det, förlåt.

Om hon själv tycker att det börjar nästan bli lite "jobbigt" och hon får dåligt samvete så tycker jag att du ska köra på ett halsband med en text som refererar till just dig. Visst kommer hon att få smycken och annat av släkt och vänner, men hon lär bli gladast av att få ett smycke som gör att hon alltid har dig nära.

Plus att du kanske även kan ge henne en sjukt stor bukett utav röda rosor, enbart med lite grönt. Riktigt schysst faktiskt, om hon uppskattar blommor och inte är allergisk!

Det behövs så lite för att få en människa att bli glad.
Citera
2008-05-11, 19:15
Medlem
Citat:
En vanlig tjej ungefär. Vill varken ha dockhus eller tatuering. Eller jag vill inte att hon ska ha tatuering så det kan hon glömma

Har skämt bort henne rätt mycket med dyra väskor och kläder så jag vill gärna fortsätta hålla det på den nivån, men känns inte som att det passar som studentpresent. En fin klocka kanske skulle kunna vara något passande? Hon har visserligen redan tre stycken, men något i den stilen kanske.

Tack för tipset men skivor går bort

Haha, talibanfasoner. En slöja är nog de givna köpet. Om du kan förbi se det hade nog ett armband varit perfekt.

Toskala
Citera
2008-05-11, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toskala
Haha, talibanfasoner. En slöja är nog de givna köpet. Om du kan förbi se det hade nog ett armband varit perfekt.

Toskala

haha jag som har ett sällan skådat muslimförakt. Får bättra mig helt enkelt.
Ett armband har hon redan, snyggaste på marknaden för övrigt.
Ringde henne nu för jag har sådan ångest om vad jag ska köpa. Fick som svar att hon inte visste och att vi inte behövde köpa något till varann. Tack, nu har jag ju ännu bättre insikt om vad jag ska köpa.

Uppskattar alla tips ni har gett förresten. Skönt att man alltid kan få stöd på FB när man behöver den, vare sig det gäller brott eller kärleksproblem. Gotta love it
Citera
2008-05-11, 19:24
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ringde henne nu för jag har sådan ångest om vad jag ska köpa. Fick som svar att hon inte visste och att vi inte behövde köpa något till varann. Tack, nu har jag ju ännu bättre insikt om vad jag ska köpa.

Uppskattar alla tips ni har gett förresten. Skönt att man alltid kan få stöd på FB när man behöver den, vare sig det gäller brott eller kärleksproblem. Gotta love it

FB är din näst bäste vän!

Nej men berätta lite om hur din tjej är och vad hon gillar att göra för saker!
Citera
2008-05-11, 19:24
Medlem
Citat:

Det var ett skämt, du la ju upp de så fint.

Toskala
Citera
2008-05-11, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supermassive
FB är din näst bäste vän!

Nej men berätta lite om hur din tjej är och vad hon gillar att göra för saker!

Haha det är skitsvårt för hon har inga direkta intressen. Hon brukar mest hänga på på det jag gör och det säger inte så mycket eftersom jag inte har några som helst intressen förutom FB och krogen ungefär.

Hon gillar att resa precis som jag så det är det bästa tipset jag fått i tråden. Men vi ska ju kanske till amerikat efter sommaren så det blir för mycket då. Vilket jävla dödläge detta är. Får nog köpa ett smycke med mitt namn på.
Alternativ skulle kunna vara en amulett med en bild på oss i. Tror det heter amulett, såna som man hänger i halsband som man kan öppna? Ganska säker på att hon skulle uppskatta det väldigt mycket

Edit: Sökte på amulett och det heter nog inte så. Någon som vet vad det heter så jag kan kolla på internet? Tyckte det var en väldigt bra sak nu när jag tänker på det. Hon uppskattar såna "kärleksgrejer" mer än bara dyra saker som det kanske inte ligger så mycket tanke bakom.
Ja du har rätt toskala, jag inbjöd till den
Senast redigerad av tmerhi 2008-05-11 kl. 19:31.
Citera
2008-05-11, 19:31
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Haha det är skitsvårt för hon har inga direkta intressen. Hon brukar mest hänga på på det jag gör och det säger inte så mycket eftersom jag inte har några som helst intressen förutom FB och krogen ungefär.

Hon gillar att resa precis som jag så det är det bästa tipset jag fått i tråden. Men vi ska ju kanske till amerikat efter sommaren så det blir för mycket då. Vilket jävla dödläge detta är. Får nog köpa ett smycke med mitt namn på.
Alternativ skulle kunna vara en amulett med en bild på oss i. Tror det heter amulett, såna som man hänger i halsband som man kan öppna?

Ja du har rätt toskala, jag inbjöd till den

Ja det jag kan tänka mig är någon form av halsband, eller en amulett eller vad det nu kallas för. Och sedan, om du vill ha mer kan du ta med lite annat småplock åt henne. Kanske inhandla ett set med underkläder från Victoria's secret? Eller något annat ställe där de säljer sexiga och vackra underkläder.
Citera
2008-05-11, 19:36
Medlem
Av vad du beskriver så är det såklart givet att hon skäms lite över att hon inte kan ge dig gåvor/presenter av samma värde. Lyssna istället på henne och gör sakerna mer romantiska.
En picknick blir inte bättre för att du köper vin för 10.000 jämfört med ett normalt vin som herr svensson går o köper.

Du kommer även framtå som en jävla pajas när hon står och öppnar sina presenter inför hela släkten där du ska bjuda henne på en resa till Korfu och du står och sträcker på dig i stolthet av att du skämmer bort din flickvänn. Köp istället en fin weekend resa som kommer uppskattas lika mycket där du kan tillbringa en helg med henne helt på egen hand.
Citera
2008-05-11, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miicke
Av vad du beskriver så är det såklart givet att hon skäms lite över att hon inte kan ge dig gåvor/presenter av samma värde. Lyssna istället på henne och gör sakerna mer romantiska.
En picknick blir inte bättre för att du köper vin för 10.000 jämfört med ett normalt vin som herr svensson går o köper.

Du kommer även framtå som en jävla pajas när hon står och öppnar sina presenter inför hela släkten där du ska bjuda henne på en resa till Korfu och du står och sträcker på dig i stolthet av att du skämmer bort din flickvänn. Köp istället en fin weekend resa som kommer uppskattas lika mycket där du kan tillbringa en helg med henne helt på egen hand.

Nja, när hon öppnade mina presenter inför släkten när hon fyllde skämdes jag bara och gömde mig lite. Vi har faktiskt redan varit på weekendresa. Var ett spa utanför stockholm. Det kanske finns fler än ett? Det var en trevlig helg och rekommenderar de som inte varit på det att göra det.
Dock vill jag inte ge henne det igen.

Känns som att jag bara tar upp eran tid och är velig.
Medaljong hette det där smycket tydligen. Någon som tyckte det var en bra idé att stoppa in en bild på oss i en sån?
Senast redigerad av tmerhi 2008-05-11 kl. 19:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in