• 1
  • 2
2008-05-10, 21:31
Medlem
Aritzos avatar
Hejsan!
Jag vet inte hur jag ska börja och berräta men...(mod får gärna ändra rubriken)
Det är det så att jag hade tagit en wow konto från någon för typ 2-3 veckor sen.
Sedan hade jag bytt email på wow kontot också till en av mina vi kan kalla den för kalle@hotmail.com
Och på hans email alltså pelle@gmail.com så hade jag bytt lösenord, Secret answer, och alternativa email till göran@hotmail.com

Nu när jag skulle logga in på kontot så funkade det inte, det stod att den är bannad, jag skulle in på emailet alltså pelle@gmail.com för att kolla varför den blev bannad men den va avarkiverad...Sedan kom jag på att jag hade ju bytt emailen på kontot till kalle@hotmail.com och när jag väl ska logga in på den så fungerar den inte lösenordet är fel, och Secret question är ändrad. Och då tänkte jag att alternativa emailen till kalle@hotmail är ju göran@hotmail.com

Men jag kom inte in på göran@hotmail.com också den va också fel lösenord och secret question var också bytt.

Jag skulle bort vid 5 tiden och då skulle jag växla användaren men det blev aldrig av när jag kom hem då såg jag att jag redan va inloggad på min windows konto.
Men jag skrev ett lösenord fort det som jag trodde jag skulle ha till göran@hotmail.com(tänkte inte på vad jag skrev) jag kom in på msnet men sen råka jag logga ut då hade han säkert bytt lösenord.
Så därför jag tror inte dom(blizzard eller gmail) har stängt av dom två kontona
Utan att någon har tagit dom.

Vet inte om det är keylogger eller trojan men ananrs hade han lika väl tagit dom andra emailen och privat sakerna också.

Ni som inte förstår berrätelsen så har jag gjort förkortning:

Försök att vara i min situation och kom inte med "rätt åt dig" annars kan ni lika gärna inte skriva något alls

Tack till alla seriösa svar!

EDIT:
Jag har gjort en netstat -n i cmd när jag inte hade någonting med internet och göra, då sökte jag upp iperna som kom fram (ESTABLISHED) flera st var från USA, Washington men en av dom va från Danmark,Copenhagen.
Senast redigerad av Aritzo 2008-05-10 kl. 21:35.
Citera
2008-05-10, 21:34
Medlem
Ödlans avatar
kontot duplicerades, originalet bannades och mailleverantören återställde kontot till tidigare ägare.

spontan tanke.
Citera
2008-05-10, 21:42
Medlem
Aritzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ödlan
kontot duplicerades, originalet bannades och mailleverantören återställde kontot till tidigare ägare.

spontan tanke.

Mina konton då?
Citera
2008-05-10, 21:43
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aritzo
Mina konton då?

är en helt annan historia. förlåt, men du formulerar dig som en alkoholpåverkad analfabet.

genomgå standardhandling för att lokalisera eventuella elakartade program på din dator.
Citera
2008-05-10, 21:48
Medlem
Aritzos avatar
Citat:
är en helt annan historia. förlåt, men du formulerar dig som en alkoholpåverkad analfabet.

genomgå standardhandling för att lokalisera eventuella elakartade program på din dator.

Menar du jag borde titta vad för program jag har som kan orsaka problemet?
Jag öppnade sist dom här på min dator. http://www.openwall.com/john/
Citera
2008-05-10, 21:49
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Menar du jag borde titta vad för program jag har som kan orsaka problemet?
Jag öppnade sist dom här på min dator. http://www.openwall.com/john/

nej, jag menar att du ska söka igenom efter virus/spyware/adware/rootkits. att du kört jtr har ingen betydelse.
Citera
2008-05-10, 21:53
Medlem
Aritzos avatar
Citat:
nej, jag menar att du ska söka igenom efter virus/spyware/adware/rootkits. att du kört jtr har ingen betydelse.

Med Spybot programmet va fan hette den som är så jävla känd, inte adaware fanns något annat.
Men det som gör mig förvirrad är just dom två kontona som har med wow accountet och göra, jag tror att det är ägaren som har gjort detta mot mig.
Och mina viktigate email konto.

Är så jävla stressad så jag inte ens kan tänka på något annat.
Citera
2008-05-10, 21:56
Medlem
Ödlans avatar
använd denna för att kolla igenom dina HijackThis-loggar. HijackThis hittar du med Google.
Citera
2008-05-10, 22:04
Medlem
Aritzos avatar
Citera
2008-05-10, 22:06
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
idioti

ja, just det. fast du skulle köra loggen mot sidan jag gav dig.
Citera
2008-05-10, 22:10
Medlem
Aritzos avatar
Är det så här du vill ha det då?
http://www.hijackthis.de/logfiles/72...dfbfcd3a3.html

Men annars kom jag på att hans email alltså pelle@gmail.com, hans email hade jag lagt lösenordet t.ex hejhej12
och lösenordet till mina email var hejhej bara.
Man vet ju aldrig hur han kan ha gått in så säg inte att det är just därför.
Citera
2008-05-10, 22:15
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Är det så här du vill ha det då?
http://www.hijackthis.de/logfiles/72...dfbfcd3a3.html

nej, jag ville inte göra det åt dig från första början. och det gäller ju fortfarande! :-)

självklart kommer du nog aldrig få reda på till 100% hur det gått till. du kan däremot se till att förhindra att det händer i framtiden genom t.ex. antivirusprogram.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in