2008-05-10, 22:19
Medlem
Aritzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ödlan
nej, jag ville inte göra det åt dig från första början. och det gäller ju fortfarande! :-)

självklart kommer du nog aldrig få reda på till 100% hur det gått till. du kan däremot se till att förhindra att det händer i framtiden genom t.ex. antivirusprogram.

Men det ser annorlunda ut här hos mig, testa och kopiera min Hijacklist och klistra in i http://www.hijackthis.de/#anl.

Mm hade tänkt och tänkt men tror inte det skulle hjälpa mycke alls.
Citera
2008-05-10, 23:32
Medlem
ITS -> MS Win

//Mvh K85
//Mod
Citera
2008-05-10, 23:55
Medlem
Arasalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aritzo
Men det ser annorlunda ut här hos mig, testa och kopiera min Hijacklist och klistra in i http://www.hijackthis.de/#anl.

Mm hade tänkt och tänkt men tror inte det skulle hjälpa mycke alls.

Såvitt jag kan se har du två grejer i din logg som kan ha varit något tidigare, men de filerna tycks vara borta, de som börjar med "O2 - BHO:"

Men det här har du ställt till med själv. Om du utmanar någon genom att stjäla ett konto, får du ju räkna med att få skit tillbaka, eller hur?

Det har sannolikt inte det minsta med någon malware att göra, utan du har helt enkelt haft samma info för alla konton, och åkt dit på det. Självförvållat, helt enkelt.

Du kan försöka skriva till kundtjänst hos alla berörda parter och beskriva ditt problem, naturligtvis utan att säga vad du har gjort. Om det finns något material kvar på dina konton bör du ju kunna beskriva det, t.ex. mail från kusin Berta från Jokkmokk, och därmed verifiera att det är ditt från början.

Den som sig i leken ger, vettu
Citera
2008-05-11, 00:34
Medlem
Aritzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arasall
Du kan försöka skriva till kundtjänst hos alla berörda parter och beskriva ditt problem, naturligtvis utan att säga vad du har gjort. Om det finns något material kvar på dina konton bör du ju kunna beskriva det, t.ex. mail från kusin Berta från Jokkmokk, och därmed verifiera att det är ditt från början.

Kundtjänst?
Alltså MSN?
Citera
2008-05-11, 00:36
Medlem
Aritzos avatar
Dubbelpost..
Senast redigerad av Aritzo 2008-05-11 kl. 00:38.
Citera
2008-05-11, 00:38
Medlem
Aritzos avatar
Vad fan kan han har gjort?!

Vet inte fan vad jag ska tro att detta är , själv tror jag att han har fått tillbaka lösenordet på hans mail alltså typ att han på något sätt fått veta lösenordet på hans mail som jag har skrivit in och därefter testat gå in på mina

Eller kanske någon trojan som man ser vad jag gör och vad jag skriver.
RAT..
Citera
2008-05-11, 00:54
Medlem
Arasalls avatar
Citat:
Vet inte fan vad jag ska tro att detta är , själv tror jag att han har fått tillbaka lösenordet på hans mail alltså typ att han på något sätt fått veta lösenordet på hans mail som jag har skrivit in och därefter testat gå in på mina

Eller kanske någon trojan som man ser vad jag gör och vad jag skriver.
RAT..

Kort fråga: Du snodde hans konto, och bytte lösenord. Det lösenord du bytte till, var det samma som du använde till dina andra konton? Eller väldigt likt?
Citera
2008-05-11, 01:21
Medlem
Aritzos avatar
Citat:
Kort fråga: Du snodde hans konto, och bytte lösenord. Det lösenord du bytte till, var det samma som du använde till dina andra konton? Eller väldigt likt?

Väldigt lik ja, som jag sa jag hade ju bytt till t.ex hejhej12 på hans email
och på mina email hade jag hejhej bara förstår du nu?
Citera
2008-05-11, 01:46
Medlem
SinkaNs avatar
Citat:
Väldigt lik ja, som jag sa jag hade ju bytt till t.ex hejhej12 på hans email
och på mina email hade jag hejhej bara förstår du nu?

Nu är jag ju ingen expert på datasäkerhet förvisso, men det där var ju jävligt dumt.
Kanske borde lägga till ett "rätt åt dig" också, bara för sakens skull.
Citera
2008-05-11, 01:49
Medlem
Aritzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinkaN
Nu är jag ju ingen expert på datasäkerhet förvisso, men det där var ju jävligt dumt.
Kanske borde lägga till ett "rätt åt dig" också, bara för sakens skull.

Jag skrev ju att såna inlägg vill jag inte ha.
Tack o hej!
Citera
2008-05-11, 12:56
Medlem
Arasalls avatar
Citat:
Kundtjänst?
Alltså MSN?

Du har jävlats med en person, och han jävlas tillbaka. Dina kunskaper är inte tillräckligt stora för att kunna ge igen i retur, det står ju klart.

Alltså: Skriv till supporten hos MSN och Gmail och var det nu var du hade dina konton, och anmäl att någon (du har ingen aning om vem) har stulit dina kontouppgifter och ändrat lösen.

Kan du på något sätt verifiera att kontona var dina från början kan de hjälpa dig att få tillbaka dem.

Det är väl mindre troligt att det finns något kvar på kontona, dock, om han inte bara gjorde en räd för att ta över dem och sedan sket i alltihopa.
Citera
2008-05-12, 18:59
Medlem
Aritzos avatar
Citat:
Du har jävlats med en person, och han jävlas tillbaka. Dina kunskaper är inte tillräckligt stora för att kunna ge igen i retur, det står ju klart.

Alltså: Skriv till supporten hos MSN och Gmail och var det nu var du hade dina konton, och anmäl att någon (du har ingen aning om vem) har stulit dina kontouppgifter och ändrat lösen.

Kan du på något sätt verifiera att kontona var dina från början kan de hjälpa dig att få tillbaka dem.

Det är väl mindre troligt att det finns något kvar på kontona, dock, om han inte bara gjorde en räd för att ta över dem och sedan sket i alltihopa.

Asså kolla datorn va på, jag va borta, jag kommer hem lösen funkar inte och när jag skrev någonting snabbt så kom jag in på en av dom.

Jo jag har hans namn och adress, bor i frankrike men den där ipet som jag hade fått av netstat som jag inte kännde igen var i danmark.

Och största problemet är ju att jag inte kommer ihåg vilka namn jag skrev på dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in