Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-05-10, 20:56
  #1
Medlem
putte31s avatar
Vet att frågan har varit uppe innan. Men som sagt är alla märken unika. Jag har ett födelsemärke på ryggen som är ca 0.5 cm i diameter både i radie samt i höjd. Har varit hos husläkaren och fick diagnosen att den var helt ok, vilken innebär att dom inte vill ta bort den gratis för mig. Jag tycker att den är väldigt irriterande rent skönhetsmässigt. Den stora frågan är vågar man skära av den själv? Kan man göra den nu inför sommaren? Har ringt privat läkare, men dom uppskattade kostnaden till ca. 6-7000, vilken jag tycker i nuläget är för mycket då jag är student. Förslag?
Citera
2008-05-10, 21:34
  #2
Medlem
Rossoneris avatar
Du vill hellre ha ett fult ärr?
Citera
2008-05-10, 22:40
  #3
Medlem
putte31s avatar
Hmm..nja...
Citera
2008-05-10, 23:17
  #4
Medlem
Googlas avatar
Jag hade ganska smått stort födelsemärke på ryggen, jag kliade bort det. Kan göra jävligt ont, men ta lite dag för dag. Med fingrarna inte med kniv, för kan det bli skorv för att såret ska läkas och födelse märket sitter inte på huden, det är som att det är under huden.
Citera
2008-05-11, 00:25
  #5
Medlem
peter_ölbacks avatar
står det ut så pass mkt att du kan strypa den med tråd, exempelvis fiskelina? isf stryp cirkulationen så kan du klippa/skära bort den själv!
Citera
2008-05-11, 02:33
  #6
Medlem
putte31s avatar
Men finns det några risker med det?
Citera
2008-05-11, 03:36
  #7
Avstängd
Steingrens avatar
Om du bor i närheten av Stockholm så kan du ta bort ditt födelsemärke hos Gamla Stans Laser. Har själv tagit bort två där och det gick på 1500 spänn totalt.

Hemsida: www.kirurg.com
Citera
2008-05-20, 19:30
  #8
Medlem
knekt sparvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putte31