Citat:
Ursprungligen postat av The Master
Jag brukade gå på bramha kumaris förut, en indisk yoga där det går ut på att meditera med öppna ögon för att på det sättet öppna upp själens ögon. Efter 10 minuter hade jag gått så satans djupt in i mig själv att jag kunde styra mig själv där jag gick igenom olika "rum" djupt inne i mig själv och det var som att jag vart "ren" i själen och upptäckte nya dimensioner i mitt medvetande. När musiken stängdes av var det som att dras ur ett 15 meter djupt hål och jag gick hem som på moln och bara log och kände mig fri i vetskapen om att jag kan nå djupare än vad jag trodde var möjligt.
Skönt att vi ligger på samma nivå.

Jag har haft liknande upplevelser under meditation där jag närmat mig vad som kan beskrivas som andlig extas. De är guld värda de där tillfällena eftersom man bär med sig de känslor som förknippades med händelsen genom hela livet. Jag har också haft en del "utanför kroppen upplevelser" som det kallas populärt, och de har påverkat mig.
Huruvida det rör sig om utanför-upplevelser eller inte är ointressant eftersom de begreppen är ointressanta egentligen. Det handlar om medvetandetillstånd snarare.
Jag har ett tips till dig om du vill lära dig en solid yogateknik av en sansad "no nonsense" snubbe som pratar engelska totalt befriad ifrån new age flum. Hans farsa var en känd yogi och Maharaji i indien då det begav sig men Prem Rawat, hans pojk, har westernifierat kärnbudskapet och teknikerna och lär ut dessa till intresserade.
Jag har levt ett struligt liv de senaste åren så jag har inte tagit emot tekniken som kallas "kunskapen" ännu men jag har förutsatt mig att göra det i framtiden. Det handlar inte om någon mirakelmedicin alena saliggörande här utan gamla beprövade Yogatekniker (utan krav på gummikropp) som vänder sinnet från det yttre till det innre.
Det enda som behövs, men ack så klurigt för det mesta.
Här sån. (Jag bara tog en video slumpmässigt nu så läs inte in något.)
http://www.youtube.com/watch?v=n1FCzDz8npY
Intressant här dock. "What do you practice?".
Det är ju en beskrivning av vad man gör med sitt sinne varje dag. Man lär sig det man tränar sig på. Det Prem Rawat ofta säger är att för att en förändring och utveckling skall ske så måste någonting "ske". Någonting måste ändras, rörande vad man "utför"(practice) i sitt liv.
Det gäller även de tekniker som personer som han lär ut.