2008-05-19, 23:10
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Strage hyllar den. Då måste den vara ok i alla fal.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2198&a=767581
Det antyder väl snarare motsatsen.
Citera
2008-05-19, 23:23
Medlem
Crenshaw Punchs avatar
strage är en av de dummaste fittorna som någonsin plockat upp en penna... eller det var kanske inte topic?
Citera
2008-05-20, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXit^
Hennes skiva? Hur mycket har hon gjort på den? Skrikpratat en text som någon annan har skrivit på någon annans melodi.. Mycket att hurra för....

Applåder! Massornas bifall! Folkets jubel! Gratulationer! Blommor och choklad! Ootrooligt, helt enkelt!

Du kanske borde kollla upp fakta lite mer innan du uttalar dig. Hon har varit direkt inblandad i 8 av 10 låtar och har skrivit texterna till flera låtar själv. Hon är en begåvad artist som har talang för att skriva låtar. Helt klart den bästa skivan en idol-artist har gjort och helt klart den största stjärna som Idol tagit fram.
Citera
2008-05-20, 03:40
Medlem
Arbetarbroders avatar
Tror ni att Amarula Tree kan bli en hit, typ sommarplåga? Eller den är kanske inte tillräckligt somrig.
Men de är väl Amarula Tree som hon ska släppa som singel (om den inte redan är släppt?). Tycker själv att det är tråkig låt som saknar typ.. allt.
Citera
2008-05-20, 13:45
Medlem
Arbetarbroders avatar
Äsch. Nu ger jag upp. Har lyssnat igenom hela skivan en gång till och det finns ju inte en enda låt som har någonting alls. Hela skivan känns genomgående tråkig och det finns ingenting som överaskar.
Ni som tycker skivan är bra, vilka låtar gillar ni mest på skivan? Vore intressant att veta!

Jag ger den två arbetarbröder av fem möjliga. Den är trots allt bättre än all annan Idolskit som producerat och Amanda Jenssens röst är orginell men som helhet blir allting tråkigt.
Citera
2008-05-20, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Äsch. Nu ger jag upp. Har lyssnat igenom hela skivan en gång till och det finns ju inte en enda låt som har någonting alls. Hela skivan känns genomgående tråkig och det finns ingenting som överaskar.
Ni som tycker skivan är bra, vilka låtar gillar ni mest på skivan? Vore intressant att veta!

Jag ger den två arbetarbröder av fem möjliga. Den är trots allt bättre än all annan Idolskit som producerat och Amanda Jenssens röst är orginell men som helhet blir allting tråkigt.

Greetings from space, Numb, For the sun, So far away är nog mina favoriter. Greeting är den absolut bästa låten.
Citera
2008-05-20, 14:38
Medlem
Zumas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sälklubbarn
Amy Winehouse - artist? Hon är ju ett jävla UFO!

Dagens kommentar, veckans kommentar, ÅRETS kommentar.

TYcker inte Amandas skiva var så jättebra, känns för rak. Jävla massa stråkar hela tiden som tråkar upp hela skivan. Konceptet är trist.
Senast redigerad av Zuma 2008-05-20 kl. 15:08.
Citera
2008-05-20, 17:12
Medlem
Gautamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Greeting är den absolut bästa låten.
Instämmer! Det är en riktig höjdarlåt. Hoppas den blir skivans tredje singel.
Citera
2008-05-23, 16:22
Medlem
Arbetarbroders avatar
Fick se skivomslaget idag, hon är jobbigt het där alltså...
Citera
2008-05-28, 11:15
Medlem
swedans avatar
Härligt att man inte är ensam. Följer inte Idol whatsoever, men hörde "Do You Love Me" på radio och tänkte "fan vad bra", fick reda på att det var hon och laddade ner (förlåt) albument (som jag tänkte köpa, men hittade inte det som drm-fri mp3, nån som vet var man kan köpa det drm-fritt?), gryyymt bra. Blev glad att det inte var vinnaren från Idol, och ett kvalitetsmärke att hon åtminstone åkte ut.
Citera
2008-06-13, 15:02
Medlem
Jag har toklyssnat på Rockferry med Duffy de senaste två veckorna, och i samband med detta närmast blivit frälst på kuppen, och därav har Killing My Darlings fått en orättvist stor måttstock att leva upp till. Efter att ha mottagit silverpokalen, som i tävlingen Karaoke 2007 ständigt skinit desto starkare än den falskt marknadsförda guldmedaljen, har Amanda Jensen en klar fördel gentemot vinnaren Marie Picasso men är fortfarande till största delen destinerad att hamna i ett tugummipopfack där hon får tampas med att tvätta bort stämplen att ständigt vara föremål för dyrkan av främst småflickor med My Little Ponny mjukisdräkter. Som andrapristagare har dock Amanda fördelen att kunna profileras starkare som artist och inte bara vara som Marie Picasso och Daniel Lindström - en tilllfällig barnvakt i balklänning eller finkostym som sjunger på Överkalix årliga grisslakt och tillika byamöte.

Killing My Darlings som verk är Karaoke 2007-fabrikens motsvarighet till Sgt. Peppers Lonely Hearts Club Band vilket innebär en 2:a av 5 i betyg. Detta är första produkten från denna coverslakt-tävling där artisten redan besitter viss attityd och inte behöver profileras som en menlös fjäderviktare som skivbolaget ska blåsa upp med designerkläder till tungvikt. Låtmaterialet är retrodoftande 60- och 70-tals rytmer med en lutning mot Soul. Är detta bra retrodoftande musik då? Nja! Det känns som att de satsat på retrosoundet just för att de Svenska producenterna känner att det är en ny scen att satsa på. Svensk soul förblir tyvärr ungefär lika mycket soul som valfritt rektum. Tummen upp för ett starkt försök men jag kommer inte bli konverterad från den nyvunna frälsning som Rockferry gett mig. Detta är Rockferry Superlight!
Senast redigerad av mats_atari 2008-06-13 kl. 15:21.
Citera
2008-06-13, 15:14
Medlem
Gautamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mats_atari
Jag har toklyssnat på Rockferry med Duffy de senaste två veckorna, och i samband med detta närmast blivit frälst på kuppen, och därav har Killing My Darlings fått en orättvist stor måttstock att leva upp till. Efter att ha mottagit silverpokalen, som i tävlingen Karaoke 2007 ständigt skinit desto starkare än den falskt marknadsförda guldmedaljen, har Amanda Jensen en klar fördel gentemot vinnaren Marie Picasso men är fortfarande till största delen destinerad att hamna i ett tugummipopfack där hon får tampas med att tvätta bort stämplen att ständigt vara föremål för dyrkan av främst småflickor med My Little Ponny mjukisdräkter. Som andrapristagare har dock Amanda fördelen att kunna profileras starkare som artist och inte bara vara som Marie Picasso och Daniel Lindström - en tilllfällig barnvakt i balklänning eller finkostym som sjunger på Överkalix årliga grisslakt och tillika byamöte.

Killing My Darlings som verk är Karaoke 2007-fabrikens motsvarighet till Sgt. Peppers Lonely Hearts Club Band vilket innebär en stark 3:a av 5 i betyg. Detta är första produkten från denna coverslakt-tävling där artisten redan besitter viss attityd och inte behöver profileras som en menlös fjäderviktare som skivbolaget ska blåsa upp med designerkläder till tungvikt. Låtmaterialet är retrodoftande 60- och 70-tals rytmer med en lutning mot Soul. Är detta bra retrodoftande musik då? Nja! Det känns som att de satsat på retrosoundet just för att de Svenska producenterna känner att det är en ny scen att satsa på. Svensk soul förblir tyvärr ungefär lika mycket soul som valfritt rektum. Tummen upp för ett starkt försök men jag kommer inte bli konverterad från den nyvunna frälsning som Rockferry gett mig. Detta är Rockferry Superlight!
Så du gillar skivan eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in