Citat:
Ursprungligen postat av Reoshi
Allts, jag har vl egentligen inga motargument annat n att jag sjlv vill ha ungar, att jag tycker om barn helt enkelt.
Det r mitt nda argument fr/emot detta, jag lgger egnetligen ingen vikt vid hur vrlden ser ut efter jag dr, dvs om barnen verkligen fr leva frdrigt eller ifall vi skulle utplna hela mnskligheten samtidigt som jag dr.
Men ett liv utan barn skulle jag tycka var ganska trist, s jag rstar fr att fortstta med fortplantningen.
Ser iofs ingen vits med att upphra fortplantningen, varesig den fuckar upp jorden eller inte. Det nda som rr mig r vad som hnder under min livstid.
Tyvrr s pratar vi just om DIN livstid.
Ja, att sluta frka sig borde st p agendan imorrn. Nu r det ju s att Europa gr back i sin befolkning (vet inte exakt om Europa p stort gr det, kan bara vara vissa av lnderna). Det r ju resten av vrlden som behver gra det hr. Men att det skulle hnda r vl ovsentligt
Nej, verbefolkningen r antagligen den katastrof som ligger mnskligheten nrmast. Miljn r ju i direkt behov av det hr, s att skylla p miljn r som att pissa i bastun.