Citat:
Ursprungligen postat av Reoshi
Alltså, jag har väl egentligen inga motargument annat än att jag själv vill ha ungar, att jag tycker om barn helt enkelt.
Det är mitt ända argument för/emot detta, jag lägger egnetligen ingen vikt vid hur världen ser ut efter jag dör, dvs om barnen verkligen får leva färdrigt eller ifall vi skulle utplåna hela mänskligheten samtidigt som jag dör.
Men ett liv utan barn skulle jag tycka var ganska trist, så jag röstar för att fortsätta med fortplantningen.
Ser iofs ingen vits med att upphöra fortplantningen, varesig den fuckar upp jorden eller inte. Det ända som rör mig är vad som händer under min livstid.
Tyvärr så pratar vi just om DIN livstid.
Ja, att sluta föröka sig borde stå på agendan imorrn. Nu är det ju så att Europa går back i sin befolkning (vet inte exakt om Europa på stort gör det, kan bara vara vissa av länderna). Det är ju resten av världen som behöver göra det här. Men att det skulle hända är väl oväsentligt
Nej, överbefolkningen är antagligen den katastrof som ligger mänskligheten närmast. Miljön är ju i direkt behov av det här, så att skylla på miljön är som att pissa i bastun.