• 1
  • 2
2008-05-07, 16:24
Medlem
Cracker_Arses avatar
r det inte dags?

Vad tror ni skulle krvas fr att vertala mnniskor att sluta frka sej?

Om vi bara slutar skaffa barn kan vl alla mnniskor leva ut sina liv i stort sett lika lyckligt som annars, eller har vi ett s stort krav i vt natur att skaffa kids och att ha kids runt oss att det vore omjligt?
Planeten skulle nog uppskatta om vi bara tackade fr oss och dog ut.

Tycker ni att det vore fel p ngot stt?
Vad har vi att frlora?
Vilka skulle vara svrast att vertala?
Vad tycker ni?

Flytta trden om den ligger fel, visste inte riktigt vart den passar in.
Citera
2008-05-07, 16:33
Bannlyst
Vad tror ni skulle krvas fr att vertala mnniskor att sluta frka sej?
Att man infrde en lag att alla mnniskor som fdds efter xxxx.xx.xx kommer att bli avlivade. Fem r efter en sdan lag infrdes s skulle allts s fort man ser ngon under 5 r s skulle den avlivas.

Om vi bara slutar skaffa barn kan vl alla mnniskor leva ut sina liv i stort sett lika lyckligt som annars, eller har vi ett s stort krav i vt natur att skaffa kids och att ha kids runt oss att det vore omjligt?
Mnniskor skaffar vl ven barn fr att de ska bli lyckligare sjlva, allts skulle de f en mindre lycka om de frbjd sig sjlv att avla sig.

Planeten skulle nog uppskatta om vi bara tackade fr oss och dog ut.
Ja antaligen

Tycker ni att det vore fel p ngot stt?
Ur min egen egoistiska synvinkel ja.

Vad har vi att frlora?
Vr egen lycka av att f umgs och vara med vra barn och barnbarn.

Vad tycker ni?
Frstr inte varfr ngon skulle tycka detta var en rimlig tanke

Flytta trden om den ligger fel, visste inte riktigt vart den passar in.

Den ligger nog rtt.
Citera
2008-05-07, 16:37
Medlem
... varfr?
Citera
2008-05-07, 16:42
Medlem
gizmomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 214
... varfr?

r inte s bra p filosofi men r det inte just det det handlar om? att frga sig saker och bolla runt p ting - i detta fallet hur mnniskoslktet skulle sluta..
Citera
2008-05-07, 16:46
Medlem
Cracker_Arses avatar
Man ska givetvis inte behva avliva ungar, tanken r ju att vi som mnniskor gemensamt skulle bestmma att det rcker nu.
T.ex. alla mn steriliseras idag...ingen behver ddas

Generationerna som nnu inte skaffat barn lr ju inte vara jtteltta att vertyga om att detta r en fin ide.
Citera
2008-05-07, 16:53
Medlem
Cracker_Arses avatar
Skulle va intressant att se hur det skulle bli om det exempelvis infrdes en global lag p att inte skaffa barn efter r 2010, och mn steriliseras.

Kanske skulle "motstndsrrelser" skapas och starta underground-barnfabriker? och lagrad sperma borde g dyrt p svarta marknaden.

Tnk er att vara en av de sista mnniskorna p planeten...skulle man verkligen bara g runt och sakna ungar och mnsklighetens frtsttning?
Vore det inte lite fint ocks?
Att lta ngon annan varelse bli planetens dominant.
Senast redigerad av Cracker_Arse 2008-05-07 kl. 16:56.
Citera
2008-05-07, 17:37
Medlem
saftad_burks avatar
Ifall du startar ett parti kommer min rst springa ner i din lda.

Jag tror inte att mnga nadra skulle rsta och du skulle skert bli mordhotad osv, osv.

Jag hller dock med andra om att vrlden skulle bli en trkigare plats nr det till slut bara finns senildementa kvar.
Citera
2008-05-07, 20:56
Medlem
Krafses avatar
Det lter bra.
Jag ska inte ha ngra ungar d det redan finns alldeles fr mnga, dessutom r det frmodligen jvligt jobbigt att vara farsa!
Det lter faktiskt som en bra id, att bara sluta frka sig och d ut. Fuck it liksom.
Att det sedan inte skulle fungera i praktiken r en annan femma.. Och sterilisering vetefan om jag r med p. Bara om man fortfarande kan njuta av sex, men det kanske man kan lika bra?
Citera
2008-05-07, 21:56
Medlem
Reoshis avatar
Allts, jag har vl egentligen inga motargument annat n att jag sjlv vill ha ungar, att jag tycker om barn helt enkelt.

Det r mitt nda argument fr/emot detta, jag lgger egnetligen ingen vikt vid hur vrlden ser ut efter jag dr, dvs om barnen verkligen fr leva frdrigt eller ifall vi skulle utplna hela mnskligheten samtidigt som jag dr.
Men ett liv utan barn skulle jag tycka var ganska trist, s jag rstar fr att fortstta med fortplantningen.

Ser iofs ingen vits med att upphra fortplantningen, varesig den fuckar upp jorden eller inte. Det nda som rr mig r vad som hnder under min livstid.
Citera
2008-05-07, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reoshi
Allts, jag har vl egentligen inga motargument annat n att jag sjlv vill ha ungar, att jag tycker om barn helt enkelt.

Det r mitt nda argument fr/emot detta, jag lgger egnetligen ingen vikt vid hur vrlden ser ut efter jag dr, dvs om barnen verkligen fr leva frdrigt eller ifall vi skulle utplna hela mnskligheten samtidigt som jag dr.
Men ett liv utan barn skulle jag tycka var ganska trist, s jag rstar fr att fortstta med fortplantningen.

Ser iofs ingen vits med att upphra fortplantningen, varesig den fuckar upp jorden eller inte. Det nda som rr mig r vad som hnder under min livstid.

Tyvrr s pratar vi just om DIN livstid.

Ja, att sluta frka sig borde st p agendan imorrn. Nu r det ju s att Europa gr back i sin befolkning (vet inte exakt om Europa p stort gr det, kan bara vara vissa av lnderna). Det r ju resten av vrlden som behver gra det hr. Men att det skulle hnda r vl ovsentligt

Nej, verbefolkningen r antagligen den katastrof som ligger mnskligheten nrmast. Miljn r ju i direkt behov av det hr, s att skylla p miljn r som att pissa i bastun.
Citera
2008-05-08, 11:11
Medlem
mnniskans avatar
Det skulle krvas att alla kvinnor steriliserades och att barn frbjds med starka straff som pfljder. Annars skulle det fortstta att fdas barn i skymundan d det r en alldeles fr stark drift.

Om det var tvunget s skulle jag inte anse att det vore fel. Hellre att vi fr leva vra liv med de barn som finns n att vi frstr hela mnskligheten och frkortar vrt eget liv.

Kvinnorna skulle vara svrast att vertala d de har mer modersknsla och mnnen skulle nog vara ganska njda med att dem tminstone fick fortstta ha sex!
Senast redigerad av mnniskan 2008-05-08 kl. 11:14.
Citera
2008-05-08, 13:11
Medlem
mr_zipoxs avatar
Det r mest i Indien och Afrika som det fds mnga barn. I afrika regleras barnafdandet igenom svlt men i Indien r det dest vrre. Indiens befolkning r redan 20% av jordens befolkning. Drimot i bde Europa och Ryssland fds det lite ungar. I usa gr det nstan jmt upp medans i Ryssland r barnafdandet 1,4per kvinna. Det r iallafall inget Svenskt problem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in