• 1
  • 2
2008-05-07, 08:38
Medlem
Behöver få ett utdrag ur brottsregistret snarast möjligt angående en person. Behöver det inom någon/några dagar.
2008-05-07, 08:40
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Big_Boy
Behöver få ett utdrag ur brottsregistret snarast möjligt angående en person. Behöver det inom någon/några dagar.

Det kan du nog glömma om det inte gäller dig själv.
2008-05-07, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Det kan du nog glömma om det inte gäller dig själv.

nej, vad jag gjort och inte gjort är jag fullt medveten om tyvärr är det väldigt viktigt att jag får ta i den här informationen. värt att ringa polisen och fråga?
2008-05-07, 08:44
Medlem
cordelias avatar
Citat:
nej, vad jag gjort och inte gjort är jag fullt medveten om tyvärr är det väldigt viktigt att jag får ta i den här informationen. värt att ringa polisen och fråga?
Näst intill omöjligt att få om inte någon begår ett tjänstefel.
2008-05-07, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cordelia
Näst intill omöjligt att få om inte någon begår ett tjänstefel.

det borde ju vara vara offentliga handlingar tycker man. men så är ju inte fallet. ingen här som råkar vara polis och vill hjälpa mig? jag behöver verkligen informationen...
2008-05-07, 09:04
Medlem
laserlasses avatar
Citat:
det borde ju vara vara offentliga handlingar tycker man. men så är ju inte fallet. ingen här som råkar vara polis och vill hjälpa mig? jag behöver verkligen informationen...

Till vad då?
Fråga personen i fråga.
2008-05-07, 09:07
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Finns ingen normalt funtad person som skulle våga, alla slagningar i brotts- och misstankeregister loggas... sorry.
2008-05-07, 09:08
Medlem
cordelias avatar
Citat:
om du vet vilken tingsrätt det kan handla om och har pesonens personnummer och ungefär när du tror att han/hon dömdes kan du pröva där. Domar är offentliga handlingar
2008-05-07, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laserlasse
Till vad då?
Fråga personen i fråga.

till vad? ja jag kan väl berätta lite kort.
en nära vän till mig har precis flyttat ihop med en kille som misshandlar henne. det är det gamla vanliga historien.
vill bevisa att det inte är en slump och engångsföreteelse (har iofs hänt flera gånger). av flera anledningar så kan jag inte ta saken i egna händer...
2008-05-07, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cordelia
om du vet vilken tingsrätt det kan handla om och har pesonens personnummer och ungefär när du tror att han/hon dömdes kan du pröva där. Domar är offentliga handlingar

om domar är offentliga handlingar borde man inte kunna få en sammanställning från polisen då?
2008-05-07, 09:10
Medlem
cordelias avatar
Citat:
om domar är offentliga handlingar borde man inte kunna få en sammanställning från polisen då?
nej de är bara offentlgia hos den domstol som dömde. hos alla andra myndigheter är de sekretessbelagda.
2008-05-07, 09:13
Medlem
cordelias avatar
här finns info

http://www.domstol.se/templates/DV_I...e____4942.aspx
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem