Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-05-06, 22:40
  #1
Medlem
x0ms avatar
Gick över till Linux för ett bra tag sedan (läs: år)
Har en bärbar dator med Windows för att lira poker på.. Nu har den dött, så det är dags att spela på den "riktiga" datorn.. Dock får jag inte igång nån pokerclient på datorn.. Alla är ju för windows. Jag har provar flertalet ställen jag spelar på. Inget vill funka :-/
Har givetvis kört alla instalationer via wine.

Vet ni någon bra sida där du kan lira poker med en client? Som stödjer Linux?
Citera
2008-05-06, 22:47
  #2
Medlem
Neths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x0m
Gick över till Linux för ett bra tag sedan (läs: år)
Har en bärbar dator med Windows för att lira poker på.. Nu har den dött, så det är dags att spela på den "riktiga" datorn.. Dock får jag inte igång nån pokerclient på datorn.. Alla är ju för windows. Jag har provar flertalet ställen jag spelar på. Inget vill funka :-/
Har givetvis kört alla instalationer via wine.

Vet ni någon bra sida där du kan lira poker med en client? Som stödjer Linux?

http://www.compatiblepoker.com/Onlin...r-Wine.cms.htm första resultatet från en googling av "online poker linux"
Citera
2008-05-06, 22:58
  #3
Medlem
x0ms avatar
Jo, men visst.
Jag har googlat. Så korkad är jag inte.
Citera
2008-05-06, 23:06
  #4
Medlem
Neths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x0m
Jo, men visst.
Jag har googlat. Så korkad är jag inte.

Nej nej, självklart inte. Jag menar, just söksträngen "online poker linux" var ju inte särskilt uppenbar.
Citera
2008-05-06, 23:29
  #5
Medlem
x0ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neth
Nej nej, självklart inte. Jag menar, just söksträngen "online poker linux" var ju inte särskilt uppenbar.

Precis det jag sökte på
Men får ändå inte rätt på det. Blir väl att köpa en ny bärbar imorrn...
Tack ändå :-)
Citera
2008-05-06, 23:30
  #6
Medlem
Neths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x0m
Precis det jag sökte på
Men får ändå inte rätt på det. Blir väl att köpa en ny bärbar imorrn...
Tack ändå :-)

Vad blir det för fel? Med lite tur går det att lösa
Citera
2008-05-07, 07:12
  #7
Medlem
h-kans avatar
Jag känner bara till simbapoker som har kodat en klient för linux men dock är där väldigt lite folk som spelar där så inget att rekommendera... köra pokerklient genom wine är inget jag föredrar då det oftast är lite buggigt och man är rädd för att det ska bugga vid var pot man är med i.

Men du kan ju alltid installera windows i vmware eller virtualbox och spela så för att slippa dualboot... lite onödigt att köpa ny laptop kanske
Citera
2008-05-07, 08:02
  #8
Medlem
Intressant ur ett större perspektiv

Det observerade fenomenet (det finns få/inga pokerklienter för Linux) visar enligt min uppfattning på några intressanta realiteter:

-WEB-läsaren duger i realiteten inte för "seriösa" klientapplikationer.
Idén om att använda web-läsaren som klient för alla sorters tillämpningar är behäftad med många svagheter.

-Java skulle ju ge oss portabla klienter.
Tydligen gäller detta inte pokerklienter i alla fall.
Dom verkar alla vara hårdkodade på Windows-plattformen, och således inte portabla.

/T
Citera
2008-05-07, 12:56
  #9
Medlem
Det enda jag kan föreslå om inte wine funkar är att prova virtualbox. Poker klienter är inte så krävande så det borde inte vara något problem och virtualbox är både fritt och ganska enkelt att få igång.
Citera
2008-05-07, 12:59
  #10
Medlem
werss avatar
Wine eller VMware?

kolla på http://www.compatiblepoker.com/Onlin...r-Wine.cms.htm
Citera
2008-05-07, 13:26
  #11
Medlem
Flärps avatar
Kommer ihåg att jag fick igång SvS klient mha Wine i skolan för ett tag sen. Jag testade aldrig att lira, men det gick igång iaf så det är ju alltid positivt
Citera
2008-05-07, 13:41
  #12
Medlem
x0ms avatar
Har provar genom wine, men det bara buggar...
Vill helst inte att det fuckar ur när man sitter bra till med en stor pott.
Jag lever nästan på pokern...
Får bli en ny dator..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback