Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-05-06, 18:53
  #1
Medlem
Jag har provat detta med utfall och knäböj men jag ser ingen som hellst resutlat trotts svett och träningsvärk. Jag Powerwalkar med doggen näst intill varje dag och brukar försöka spänna arslet varje steg och som mest i uppförsbackar. Jag vill ha den större för att den är relativt benig och och mina byxor sitter aldrig bra.. Hur ska man göra? Jag skulle behöva råd med något slags träningsprogram man kan göra som ger maxeffekt!? Jag har inte tillgång till gym! Behöver råd, hjälp, tips.. Kanske även kosthållning som bygger upp muskler bra!!

Hur länge måste man hålla på för att se resultat? det känns som man tränat i flera veckor men inte fan märker man skillnad.. Jag lessnar därför fort,, och det är säkert det sämsta man kan göra..
Citera
2008-05-06, 18:54
  #2
Medlem
Ostfarsans avatar
Knäböj ger nog resultat om du ger det lite mer tid. Det är det bästa jag kan komma på iaf. Se till att köra ganska tungt.
Citera
2008-05-06, 19:20
  #3
Medlem
one_sizes avatar
Buttsecks är lösningen på ditt problem

Men djupa, tunga knäböj, marklyft och utfallssteg kommer ge en hel del. Annars kan liggande rumplyft med vikter vara till nytta.
Citera
2008-05-06, 19:24
  #4
Medlem
Men det känns ju som att det mest tar på låren och knäna? Blir ju mer trött i dom och knäna gör skitont?
Citera
2008-05-06, 19:25
  #5
Medlem
one_size... hur menar du med liggande rumplyft och tyngder?
Citera
2008-05-06, 19:35
  #6
Medlem
one_sizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jäija
one_size... hur menar du med liggande rumplyft och tyngder?

http://www.youtube.com/watch?v=H1q0YazQHBQ
Enda klippe jag hittade som visar tekniken (du kan använda båda fötterna också, blir lättare då) visserligen utan vikter men du kan alltid lägga på en tung väska/ryggsäck/viktskivor/en tjock kompis på nedersta delen av magen/skrevet/början av lår och lyfta. Det är lättare att testa sig fram än förklara i text.

Såg att du inte har tillgång till gym och stång, då kan även säckar med sand eller annan tung packning fungera som vikter.

En till övning som kan vara till nytta: http://www.youtube.com/watch?v=44DAxF6bneY

Båda övningarna tar även på lår och lite på korsryggen men borde funger ypperligt för att träna rumpan.
__________________
Senast redigerad av one_size 2008-05-06 kl. 19:46. Anledning: tillägg
Citera
2008-05-06, 20:13
  #7
Medlem
WeeMaans avatar
Kör bredbenta knäböj, bygger gluteus bra.
Citera
2008-05-06, 22:26
  #8
Medlem
Squats.

Men skulle även vilja säga att utfalls steg är grymt bra. jag har då alltid träningsvärk i arslet efteråt.
Citera
2008-05-06, 23:43
  #9
Medlem
Kanon!.. Tackar för tipsen! ska testa detta några månader.. tipsa gärna mer om ni har något..
Citera
2008-05-06, 23:48
  #10
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jäija
tipsa gärna mer om ni har något..

Tänk på att det är nästan omöjligt att bygga muskler på kaloriunderskott.
Citera
2008-05-06, 23:51
  #11
Medlem
trafalgars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jäija
Jag har provat detta med utfall och knäböj men jag ser ingen som hellst resutlat trotts svett och träningsvärk. Jag Powerwalkar med doggen näst intill varje dag och brukar försöka spänna arslet varje steg och som mest i uppförsbackar. Jag vill ha den större för att den är relativt benig och och mina byxor sitter aldrig bra.. Hur ska man göra? Jag skulle behöva råd med något slags träningsprogram man kan göra som ger maxeffekt!? Jag har inte tillgång till gym! Behöver råd, hjälp, tips.. Kanske även kosthållning som bygger upp muskler bra!!

Hur länge måste man hålla på för att se resultat? det känns som man tränat i flera veckor men inte fan märker man skillnad.. Jag lessnar därför fort,, och det är säkert det sämsta man kan göra..

Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback