2014-08-17, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Här försöker man bestämt luras lite grann...

En tvåa på 49 kvm är inte jättelik. Denna har dessutom kvadratmeterna fördelade på 2 plan + loft! Men med skicklig möblering och fotografering verkar lägenheten mycket rymligare.

Köket är så orimligt smalt att man knappt kan röra sig där, och man ska absolut inte bli gravid. Vardagsrummet rymmer i planlösningen soffa + bord och ett litet matbord. På en av bilderna står där bara ett stort matbord som fyller nästan hela rummet, på en annan bild är bordet borttaget för att ge ett luftigare intryck. En trappa upp ligger sovrummet, enligt planritningen, men på fotona finns bara en stor soffa.

Men det kanske är meningen att man ska sova på loftet (och vacklar man på den stegen riskerar man att falla rakt ner i trappan från entréplanet).

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-2rum-stockholms-kommun-sankt-eriksgatan-101-6525855

Såg lägenheten på hemnet redan innan jag såg ditt inlägg, och fastnade direkt för planlösningen faktiskt. Tyckte den var lite annorlunda och trevlig ändå, skulle absolut kunna tänka mig att bo där! Så smaken är som baken
Citera
2014-08-17, 12:09
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Playtime1
Såg lägenheten på hemnet redan innan jag såg ditt inlägg, och fastnade direkt för planlösningen faktiskt. Tyckte den var lite annorlunda och trevlig ändå, skulle absolut kunna tänka mig att bo där! Så smaken är som baken

Men insåg du direkt precis hur lägenheten såg ut? För det är det jag försöker säga: Den där lägenheten är inte hederligt presenterad.
Citera
2014-08-17, 12:25
Medlem
Citat:
Men insåg du direkt precis hur lägenheten såg ut? För det är det jag försöker säga: Den där lägenheten är inte hederligt presenterad.
Jag förstod hur den är planerad. 20kvm på nedervåning och 20kvm på övervåning, inga minirum vi pratar om - större än många lägenheter. Sen att jag skulle slå ut väggen till köket och öppna upp mellan de två rummen är en annan historia.
Citera
2014-08-17, 12:37
Medlem
Citat:

Håller med om att bilderna var vilseledande, olika bilder på samma rum med olika möblering och antagligen så står fotografen så intryckt i väggen att h*n smälter in i tapeten.

Spegelgarderoben ger verkligen sin illusion om att rummet är större. Gillar inte att tv,n skyms av trappräcket, jag menar när du halvligger i soffan så ser du ju bara massa galler, fotografen står ju upp.

Ett glasräcke hade varit bättre och fått rummet att kännas större då det där räcket i sitt utförande får blicken att fastna på det och det förminskar rummet.

Vansinnigt fult fallskydd vid stegen upp på loftet. Med lite ändringar kan det bli mycket snyggare, men löjligt dyrt för något så litet.

Edit. Gillar tanken på att slå ut väggen och göra ett stort kök på nedre plan med en liten soffa intryckt någonstans och köksbord så får man en ganska skaplig sällskapsyta där nere. Trappan skulle jag riva ut och bygga en platsbyggd med förvaring under trappstegen.

Edit nr2. Såg just att spegelgarderoben är relativt djup, på ritningen är det en ytterdörr inne i garderoben. Det var liksom en stor liten lägenhet.
Senast redigerad av lacrima 2014-08-17 kl. 13:07.
Citera
2014-08-17, 13:27
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:

En tvåa på 49 kvm är inte jättelik. Denna har dessutom kvadratmeterna fördelade på 2 plan + loft! Men med skicklig möblering och fotografering verkar lägenheten mycket rymligare.

Köket är så orimligt smalt att man knappt kan röra sig där, och man ska absolut inte bli gravid. Vardagsrummet rymmer i planlösningen soffa + bord och ett litet matbord. På en av bilderna står där bara ett stort matbord som fyller nästan hela rummet, på en annan bild är bordet borttaget för att ge ett luftigare intryck. En trappa upp ligger sovrummet, enligt planritningen, men på fotona finns bara en stor soffa.

Men det kanske är meningen att man ska sova på loftet (och vacklar man på den stegen riskerar man att falla rakt ner i trappan från entréplanet).

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-2rum-stockholms-kommun-sankt-eriksgatan-101-6525855

Ser mysigt ut och större än vad det är, kanske två kammare med en liten vind som slagits samman ?
Citera
2014-08-17, 13:30
Medlem
Versus-s avatar
Citat:

Skulle definitivt kunna bo så där, superfint område. Men problematiskt för någon tjock eller gravid, som du skrev. Löjligt litet kök, haha. Inte en lägenhet jag skulle vilja dela med någon. Och teven som de har satt upp i väggen gillar jag inte, skulle snarare föredra planritningens möblering med teven i rummet på bottenvåningen. Som lacrima skrev, jobbigt att behöva stå och se på TV.
Citera
2014-08-17, 14:05
Medlem
JayGatsbys avatar
Trist villa...

Var det någon som sa tidernas midsommarfest?

http://www.hemnet.se/bostad/villa-17rum-vikingshill-nacka-kommun-bjorkuddsvagen-14-6339689
Citera
2014-08-17, 14:34
Medlem
JEBUS-666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Tycker det ser fint ut dock, men det är lär ju vara mycket att göra för att använda som ett HEM. Ändock mer lockande än kapell som andra byggt om på fula sätt.

Det står att det är INTE tillåtet att använda som permanent boende, eller som fritidshus!!
Vem köper ett hus som man inte får bo i???...Någon som vet?

(Länk= http://www.hemnet.se/bostad/villa-3r...agen-8-5421371 )
Senast redigerad av JEBUS-666 2014-08-17 kl. 14:42.
Citera
2014-08-17, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JEBUS-666
Det står att det är INTE tillåtet att använda som permanent boende, eller som fritidshus!!

(länk= http://www.hemnet.se/bostad/villa-3r...agen-8-5421371 )

Kanske för att driva ett litet kapell.... starta en sekt eller bara för att bevara av historiska skäl, om man nu har råd.
Citera
2014-08-17, 14:51
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Kanske för att driva ett litet kapell.... starta en sekt eller bara för att bevara av historiska skäl, om man nu har råd.

Starta en liten sekt vetja - skattefritt och allt!
Citera
2014-08-17, 19:25
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JEBUS-666

(Länk= http://www.hemnet.se/bostad/villa-3r...agen-8-5421371 )

Förmodar att de hoppas på att Hembygdsföreningen eller Länkarna eller nåt ska köpa stället och ta hand om. Annars kanske för någon som samlar på kyrkor...?
Citera
2014-08-18, 17:51
Medlem
http://www.hemnet.se/bostad/villa-5rum-kaffekullen-eksjo-kommun-valbacksvagen-16-6528237

Färgglatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in