2011-03-19, 12:37
  #841
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lagomta
http://www.blocket.se/goteborg/Vilor_och_Radhus_32050952.htm?ca=15&w=1

Fantastisk inredning, och att det ligger på Tjörn dessutom gör det hela ännu skojigare..

"Den är köpt för ett halv år sent"

okej Sefik, du tröttnade snabbt på Tjörn alltså ?!
Citera
2011-03-19, 12:55
  #842
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tirfing1
"Den är köpt för ett halv år sent"

okej Sefik, du tröttnade snabbt på Tjörn alltså ?!

Antagligen tror han att han nu inför sommarsäsongen ska tjäna multum på en stuga på Tjörn.
Den som orkar kan ju försöka ta reda på lagfarten och se vad han gett för huset för 6 månader sedan.
Det verkar vara ett vanligt sätt för utlänningar att tjäna pengar. Fuskrenovera och sälj dyrt.
Citera
2011-03-19, 13:06
  #843
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Antagligen tror han att han nu inför sommarsäsongen ska tjäna multum på en stuga på Tjörn.
Den som orkar kan ju försöka ta reda på lagfarten och se vad han gett för huset för 6 månader sedan.
Det verkar vara ett vanligt sätt för utlänningar att tjäna pengar. Fuskrenovera och sälj dyrt.


Ja, än är siste idioten inte född

Finns väl alltid nåt sånt där par man ser i "Lyxfällan" som lyckas få ett lån från GE Moneybank eller Bluestep och springer och köper en fuskrenoverad sommarstuga på Blocket.
Citera
2011-03-19, 18:04
  #844
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Veritas.
Haha din fjant. Då kan väl du ta och redogöra för din definition av begreppet "udda"

I detta sammanhang är objektet tveklöst "udda" då det avviker betydligt från de mest vanligt förekommande objekten på hemnet.

Ett objekt som således är ett helt våningsplan om 500kvm+ på en av sveriges absolut attraktivaste gator, och som säkerligen kommer gå för mer än 30 miljoner bör passa in under ovanstående definition och därav i denna tråd.

De har ju försökt att sälja den fulaste halvan av lägenheten för 29 miljoner i evigheter nu.
Citera
2011-03-21, 22:19
  #845
Medlem
autostoperkas avatar
http://www.hemnet.se/bostad/villa-5rum-saltsjobaden-solsidan-nacka-kommun-sjovagen-1-1530078

skulle inte ha nåt emot denna del av Solsida
Citera
2011-03-28, 12:10
  #846
Medlem
Hassenpfeffers avatar
Ganska ful 50-talsvilla i ett taskigt område, men ganska najs med ett eget bankvalv i källaren: http://beskrivningar.capitex.se/CapitexResources/Capitex.Web.UI.WebControls.Object/Capitex.Web.UI.WebControls.Object.AllPictures.aspx ?Skin=MaklarnaILinkoping&usecache=&from=Hemnet&ds= &TYP=CMVilla&GUID=3QRQO0COJOCBTN1C
Citera
2011-03-28, 12:21
  #847
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hassenpfeffer
Ganska ful 50-talsvilla i ett taskigt område, men ganska najs med ett eget bankvalv i källaren: http://beskrivningar.capitex.se/CapitexResources/Capitex.Web.UI.WebControls.Object/Capitex.Web.UI.WebControls.Object.AllPictures.aspx ?Skin=MaklarnaILinkoping&usecache=&from=Hemnet&ds= &TYP=CMVilla&GUID=3QRQO0COJOCBTN1C

Jag håller inte alls med dig. Visst det är inget underbart hus men fult skulle jag inte kalla det. Ser sobert och cleant ut. Dock jävligt udda med ett bankvalv. =) Tufft att ha som vapenförråd.
Citera
2011-03-28, 13:14
  #848
Medlem
SirDleifemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hassenpfeffer
Ganska ful 50-talsvilla i ett taskigt område, men ganska najs med ett eget bankvalv i källaren: http://beskrivningar.capitex.se/CapitexResources/Capitex.Web.UI.WebControls.Object/Capitex.Web.UI.WebControls.Object.AllPictures.aspx ?Skin=MaklarnaILinkoping&usecache=&from=Hemnet&ds= &TYP=CMVilla&GUID=3QRQO0COJOCBTN1C

Tyckte huset var riktigt läckert invändigt

Undrar just vad första ägaren/den som anlade valvet förvarade där? En sån person som inte litar på banken utan har alla sina pengar hemma eller?
Citera
2011-03-28, 18:03
  #849
Medlem
cineramas avatar
Maffiamänniska kanske?

Inredningen (det lösa) ser lite blatteaktigt ut förresten. Det eller någon utan smak.
Citera
2011-03-28, 19:15
  #850
Medlem
xallos avatar
Det här skulle ju kunna vara hur kul som helst, jag skulle kunna tänka mig att smälla upp en amerikansk tacky-villa i Djursholm bara för att jävlas haha

http://www.realtid.se/ArticlePages/201103/28/20110328141755_Realtid972/20110328141755_Realtid972.dbp.asp?sAction=lk#k1
Citera
2011-03-28, 21:19
  #851
Medlem
Milwaukees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hassenpfeffer
Ganska ful 50-talsvilla i ett taskigt område, men ganska najs med ett eget bankvalv i källaren: http://beskrivningar.capitex.se/CapitexResources/Capitex.Web.UI.WebControls.Object/Capitex.Web.UI.WebControls.Object.AllPictures.aspx ?Skin=MaklarnaILinkoping&usecache=&from=Hemnet&ds= &TYP=CMVilla&GUID=3QRQO0COJOCBTN1C
Toan med det svarta kaklet var ju anskrämligt ful, svart och gult passar inte alls bra ihop inredningsmässigt sett. Undrar hur det kommer sig att det finns ett bankvalv.
Citera
2011-03-28, 22:05
  #852
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Det här skulle ju kunna vara hur kul som helst, jag skulle kunna tänka mig att smälla upp en amerikansk tacky-villa i Djursholm bara för att jävlas haha

http://www.realtid.se/ArticlePages/201103/28/20110328141755_Realtid972/20110328141755_Realtid972.dbp.asp?sAction=lk#k1

Finns nog en marknad bland syrianska pizzakungar i Södertälje.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in