Citat:
Ursprungligen postat av
Grillo
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-2rum-drottningtorget-malmo-kommun-stora-tradgardsgatan-6-5988414?&partner_id=eniro är en ombyggd fabrikslokal där det känns som att de skulle ha skippat att öppna upp i nock... Fönstret som går in i väggen känns också smått malplacerat.
Jag tyckte inte den var så himla dålig. Och jag tror inte dom har "öppnat upp i nock". Jag tror att det har varit så. Om jag inte minns fel är det där nåt gammalt magasin av nåt slag. det stod ensamt på en ödetomt som blev över när dom rev en massa hus i 70-talets rivningshysteri. Sen dess har det varit en ganska tråkig parkeringsplats. Jag tror att det var nåt sorts skydd på den där tegelbyggnaden, för när bolaget som exploaterade marken byggde dom där vita nyfunkishusen var dom tvungna att renovera magasinet till ganska stora kostnader, jag tror hellre dom hade rivit det. Och dom kunde ha gjort ett bättre jobb med den där röda utbyggnaden för hisschackt och trappor. Men på det hela taget inte så himla illa pinkat, jag har sett värre.
Citat:
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-5rum-city-malmo-kommun-bagersgatan-4-5984951?&partner_id=eniro är en ombyggd lokal som fortfarande känns som en lokal. Har lite svårt att se hur man skulle kunna inreda den till en lägenhet utan total insyn alternativt konstant nerdragna fönster. Med tanke på läget hade jag nog också velat ha väldigt tjocka rutor för att inte få dem krossade... Och det här med fönster som bara går till nedervåningen i lägenheten, måste inte det bli jäkligt varmt på somrarna om man inte har ac-anläggning?
Det där var däremot en rejält märklig planlösning. Väldigt mycket märkliga vinklar och vrår och trappor som ser ut som om dom var tillhuggna med yxa. Två av sovrummen har bara fönster in mot lägenheten, dom har alltså ingen utsikt. Och det lär nog bli ganska varmt däruppe. Synd, för det kunde ha blivit en rejält fräck och mysig lägenhet om dom hade lagt ner lite mer kärlek på ombyggnaden.
Däremot fattar jag inte vad du menar med "med tanke på läget?" Det finns väl ingen risk att nån skulle kasta sten genom fönstren på den där lilla bakgatan? Det är Drottningtorget vi pratar om, och inte Seved. Det finns överhuvudtaget ingen brottslighet eller vandalism bland dom boende innanför kanalen. Fulla människor på väg hem genom stan, möjligtvis. Men knappast på den bakgatan...