Citat:
Ursprungligen postat av
Skidaddle
Nej, det var en vanlig villa, dock med ett par lägenheter inberäknat, som dessutom var uthyrda på obestämd tid. Som sagt, det är egentligen ingen skillnad på den och en vanlig villa, förutom att villaägaren går in som hyresvärd, med dom regler som gäller för lägenheter till uthyrning. Jag tror dock att det också finns en regel där angående antal lägenheter, som skiljer privatboende från kommersiell verksamhet. Dvs, det ska vara möjligt för privatpersoner med villa att hyra ut en del av ytan, utan att det räknas som kommersiell verksamhet.
Just det, det var den där fantastiska dealen ja... Man köpte villan med lägenheterna uthyrda tills vidare

Världens märkligaste planlösning också med villaägarens lägenhet på bottenvåningen och hyresgästerna ovanpå om jag minns rätt. Jag undrar vem (om någon) som köpte det huset med de villkoren.
Att hyra ut en del av en villa verkar inte vara något problem, så det är säkert som du säger att det går bra i begränsad form. Rimligtvis är det som med inneboende i lägenhet att så länge man inte hyr ut hela huset utan bor kvar själv i huvuddelen så funkar det.