2013-08-29, 21:51
Medlem
Det finns ju en mikroskopisk liten chans att det är ett integrerat kylskåp bakom lådfronten vid spisen, men varför ha tre lådor som front...kanske kylen är undangömd i klädkammaren i hallen?!
Trodde först att den måste stå i det dolda hörnet i köket som är vägg i vägg med toaletten, men jag håller med sluggerbanan att det är snålt om plats isf.
Citera
2013-08-29, 22:50
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Trodde först att den måste stå i det dolda hörnet i köket som är vägg i vägg med toaletten, men jag håller med sluggerbanan att det är snålt om plats isf.

Jag sätter en tia på att det står i just det hörnet. Det finns inget annat ställe. Och dessutom är det ur vägen där....
Citera
2013-08-29, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Jag sätter en tia på att det står i just det hörnet. Det finns inget annat ställe. Och dessutom är det ur vägen där....

Japp och som vanligt så överensstämmer inte ritningen på planlösningen med verkligheten, den utskjutande väggen i kökshörnan kan vara mindre än den ser ut på ritningen (in mot köket). Men man undrar ju varför fotografen inte åtminstone lät oss ana hur det hörnet ser ut.
Citera
2013-08-29, 23:05
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Japp och som vanligt så överensstämmer inte ritningen på planlösningen med verkligheten, den utskjutande väggen i kökshörnan kan vara mindre än den ser ut på ritningen (in mot köket). Men man undrar ju varför fotografen inte åtminstone lät oss ana hur det hörnet ser ut.

Innerhörn är sällan intressanta, det är utsikten som är viktig. Framförallt har dom inte hur mycket utrymme som helst att visa alla bilder.

Men visst, jag fattar frustrationen. Det har med ens spatiala förmåga att göra, och förmågan att förstå rumssamband. Personligen kan jag bli helt tokig i vissa filmer när dom går runt i ett hus, utan att tittaren har en riktig aning om hur huset hänger ihop. Jag vill gå på en rundvandring först så att jag förstår sambanden. Alien/Aliens är ett udda undantag, där filmerna faktiskt börjar med en liten rundvandring som filmskaparna bjuder tittarna på innan filmen så att säga sätter igång på allvar.

När det gäller mäklarannonsen måste jag ha en planlösning. Det blir oerhört mycket lättare för mig att förstå när jag har en planlösning att titta på. Annonser utan planlösningar är helt värdelösa för mig.
Citera
2013-08-29, 23:10
Medlem
Citat:
Innerhörn är sällan intressanta, det är utsikten som är viktig. Framförallt har dom inte hur mycket utrymme som helst att visa alla bilder.

Men visst, jag fattar frustrationen. Det har med ens spatiala förmåga att göra, och förmågan att förstå rumssamband. Personligen kan jag bli helt tokig i vissa filmer när dom går runt i ett hus, utan att tittaren har en riktig aning om hur huset hänger ihop. Jag vill gå på en rundvandring först så att jag förstår sambanden. Alien/Aliens är ett udda undantag, där filmerna faktiskt börjar med en liten rundvandring som filmskaparna bjuder tittarna på innan filmen så att säga sätter igång på allvar.

När det gäller mäklarannonsen måste jag ha en planlösning. Det blir oerhört mycket lättare för mig att förstå när jag har en planlösning att titta på. Annonser utan planlösningar är helt värdelösa för mig.
Jag älskar inredning rent generellt men jag kan nörda in mig på planlösningar, jag köper ibland inredningstidningar när de har hus-special med bara planlösningar i otal.
Citera
2013-08-29, 23:51
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Jag älskar inredning rent generellt men jag kan nörda in mig på planlösningar, jag köper ibland inredningstidningar när de har hus-special med bara planlösningar i otal.

Välkommen i klubben!

Det är ju oftast det mest intressanta, hur de löst frågan med att bäst tillvarata de kvadratmeter som finns.
Citera
2013-08-30, 08:27
Medlem
Butterss avatar
Herr friidrottare Mossberg gör ett nytt försök och vägrar att pruta. Konflikt med Ulf Brunnberg ingår.

http://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-lidingo-elfvik-lidingo-kommun-elfvik-ravviken-4-5614451
Citera
2013-08-30, 08:45
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butters
Herr friidrottare Mossberg gör ett nytt försök och vägrar att pruta. Konflikt med Ulf Brunnberg ingår.

http://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-lidingo-elfvik-lidingo-kommun-elfvik-ravviken-4-5614451

Saftigt pris måste man säga men också ett häftigt hus. Trappan och dess belysning är elegant, men den absolut bästa detaljen är den underjordiska gången från huset till garaget - jag är en sucker för sånt!!!
Citera
2013-08-30, 10:07
Medlem
Skidaddles avatar
Den här låg ute för några år sedan, ute nu igen. Väldigt intressant, och oerhört originell.

http://www.hemnet.se/bostad/gard-nattraby-karlskrona-kommun-skarva-1-5606833
Citera
2013-08-30, 10:57
Medlem
Butterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Saftigt pris måste man säga men också ett häftigt hus. Trappan och dess belysning är elegant, men den absolut bästa detaljen är den underjordiska gången från huset till garaget - jag är en sucker för sånt!!!
Han köpte tomten för 21 miljoner, tror det var 2006.
Citera
2013-08-30, 11:37
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Den här låg ute för några år sedan, ute nu igen. Väldigt intressant, och oerhört originell.

http://www.hemnet.se/bostad/gard-nattraby-karlskrona-kommun-skarva-1-5606833
Ja, verkligen. Har nog inte sett något liknande... Verkar välbevarat också. Inga renoveringsmarodörer som varit framme. Men det lär väl vara K-märkt?
Citat:
Skärva 1
Karlskrona
Areal: 0 hektar
Pris: 7.000.000 kr
Allmänt om fastigheten
Skärva Herrgård - Varvsamiralen Fredrik Henrik af Chapmans sommarresidens. Högt, fritt och enskilt beläget. Fantastisk havsutsikt och över 200 m strandlinje med egen hamn, brygga samt badhus. Huvudbyggnad i H-form med bl a kupolsal, salonger, bibliotek mm samt en stor gästavdelning. Betjäningsbostad om 6 rok. Stor välanlagd parkanläggning med lusthus, klocktorn och flertalet vårdträd. Areal 5,3 ha som utgörs av ett tomtområde med byggnadsbestånd jämte sk engelska parken. Det strandnära området och området sydost om byggnaderna är i huvudsak lövträdsbevuxet. Fri havsutsikt med ca 10 min till Karlskrona.
Ansvarig mäklare
Hans Eyrich
http://www.skanegardar.se/fastigheter/skarva-1
Citera
2013-08-30, 15:12
Medlem
Intressant inrett hus, kort och gott, har inte så mycket annat att tillägga. Två "sovrum" men man får bara se det ena?!
http://www.hemnet.se/bostad/villa-3,5rum-kummelnas-nacka-kommun-fahnehielmsvagen-5-5617412
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in