Citat:
Ursprungligen postat av
LezFear
Ingen märkvärdig lägenhet kanske, men hur kan målningen ha släppt från både tak och väggar? Felaktigt färgval eller underarbete?
https://www.erikolsson.se/homes/Lagenhet-1rum-Skeppargatan-77-Stockholm-Stockholm-kommun-5987841
Citat:
Ursprungligen postat av
Kanastra
Undrar också vad som får det att bli så där.
Kollar en del konton med övergivna hus och där brukar färg lossnat i flagor, men har då fått uppfattningen att det är på grund av att huset varit kallt under lång tid och att fukt orsakat det.
Men i en lägenhet.. Kan inte tänka mig att det är pga fukt även om ägaren skulle täppt till ventilerna.
Bra sliten var den hur som helst. Fick intrycket att den som säljer den bott där i årtionden och inte märkt att det blivit som det blivit, precis som man själv kan missa att man åldras utseendemässigt.
Tänker också lite som du där. Men jag bara gissar att det är ett dödsbo det är frågan om, eller möjligen någon som förts in på hem. Det är extremt eftersatt och den som bott där har nog gjort det mycket länge, kanske i 40-60 år, vem vet.
Badrummet verkade okej ändå, såg väl någon skada på någon bild men det borde inte vara svårt att fixa. Köket behöver en real uppfräschning men jag hoppas ändå man behåller stilen någorlunda och inte smäller in ett trist IKEA kök.
Tak och golv vekar ha en del skador, vilket givetvis är förväntat. Frågan är om det varit väldigt instängt och beror av fukt. Men jag tänker att man får riva ut golv och slipa ner taket. Väggar behöver givetvis också göras. Det rör sig om en hyfsat stor renovering, men om det inte är några värre skador såsom fukt så är det ju alla ytskikt plus köket som måste tas om hand.