Citat:
Ursprungligen postat av RollinDeepWbg
Ni som går på hus/lägenhetsvisningar, vilken inredning/stil föredrar ni? Spelar det någon roll vad det är för köksblandare, golv, dusch/badkar, stil på golv, klinker, tarkett m.m.
Vad "höjer" värdet i era ögon?
Själv gillar jag den lite mer moderna stilrena inredningen; högblankt, krom, natursten, spotlights, nån form av mellanljust träslag.
Det som nog har spelat mest roll för mig har varit fräscht kök/badrum vid lägenhetsletande.
Det du beskriver tycker jag är asfult. Är nog en typisk innerstadsstockholmare som gillar riktiga trägolv och rejäla kök med personlighet. Att badrummet är fräscht är också ett viktigt kriterium. Helkaklat, men inget "dekorationskakel", typ en bård i orange eller så.
Tycker att man ska hålla sig nära den tidsperiod som huset är byggt i inredningsstilen. Alltså, inget högblankt med rostfria vitvaror i ett sekelskifteshus och inget lantkök i ett 90-talshus. Se
http://www.byggfabriken.com/renoveringshjalpen/ för tydligare förklaring.
Men det du gillar finns det massor av andra människor som också tycker om, beror ju helt på vem man är, var man bor och var man kommer ifrån.