2015-07-17, 14:55
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superstefan
Har du alltid drömt om en liten röd stuga med vita knutar? Och ett trädäck i två plan på totalt 144 kvm? Och som flyter?
Gillar också att man inte drog sig för att smaska på med projektor för att få till den där nödvändiga 100-tumsskärmen.

http://www.hemnet.se/bostad/ovrigt-2rum-liljeholmskajen-stockholms-kommun-arstaangsvagen-11-6798663

Såg den där tuffa på fram och tillbaka nere vid Hornsberg strand så sent som för några veckor sedan, så den verkar sjöduglig i alla fall om de tagit sig dit från Liljeholmen

Såg ut som ett gäng yngre killar som mest verkade vara koncentrerade på att åka fram och tillbaka framför alla solande tjejer
Citera
2015-07-17, 15:13
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superstefan
Har du alltid drömt om en liten röd stuga med vita knutar? Och ett trädäck i två plan på totalt 144 kvm? Och som flyter?
Gillar också att man inte drog sig för att smaska på med projektor för att få till den där nödvändiga 100-tumsskärmen.

http://www.hemnet.se/bostad/ovrigt-2rum-liljeholmskajen-stockholms-kommun-arstaangsvagen-11-6798663
3,5 för en flytande friggebod? Vore intressant att se hur avtalet med marinan ser ut, är inte det vattentätt så är det ju i princip pengar slängda i sjön. Intressant mätning av terrassen, det har inkluderat ytan som boden tar upp. Vidvinkelfotat De Luxe. Skitobjekt.
Citera
2015-07-17, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pearly_
http://beskrivningar.capitex.se/resources/image.ashx?id=4DR42KVA29F16G81&w=960&h=640&sm=MaxS ize&msu=0&dc=2015-06-06+12%3a46%3a44

Vad är detta och vad har man gjort med tejpen?

De kunde väl åtminstone skippat att fota exteriörbilderna med mobilkamera.

Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Undrar jag också, det är en vedspis av sällan skådat slag men varför de tejpat och även dragit en elsladd dit fattar jag inte? Sladden ligger över diskbänken och går in till sovrummet där det verkar som att de kopplat in kontakten i vägguttaget men på bilden är ligger kontakten på golvet....vad för elektrisk manick man kan tänkas behöva i en vedspis fattar jag inte?

Murstocken på vinden har ett gapande hål där någon annan vedspis troligen stått. De jobbar väl helt enkelt på att fixa skorstenen på något vis?! En bygglampa står utmed på diskbänken.

Det skulle kunna vara en varmluftspistol/hårtork som satt mot rökkanalen för att provtrycka skorsten.
Citera
2015-07-17, 18:47
Medlem
happyjoys avatar
Här har mecklaren klantat till det ordentligt:

http://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-raa-helsingborgs-kommun-avangsgatan-2-7786195

Klickar man för att se bilderna hamnar man på ett helt annat objekt.
Citera
2015-07-17, 19:06
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
3,5 för en flytande friggebod? Vore intressant att se hur avtalet med marinan ser ut, är inte det vattentätt så är det ju i princip pengar slängda i sjön. Intressant mätning av terrassen, det har inkluderat ytan som boden tar upp. Vidvinkelfotat De Luxe. Skitobjekt.

Hajade också till över terrassytan, kan verkligen inte stämma att den är 144 kvm. Insåg när jag kikade igenom fotona att objektet varit ute till salu för nåt år sen. Måste ha blivit osåld. Blev inte bättre med nya skitfoton tagna med mobil och vidvinkel. Förresten- är det inte samma mäklare som för ett bra tag sen hade en väldigt spektakulär urringning vi kommenterade på? Eller känner jag igen henne av någon annan anledning?
Citera
2015-07-17, 21:42
Medlem
happyjoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyjoy
Här har mecklaren klantat till det ordentligt:

http://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-raa-helsingborgs-kommun-avangsgatan-2-7786195

Klickar man för att se bilderna hamnar man på ett helt annat objekt.

Fast nu har de fixat. Kanske varit inne och läst här?
Citera
2015-07-18, 10:45
Medlem
Pocketpussys avatar
Citat:
Fast nu har de fixat. Kanske varit inne och läst här?

Haha! Precis det jag tänkte! Fan, skulle säga till om avdrag på kommisssionen..
Citera
2015-07-19, 15:40
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PublicFriend
Budad upp till 1.6 mille!.. Galet är bara förnamnet..

Och den skunkiga cykelkällaren i Abrahamsberg såldes för 1,95 miljoner... Det är så att man vill sätta sig i ett hörn och gråta.
Citera
2015-07-19, 18:55
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Och den skunkiga cykelkällaren i Abrahamsberg såldes för 1,95 miljoner... Det är så att man vill sätta sig i ett hörn och gråta.

Å, milda makter! Tja, jag antar att våra nyfikna blickar varken gjorde från eller till.

Men tänk om det är så, att sisådär 500 extra tittar av ett par tusen (vilket är vad jag tror att en länk här i tråden ger) satte fart på budgivningen? O ve...
Citera
2015-07-19, 21:51
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Hajade också till över terrassytan, kan verkligen inte stämma att den är 144 kvm. Insåg när jag kikade igenom fotona att objektet varit ute till salu för nåt år sen. Måste ha blivit osåld. Blev inte bättre med nya skitfoton tagna med mobil och vidvinkel. Förresten- är det inte samma mäklare som för ett bra tag sen hade en väldigt spektakulär urringning vi kommenterade på? Eller känner jag igen henne av någon annan anledning?

Jag minns den från när den var ute förra gången, det är nog som du säger att den förblev osåld. Det är inte ett vettigt boende för den pengen, på tok för litet och märkligt. Husbåtar brukar i och för sig ofta vara överprisade rejält, de i Pampas går väl ofta för uppåt 6-7 miljoner numera om de är i fint skick? Det känns inte helt rimligt kan jag tycka. Åtminstone inte om man ser till alternativkostnaden och att du faktiskt kan få väldigt mycket lägenhet för de där pengarna. 3,5 miljon är ju nästan en tvåa innanför tull.
Citera
2015-07-19, 23:16
Medlem
happyjoys avatar
http://valvet.se/objektbeskrivning/4CDK4LBST030DNLD/bilder/

Är det bara jag som inte ser nåt räcke eller motsv. runt det där hålet i golvet?

Edit: Såg att det stod "Ljusöppning till soutterängplan som kommer att beläggas med glasparti alternativt smidesräcke".

Jag tar på mej dumstruten och belönar mej själv med 50 böjsträck.

Fint hus på bra läge men jag har sett spontancamping på den stora parkeringsplatsen alldeles söder om fastigheten. Men det är väl sånt man får stå ut med...
Senast redigerad av happyjoy 2015-07-19 kl. 23:20.
Citera
2015-07-19, 23:22
Medlem
Citat:
http://valvet.se/objektbeskrivning/4CDK4LBST030DNLD/bilder/

Är det bara jag som inte ser nåt räcke eller motsv. runt det där hålet i golvet?

Nej det där ser livsfarligt ut men det kan inte vara byggt klart tänker jag. Gillade huset, med lite modifikationer i min personliga stil så skulle jag gärna bo där. Förstår dock inte varför det finns två dusch/badrum på övreplan?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in