2009-05-30, 08:57
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pseudoanonym
Har ungefär samma problem på min laptop. Uppkom efter att jag kört ett sånt där resningsprogram (klantigt, jag vet). Mycket troligt att det är problem med drivrutinerna allrså?

Ja, med största sannolikhet om man läser länken som jallaballa postade.
Nu kan jag inte garantera att det jag skrev i mitt förra inlägg kommer att fungera, men det BÖR göra det.
Citera
2009-05-30, 09:51
Medlem
Ms

Tror du hittar din lösning här:
http://support.microsoft.com/kb/916595/sv
Citera
2009-05-30, 14:21
Medlem
tattoosandbeers avatar
Ingen som vet hur jag skall reda upp denna soppa?
Citera
2009-05-30, 14:32
Medlem
Kanske dags att uppgradera till Linux?
Citera
2009-05-30, 14:43
Medlem
Placeholders avatar
Inte så mycket att gå på men gissningsvis en driver av något slag som ställer till det eller antivirus. Uppgradera drivers och uppgradera/byt antivirus. Men med tanke på att du verkar ha fått ett demoex så skulle jag nog installera om maskinen(jag gissar på ett demoex med tanke på onoff användaren).
Citera
2009-05-30, 14:49
Medlem
Dia Psalmas avatar
Jag skulle rekommendera WhoCrashed. Ett program som analyserar dina senaste krascher och tar reda på vad det var som gjorde att datorn kraschade. Det hjälpte mig att ta reda på vilket program som gav mig bluescreen fem gånger på en timma, här om dagen.

http://www.resplendence.com/whocrashed
Citera
2009-05-30, 14:49
Medlem
Kör du med trådlöst nätverk så kan du börja med att uppdatera drivarna till nätverkskortet.
Kör även en memtest för att utesluta fel på minnet/minnena.

I vilket sammanhang får du blåskärm?
Senast redigerad av xtrator 2009-05-30 kl. 14:51.
Citera
2009-05-30, 15:11
Medlem
tattoosandbeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtrator
Kör du med trådlöst nätverk så kan du börja med att uppdatera drivarna till nätverkskortet.
Kör även en memtest för att utesluta fel på minnet/minnena.

I vilket sammanhang får du blåskärm?

Ja jag kör på trådlöst, det kommer fan mitt i allt, det kan vara då jag sitter och surfar,kollar på en rulle, blir ganska ofta i början då jag kopplade in en annan web cam men det slutade.

Kommer som sagt bara si så där..... Men hur fan kör jag update på nätverkskortet? jag finner det ej
Citera
2009-05-30, 15:15
Medlem
tattoosandbeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dia Psalma
Jag skulle rekommendera WhoCrashed. Ett program som analyserar dina senaste krascher och tar reda på vad det var som gjorde att datorn kraschade. Det hjälpte mig att ta reda på vilket program som gav mig bluescreen fem gånger på en timma, här om dagen.

http://www.resplendence.com/whocrashed

Skall kolla detta, tackar

EDIT:

Skämtar programmet?

Citat:
Analysis
--------------------------------------------------------------------------------

Crash dump directory: C:\Windows\Minidump

Crash dumps are enabled on your computer.

No crash dumps have been found on your computer
Senast redigerad av tattoosandbeer 2009-05-30 kl. 15:19.
Citera
2009-05-30, 19:49
Medlem
tattoosandbeers avatar
Fan skall jag behöva lämna in skiten? borde ju gå att greja till själv?
Citera
2009-05-30, 20:06
Medlem
Blåskärmen D1 brukar vara mjukvaru problem, annars är det oftast D-links wireless kort och minnena som orsakar felen..

Gå in på C:\Windows\Minidump och se om det finns några .dmp filer där, om så kan du uploada dem så kan jag el nån annan kanske hjälpa dig med exakt vad som strular
Citera
2009-05-30, 21:29
Medlem
tattoosandbeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talth
Blåskärmen D1 brukar vara mjukvaru problem, annars är det oftast D-links wireless kort och minnena som orsakar felen..

Gå in på C:\Windows\Minidump och se om det finns några .dmp filer där, om så kan du uploada dem så kan jag el nån annan kanske hjälpa dig med exakt vad som strular

Hmm den jävla mappen var helt tom, har på visa dolda filer och allt....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in