• 1
  • 2
2008-05-03, 01:51
Medlem
Buttersss avatar
Hallå,

Har övat som fasiken på att DJa nu, och jag måste ha lite konstruktiv kritik också. Jag spelade in en av mina mixar, så om någon snäll själ har lust att ge bra och dålig kritik så blir jag glad! om jag inte är rent åt helvete så editerar jag och lägger in min riktigt porriga mix som jag blev riktigt nöjd med, (jag beatmixar/breakdownmixar i denna, själv tycker jag att jag är rätt så skaplig).

http://www.speedyshare.com/124725166.html

edit: lägger in den andra mixen också, riktigt porrig

http://www.speedyshare.com/826861547.html
Senast redigerad av Butterss 2008-05-03 kl. 02:37.
Citera
2008-05-03, 12:55
Medlem
Buttersss avatar
ingen som..tycker något?
Citera
2008-05-03, 14:05
Medlem
Lyssnade igenom första mixen. Kändes lite rörigt med alla blandade musikstilar. typ 2/3 av mixen bestod ju av uppspeedade Electro/House låtar
Citera
2008-05-03, 14:19
Medlem
Använd putfile om du vill ha svar, ingen orkar ladda ner..nvm förresten, lyssnar nu..
Citera
2008-05-03, 14:23
Medlem
Ska lyssna får vi se
Tycker du har på tok för bråttom när du mixar låtarna, vet att techno är lätt mixad

Låt mixarna ligga på lite längre blir skönare för den som lyssnar hellre en mix med 10 låtar än en med 200 låtar.

Blir inte snyggt när sången går in i nästa som sjunger. Leta reda på extended versioner av låtarna du vill mixa där det finns mer beat att mixa in i.

Till sist välj inte skumma låtar som ingen har hört utan mer det som spelas på radion.

Hoppas du inte blev allt för lessen, men med mer träning kommer du bli bra lite talang har du.

Vilket program mixar du i.
Senast redigerad av Norrlarm 2008-05-03 kl. 14:30.
Citera
2008-05-03, 14:27
Medlem
Tysk Marschtechno, lite för melodiöst för att jag ska gilla det. Känns som jympan i plugget ungefär. bitvis låter det falskt och äckligt. precis innan "call on me" till exempel. Basgången i Call on me sviktar låter det som, Övergången mellan call on me och nästa låt är sjukt usel. Öht är övergångarna något du msåte jobba på, är du själv nöjd med resultatet??
Citera
2008-05-03, 15:56
Medlem
Buttersss avatar
Övergångarna, ska kolla vad jag har gjort för fel ja jag är väl rätt nöjd tycker jag, en del har iallafall uppskattat den hittils. har du lyssnat på den andre mixen som finns där, Henkko? där borde det nog inte vara några större fel på övergångarna, är nöjd med dem. det är klart det kan ju inte vara helt finslipat för det är ju inspelat "live" såattsäga, men jag ska kolla upp övergångarna och se vad jag kan förbättra.

Citat:
Ursprungligen postat av Norrlarm
Ska lyssna får vi se
Tycker du har på tok för bråttom när du mixar låtarna, vet att techno är lätt mixad

Låt mixarna ligga på lite längre blir skönare för den som lyssnar hellre en mix med 10 låtar än en med 200 låtar.

Blir inte snyggt när sången går in i nästa som sjunger. Leta reda på extended versioner av låtarna du vill mixa där det finns mer beat att mixa in i.

Till sist välj inte skumma låtar som ingen har hört utan mer det som spelas på radion.

Hoppas du inte blev allt för lessen, men med mer träning kommer du bli bra lite talang har du.

Vilket program mixar du i.

haha långt ifrån ledsen, jag söker ju kritik ska försöka ha de på längre, blev lite rörigt för vissa säger att jag har på låtarna för länge. jag har BCD3000 och använder Traktor 3 enbart för att byta låtar / spela in (och kollar bmpen såklart). lyssna gärna på min andra mix också, där finns låtar som du säkerligen känner igen, och det är bara en genré, (electro house).
Senast redigerad av Butterss 2008-05-03 kl. 16:04.
Citera
2008-05-03, 16:05
Bannlyst
Fel forumdel.

/Surkuk
Citera
2008-05-03, 18:13
Medlem
martin_s avatar
Jag skulle helt klart kunna dansa till det här. Samtidigt är jag inte så bra på det här med att mixa. Men du har i alla fall skön musiksmak, kanske byta dj namn? Måste ju finnas 100 000 DJ Sunshines där ute
Citera
2008-05-04, 04:38
Medlem
Buttersss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martin_
Jag skulle helt klart kunna dansa till det här. Samtidigt är jag inte så bra på det här med att mixa. Men du har i alla fall skön musiksmak, kanske byta dj namn? Måste ju finnas 100 000 DJ Sunshines där ute

precis det jag ville höra haha bra som fan att du kunde dansa till det, det är iallafall syftet, ska försöka komma på ett bättre namn, finns ju en jävla massa "speciella namn" där ute..
Citera
2008-05-04, 11:03
Detta är inte direkt min musikstil. Jag spelar nästan bara house.

Men det första, du byter från ena musikstilen till andra hela tiden.

Taktmixarna....... Vet du vad en taktmix går ut på? Nog för att det är i takt, men taktmixar man gör man det med två låtar som har ungefär samma tempo och keys. Det skall inte höras att man byter låt. Då har man lyckats. Lyssna mer på själva basgångarna och melodislingorna och byt för guds skull inte när båda låtarna bara skriker olika röster/refränger rätt ut.

Call On Me låter att vara uppitchad ungefär 1650 %.

Mer otakt än Call On Me och The Creep får man leta efter? Även denna sönderpitchad.

Och sedan en fråga, låt mig gissa att du har gjort detta på datorn?

Nu stänger jag ner efter sex minuters lyssnande. Jag får huvudvärk. Riktig jävla smörja. Det sämsta stället på hela låten hittar du självklart och börjar mixa in Arman Van Helden.

Sammanfattning: Vill man lyssna på sönderpitchade dåliga housetaktmixar, varför inte? Annars, nej.

EDIT: Slängde med en liten taktmix som inspirationskälla. Här har du dels en riktig keymix samtidigt som du har två helt olika stilar... Kan posta fler sedan om jag får tid och lust... http://www.speedyshare.com/358686775.html
Senast redigerad av eXit^ 2008-05-04 kl. 11:17.
Citera
2008-05-04, 11:10
Medlem
StarLits avatar
Jag tyckte du har gjort det riktigt bra iaf!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in