Inte så mycket att tillföra som inte redan sagts kanske... Är inte heller något större fan av musiken, och vet därför inte hur det brukar låta i liknande mixar.
Jag tycker personligen inte det är något större problem att byta låtar som en galning, men ska man gör adet ska man göra det för att musiken tillåter det. Att bara lyssna på introtrummor som mixas i all oändlighet är inte så tillfredställande. Är du väldigt ivrig på att ha något att göra kan du ju alltid hinta lite om kommande låtar och blanda in stötar, vocals eller dylikt från kommande låt.
Utnyttja EQ:n bättre för att minska att jobbiga ljud blandas och dissonerar. Undvik även att mixa vokaler så länge dom inte passar väldigt bra ihop.
Var nogrannare med att mixa på "rätt beat" dvs försök timea första slagen, detta är oftast svårast i break utan beat (som när du mixar från Call on Me) men övning ger färdighet!
Sen tycker jag inte du ska hänga upp dig för mycket på en viss bpm. Vill du helt plötsligt gå över till att mixa house eller kanske DnB, pitcha då inte upp dom låtarna för att matcha nuvarande tempo. Försök istället på ett snyggt sätt byta tempo i mixen istället. Fast jag behöver nog inte förklara att detta inte låter som bry om man byter musikstil mellan varje låt
Ett litet tips är också att öva och göra mixar på musik utan rakt beat. Testa t.ex. att köra lite DnB (går ofta tempomässigt bra att mixa med hiphop/Rnb), breakbeat eller dubstep för att få lite roligare rytmer att träna på.
Viktigaste är att öva!