Resultat: Ni som har tagit höga doser tramadol, har ni fått ett krampanfall någon gång?
Ja
33,19%
299 röster
Nej
66,81%
602 röster
2021-09-10, 22:47
Medlem
krampa första gången jag tog tram, hade varit vaken 3 dygn med tjack, å slängde i mig 1g tram å blanda med lustgas. krampa så axeln slogs ur led.

sen krampa jag tredje gången jag tog tram. hade gått på 4g tram å 5g lyr om dagen i 3 dagar, starta med 2g tram å 2.5g lyrica å fyllde sedan på med 2g tram å 2.5 g efter en timme. krampanfallet kom däremot när drogerna höll på att gå ur mig på morgonen dag 4.
Citera
2021-09-13, 16:04
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chefengubbar
krampa första gången jag tog tram, hade varit vaken 3 dygn med tjack, å slängde i mig 1g tram å blanda med lustgas. krampa så axeln slogs ur led.

sen krampa jag tredje gången jag tog tram. hade gått på 4g tram å 5g lyr om dagen i 3 dagar, starta med 2g tram å 2.5g lyrica å fyllde sedan på med 2g tram å 2.5 g efter en timme. krampanfallet kom däremot när drogerna höll på att gå ur mig på morgonen dag 4.

Varför tar du sådana enorma mängder? 4g tram är ju 40 tabletter, klart att du krampar då.
Citera
2021-09-24, 00:07
Medlem
Tog som mest 1650…. Krampade inte men kände någon slags blixtrande känsla från armen in till hjärtat och fick jävla dödsångest 😂

Hände dock inte mer än så.
Citera
2021-10-06, 22:32
Medlem
TjackKnapriss avatar
När jag va som torskigast på tram käkade jag drygt 3000 mg och har inte krampat...detta var runt 2010 nån gång. Då åt jag på daglig basis mer eller mindre men jobbade mig upp från att starta på 50 efter en operation...sen hade jag flyt att ha fri tillgång under lång tid så att säga.Men helvete vilket jävla rävgift...skulle inte rekommendera min fiende den skiten ens
Citera
2021-10-11, 11:47
Medlem
Jag har bara tagit tramadol en gång i mitt liv. Minns inte hur mycket jag tog men det var inte speciellt mycket. Kände noll skön känsla, blev bara lite seg. Några timmar senare får jag ett krampanfall i kön på BK. Föll rätt i golvet och krampade tydligen rätt länge. Jag har själv inget minne av händelsen. Minns att jag öppnade dörren in till BK, nästa sak jag minns är att jag är i ambulansen.
Kommer aldrig mer ta tramadol.
Citera
2022-03-24, 19:51
Medlem
Tramadol kramper

Tjena!

Vem är det som påstår att man får krampanfall eller andningsdepression om man överstiger 400mg?

Jag ligger på 1500mg - 2000mg om dagen.

Och om man är påväg att få ett anfall, vet man det eller smäller det bara till?

Med vänlig hälsning
Citera
2022-03-24, 19:56
Medlem
link71s avatar
Du har tolerans. Så de Inget jag skulle oroa mig över.(andningen )
Men krampanfall, där vet man aldrig. Har fått det på 600mg endast. Du känner ej av något du vaknar bara till o är förvirrad. Om jag har en skum känsla i kroppen på höga doser så lägger jag mig alltid i sängen. Säkrare att krampa där än falla i golvet o slå huvudet. Va rädd om det.
Mvh
Citera
2022-03-24, 20:06
Medlem
Du märker nog innan att du börjar må dåligt men det är inte tillräckligt med tid för att göra speciellt mycket. Har du tur kanske du hinner fylla på kroppen med vitaminer, miniraler eller bara nått som ger energi. Som kanske kan hjälpa med återhämtningen efteråt om det går bra.

Problem får man nog när man chockar kroppen och tar en dos man inte är van vid eller slutar tvärt. Tror inte det går att säga att en viss dos ger den o den effekten om du långsamt har trappat upp.

Däremor skulle jag nog fundera på att trappa ner om jag var du. Vet inte om du har föreskrivet för någon skada eller om du bara missbrkar men låter som en hög dos.
Citera
2022-03-24, 22:09
Medlem
Tydligen så är alla livrädda för att krampa på tram, tydligen så krampar alla.. Jag har personligen aldrig sett eller hört talas om någon som krampat på tram, någonsin, och jag rör mig i en del skumma kretsar... polaren kör minst 5gram varje gång han trammar
Citera
2022-03-24, 22:11
Medlem
TuckerandDales avatar
Kommer att hända. Bara en tidsfråga precis som med de som super för mycket. Det ligger där och lurar.
Citera
2022-03-24, 22:13
Moderator
Morfar-52s avatar
"Tramadol kramper" infogad./mod
Citera
2022-03-24, 22:15
Medlem
TuckerandDales avatar
Du kommer ju inte att sluta. Inte med tanke på att du skitit i vilket upp till de doser du kör med nu.
Tänker du efter så vet du ju det, du kommer att fortsätta öka och öka tills det smäller till. Troligtvis är du då antingen så jäkla beroende av skiten eller är insnöad på att köra blandmissbruk med diverse så ja lycka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in