Resultat: Ni som har tagit höga doser tramadol, har ni fått ett krampanfall någon gång?
Ja
33,19%
299 röster
Nej
66,81%
602 röster
2009-02-21, 01:01
Medlem
Jag fick ett EP-anfall (grand mal) andra gången jag tog Tradolan.
Testade 500mg första gången och tyckte det var en helt värdelös drog då jag knappt kände någonting, dagen efter kommer snilleblixten att smälla i mig 1000mg
Ungefär 6 timmar efteråt fick jag ett anfall hos en polare där jag tydligen hade börjat krampa i soffan, min polare drog ner mig på golvet och la mig på sidan och höll i mitt huvud.

Jag hade legat helt raklång med händerna upp mot kroppen, ögonen riktade snett uppåt och gjort "the Grudge" ljud. Sen började jag snarka på golvet och efter 10 minuter satt mig upp i soffan som om att ingenting hade hänt.
Minns att jag hade jävligt ont i örat+käken och ryggen men förstod inte vad som hade hänt förens morgonen efter.
Mina två närvarande vänner hade blivit skräckslagna men vi hade fått bevittna ett EP-anfall lite tidigare av han vi köpte Tradolanen av så dem visste vad det var frågan om.

Jag hade rökt ett par spliffs under kvällen kan jag tillägga.
Tradolan är skit, "ruset" jag hade va lite konstig i huvet + anfall.
Citera
2009-02-21, 01:14
Medlem
Lethals avatar
Har själv tagit "monsterdoser" när jag hadde en rätt hög tolerans på Tramadol men fick aldrig ett EP anfall, däremot har polaren fått först en gång när han tog en lika stor dos runt 600 mg nånting hela kvällen plus att nån Carlsberg. Sen några månader efter när vi hadde tagit ett break för att få ner toleransen tog vi kanske runt 200 och en öl eller två och endå fick han ett anfall. Varje gång har jag varit lika shockad och fått panik. Inte det trevligaste man kan vara med om precis första gången man inte har nån aning om vad som händer med killen
Han gjorde också lite "the grudge" ljud och stönade negativt som att han var i smärta. Lyfte upp hans huvud och tog i att öppna hans mun så han inte skulle bita sönder tungan.
Citera
2009-02-21, 18:40
Medlem
PanoZs avatar
åt 200mg tramadol depå i ca 5dagar i rad.
jag åt mellan 4-7st per dag och sista dagen blandade jag med oxynorm som jag snortade. vaknade upp i ambulansen på väg till akuten. hade fått krampanfall och sånt :S
Citera
2010-04-01, 13:52
Medlem
Hamburgdirekts avatar
Jag vet att det finns en stor tramadol tråd, min fråga är däremot mer om kramprisken. Så jag tar den här då mer information kan fylla den här tråden och hjälpa fler med kramper!

Anledningen till att jag frågar och är försiktig är att jag har haft en vän som gick bort i ett EP anfall, han ramlade i sjö och drunknade.

Jag har tidigare missbrukat alkohol och Cannabis men har nu gått över till Krypton/cocillana på helgerna, dvs Fre-Lör.
Nu har jag fått en gäng tramadol men är livrädd för kramprisken.
Anledningen att jag vill ha tramadol istället för krypton är att jag sover 16-30h dagen efter på Krypton.

Min "plan" är att aldrig överstiga 400mg per dygn.
Tabletterna jag fick var depot, så kanske man kan köra hälften depot hälften krossat?
Vill egentligen inte ha ett hårt rus, vill bara inte ha sug på Alkohol/cannabis.

Hur låter min plan och hur bedömer ni risken i mitt fall?
Vill inte blanda med benzo eller andra droger då det är ett steg tillbaka i mitt fall.
Men jag har Zopiklon, kanske räcker med att jag äter dem på nätterna för att få en viss kramplösande effekt?
Citera
2010-04-01, 14:09
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spliffer
Jag fick ett EP-anfall (grand mal) andra gången jag tog Tradolan.
Testade 500mg första gången och tyckte det var en helt värdelös drog då jag knappt kände någonting, dagen efter kommer snilleblixten att smälla i mig 1000mg
Ungefär 6 timmar efteråt fick jag ett anfall hos en polare där jag tydligen hade börjat krampa i soffan, min polare drog ner mig på golvet och la mig på sidan och höll i mitt huvud.

Jag hade legat helt raklång med händerna upp mot kroppen, ögonen riktade snett uppåt och gjort "the Grudge" ljud. Sen började jag snarka på golvet och efter 10 minuter satt mig upp i soffan som om att ingenting hade hänt.
Minns att jag hade jävligt ont i örat+käken och ryggen men förstod inte vad som hade hänt förens morgonen efter.
Mina två närvarande vänner hade blivit skräckslagna men vi hade fått bevittna ett EP-anfall lite tidigare av han vi köpte Tradolanen av så dem visste vad det var frågan om.

Jag hade rökt ett par spliffs under kvällen kan jag tillägga.
Tradolan är skit, "ruset" jag hade va lite konstig i huvet + anfall.

en rätt rejäl kramp med andra ord. Du ska nog vara glad att du inte var ensam, för "snarkningarna" är ett tecken på att man har svårt att få luft.
Citera
2010-04-01, 15:00
Medlem
Auf_gurres avatar
Jag käkade 600mg utspritt på cirka 36h, var och lanade och hade suttit vaken i 2 dygn. Natten in på tredje dygnet slocknade jag, allt blev svart och jag föll bara ihop. Polarna hittade mig liggandes med datorsladden fast virad runt halsen, krampandes. Vaknar sedan att jag är helt jävla borta, förstår inte vart jag är, trodde jag var någon helt annanstans och började fråga efter personer som inte ens var i lägenheten. Svettades kopiösa mängder och var allmänt förvirrad i någon timma.

Det vi dock inte vet är om jag verkligen började krampa eller om jag fick en elchock, då jag hade slitit ner ett eluttag i fallet och på något vänster kommit emot den.

Efter att jag sovit 1 timma eller 2 var jag som vanlig igen, lite lagom trammad och satte mig för att nöta HoN med polarna. Satt o lirade fram till 10 på morgonen och somnade sedan efter det. Lite konstigt är dock att allt efter "krampandet" är som en dimma, har skitsvårt att komma ihåg vad jag gjort och det mesta jag har skrivit här är återberättat av polarna som var med.

That was my part of the cake, goodbye!
Citera
2010-04-02, 00:08
Medlem
TomiXIIs avatar
Jag har då inte bara fått några enstaka krampanfall av tramadol utan en jävla trevlig fullfjättrad Epilepsi-diagnos. Jätteskoj att leka med droger alltså, nu när min kropp redan vid ynka 22 börjar packa ihop så ångrar man sig något att man betett sig så förbannat oaktsamt och korkat. Tänk på de ni som kanske råkar vara lite yngre än mig och tycker de är skitfett att trycka IV grejer....

Wee jag gjorde ett bidrag att varna folk, good karma Hehe
Citera
2010-04-02, 02:04
Bannlyst
Käkade ca 600-700mg för en vecka sedan, åkte till en polare senare på kvällen och helt plöttsligt så blev jag helt konstig i kroppen.
Mina fingrar och tår typ drar ihop sig och spänner sig på ett lustigt sätt, det börjar sticka i dom som fan.
Även ansiktet känns konstigt och jag kan nästan se hur det skakar inifrån ögonen. Blir ju såklart livrädd att det är ett krampanfall, men det låter inte som ett?
Hur som helst ligger jag kvar och vilar 10 minuter, inte mycket händer så jag pallrar mig ut och röker en cigg, sakta men säkert släpper spänningarna/ihop dragningarna.
Efter 20 minuter bestämmer jag mig att sätta mig i bilen och köra till akutmottagningen för att säga att jag troligen haft ett krampanfall, vill ju inte köra 4 mil hem med bilen om det skulle hända på vägen. Dom kollar min puls, blodtryck osv. och ser inget lustigt där, fick aldrig tag på en doktor så jag åkte hem efter några timmars vilan.
Dagen efter hade jag världens träningsvärk på översidan av mina fötter...
Lustiga var att för i måndags fick jag för mig att köra en omgång till och ni vet ju vad man säger, när man smakat det goda vill man ha mer, så det sprang vist iväg till 900mg tot. under några timmar.
Inget lustigt hände i kroppen den gången inte och jag var väl mysig och go i nästan ett dygn efter första tabletten
Mådde dock dåligt två dar efter, illamående och hunger, kvittar vad jag åt och drack, om jag var mätt eller hungrig så hade jag alltid den där konstiga känslan i magen.
Well
Citera
2010-04-02, 02:35
Bannlyst
Haha, kom på en sak, den incidenten jag nämner i inlägget ovan, kan det faktiskt varit ett krampanfall? Om vi säger såhär, vi hade börjat ha sex när detta hände, kan min upphettsning triggat det som hände? Gissa om man fick höra detta dagen efter
Isåfall hög på tramadol + rajtan tajtan = bad :/
Citera
2010-04-02, 09:38
Medlem
TheSpacePopes avatar
Hur mycket anses en hög dos ligga på?

Jag har ätit drygt 1g några gånger utan att få något krampanfall.
Citera
2010-04-04, 08:21
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fssswe
Haha, kom på en sak, den incidenten jag nämner i inlägget ovan, kan det faktiskt varit ett krampanfall? Om vi säger såhär, vi hade börjat ha sex när detta hände, kan min upphettsning triggat det som hände? Gissa om man fick höra detta dagen efter
Isåfall hög på tramadol + rajtan tajtan = bad :/

Epileptiker kan få krampanfall när dom har sex, du hade tagit tramadol, och därmed flyttat ner din kramptröskel, vilket i kombination med upphetsning mycket väl kan ha medfört det du skriver, men det är förstås omöjligt att säga säkert att det var kramper av epileptisk art eftersom du inte var kopplad till EEG

Det dummaste i inlägget var i alla fall att du själv körde bil trots att du själv misstänkte att du hade krampat. Du får ursäkta, men det förtjänar en

Tänk förresten om du hade krockat, och överlevt, man hade fastställt att du inte lider av EP, vad blir det då? Piss och/eller blodprov, och vad hade det visat?
Citera
2010-04-04, 17:48
Bannlyst
Ptja, vad är en hög dos då? Har tagit 1g utan att krampa iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in