Citat:
Ursprungligen postat av TYG
Är det helt omöjligt för dig att förstå skillnaden mellan anarki och demokrati? Herrejävlar aså. Jag orkar inte.
Ingen idé att du skriver mer för du har uppenbara problem med att läsa och ta till dig och därefter disskutera - du bara slänger oneliners som inte leder någonstans.
Så, alltså enligt dej så bör inte NDU få dela ut flygblad i skolan. Finns det fler politiska förbund du anser inte hör hemma i där? Eller finns det fler ställen man bör skydda medborgarna för andras åsikter?
Om jag ska förstå dej rätt så tycker du att ett ungdomsförbund (iofs ett ungdomsförbund med perverterade åsikter) delar ut flygblad i en skola är anarki, tycker jag att du ska ta o kolla in anarkiforat och kanske läsa på lite vad anarki är. Sen kanske du ska vila en stund så att du orkar mer. Kanske äta lunch?
Om du inte har märkt detta, så ligger denna tråd i censur & yttrandefrihet. Jag har hela tiden fokuserat på yttrandefrihetsaspekten på den här saken, som du anser vara anarki, troligtvis för att det inte passar dina åsikter. Fine, då vet vi ju var du står i frågan censur & yttrandefrihet. Man kan alltså inte tolka detta som annat än att du tycker att åsiktsfrihet är bra, bara det är rätt åsikter? Är du möjligtvis socialdemokrat?
När jag gick i gymnasiet, fick vi besök av självaste Ingvar Karlsson (han var då framtidsminister). Vad anser du om att en ledande socialdemokrat fick stå och babbla oemotsagd framför en skolklass? Om jag förstått dej rätt, borde rektor manat oss ungar att hålla för öronen, eller hur tänker du?