Citat:
Ursprungligen postat av TYG
Jag förstår inte problemet med att en rektor tar beslut att människor som ogillar människor pga hudfärg, religion och dyligt inte ska få säga sina åsikter till barn. Vad är det som är så svårt att förstå i detta? Det handlar inte om att få barn att "lyda", det hanldar om att ge barn en bra grund där alla människor är lika värda, är det så jävla fel?
Ja, det är riktigt jävla fel. Systematisk indoktrinering och censur från statligt håll som du uppenbarligen förespråkar hör knappast hemma i ett modernt samhälle där, hör och häpna, människor har förmågan att tänka själva och fatta egna beslut. Barn matas med normer varje dag, om nåt så tror jag fan att det är nyttigt att tonåringar får se att även icke politiskt korrekta ståndpunkter vädras.
Detta verkar vara så typiskt för er kommunister, ni pratar om en "bra grund" men är så inskränkta att ni inte inser att folk i regel har jävligt olika uppfattningar om vad som är "bra". Detta skulle jag väl egentligen inte störa mig så mycket på, om det inte var för den lilla detaljen att ni alla har gemensamt att ni vill förbjuda "fel" åsikter till höger och vänster.