2008-05-01, 12:23
Medlem
TYGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Minns att vår rektor gjorde ett likadant utspel a'la Principal Skinner från Simpsons och hojtade ut något liknande när vi fått flygblad i våra skåp. Tycker hela grejen att hålla för öronen och skrika är så larvig att det inte är klokt.

Låt envar ta del av budskapet, det är ju i 9 fall av 10 en darwinistisk mekanism i och med att de som köper diverse propaganda (åt endera hållet) inte skulle bidra till samhället i något annat avseende än byfåne.

Man kan inte göra det. Risken finns ju att barnen tar till sig skiten som står och blir förlorade. Demokrati och yttrandefrihet är något vi måste värna om, detta innebär fock inte att vi ska låta våra barn ta del av all skit här i världen.
Citera
2008-05-01, 12:24
Medlem
CodeMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Finns det någon oberoende källa som kan bekräfta den där historien? Annars ska man nog ta den med en väldigt stor nypa salt.
Citat:
Ursprungligen postat av frankie16
Jo. Det tror jag också. Låter som en riktig propagandahistoria.

Varför det?

Brevbärarna i detta land fick för sig en gång i tiden (vid två olika tillfälle faktiskt) att det var helt OK att inte leverera SD:s propagandamaterial, varför skulle andra inte utnyttja samma "frihet"?
Citera
2008-05-01, 12:24
Medlem
AnkJävels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
Det ena värnar demokrati och frihet för alla människor,

Frihet är relativt. Jag tycker inte det är frihet om 59% av min lön går till skatt. Jag tycker inte det är frihet att tvingas försörja andra. Att däremot frivilligt hjälpa andra människor som har det svårt, det är det finaste som finns.
Citera
2008-05-01, 12:25
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
Kanske är det så för att det är en liiiiiiten (obs ironi) skillnad mellan ett vänsterparti t ex och ett främlingsfientligt parti.

Det ena värnar demokrati och frihet för alla människor, det andra vill sekularisera och spärra in alt. slänga ut vissa människor.

"Kommunismen" är död! Den dog typ 1990. Åtminstone i riksdags-form eller i "partier -man-räknar-med"-form. Så jag undanber mig att någon kommer dragandes med Sovjet-crap nu, tack.
Skolorna vill att de stackars hjärntvättade ungdomarna skall sympatisera med en ideologi som det dött 100 miljoner människor under.
Citera
2008-05-01, 12:26
Medlem
frankie16s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TYG
Man kan inte göra det. Risken finns ju att barnen tar till sig skiten som står och blir förlorade. Demokrati och yttrandefrihet är något vi måste värna om, detta innebär fock inte att vi ska låta våra barn ta del av all skit här i världen.

Du värnar om nazisternas ideal om du dödar debatten. Inte yttrandefrihet (vad betyder yttrandefrihet för dig? Censur?) Demokratin är inte speciellt stark om den inte klarar alla debatter.
Citera
2008-05-01, 12:26
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Helt rätt! Hur kan detta vara så jävla svårt för rasisterna att förstå?
Baserat på vad är NDU rasister?
Citera
2008-05-01, 12:28
Medlem
frankie16s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CodeMAN
Varför det?

Brevbärarna i detta land fick för sig en gång i tiden (vid två olika tillfälle faktiskt) att det var helt OK att inte leverera SD:s propagandamaterial, varför skulle andra inte utnyttja samma "frihet"?

Det var väl de som var anslutna till syndikalisternas fackförening. Det är genom din sorts förenklingar som missförstånd och "sanningar" uppstår.
Citera
2008-05-01, 12:29
Medlem
nollans avatar
Citat:
Ja, jag är lite kluven ärligt talat. Jag tycker det är vidrigt att tysta ned såna här saker oavsett hur lite jag sympatiserar med de iliterata personer som står bakom.

Nu skall jag också medge att jag inte vet vilken ålder det var på skolungdomarna i den påstådda historien ovan, vilket väger in. När jag för egen del gick i gymnasiet och fick en lapp från något Salem-mordet-relaterat ansåg jag mig ändå ha förmåga att tänka själv utan att någon (formellt) vuxen förklarar för mig att det där pappret ska jag inte läsa.
Citera
2008-05-01, 12:33
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CodeMAN
Varför det?

Tycker det här är ett rätt bra exempel på hur många uppfattar något som sant bara för att det står på Internet. Det saknas uppgifter om både var och när den påstådda incidenten inträffade. En sån händelse borde ha genererat en del mediabrus.
Citera
2008-05-01, 12:39
Medlem
TYGs avatar
Citat:
Du värnar om nazisternas ideal om du dödar debatten. Inte yttrandefrihet (vad betyder yttrandefrihet för dig? Censur?) Demokratin är inte speciellt stark om den inte klarar alla debatter.

Jag förstår problemet men anser att gränsen måste dras någonstans. Tycker inte att dessa partier själva står för demokrati och yttrandefrihet. Men du har en bra poäng. Min fråga är då: Var ska vi dra gränsen? Ska jag få komma och sälja barnporr på en skola och hävda att jag gör det i yttrandefrihetens namn?
Citera
2008-05-01, 12:41
Medlem
TYGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Baserat på vad är NDU rasister?

Håll dig topic och ställ inte dumma och självklara frågor tack.
Citera
2008-05-01, 12:42
Medlem
CodeMANs avatar
Citat:
Det var väl de som var anslutna till syndikalisternas fackförening. Det är genom din sorts förenklingar som missförstånd och "sanningar" uppstår.
Eh, var är förenklingen i fallet med brevbärarna, att det handlade om totalt 80 pers i stället för hela brevbärarkåren?

Oavsett antalet så kan man tyligen censurera åsikter i detta land på egen hand, det är hur en del tänker i alla fall. Om jag inte minns fel så tyckte en del av befolkningen i Sverige att brevbärarna (f'låt, de som var anslutna till syndikalisternas fackförening!) gjorde rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in