2008-05-04, 10:52
Medlem
dr kavorkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vroom
Kim har vett att kommentera i ett tempo som passar spelet och utgår från vad det verkar att de som tittar kan sin Snooker.
Exakt!
Den dag Eurosport gör sin omorganisering / föryngring och sätter en uppkommling från tv4 eller nåt annat jävla lekprogram på att kommentera snooker så är sporten död!
Kim Hartman gör fritidsgårdssysselsättningen underhållande!
Citera
2008-05-04, 12:09
Medlem
Crazy JOs avatar
Härlig snubbe och kommentator...men han har haft grava alkohol (öl) problem...han var delägare i en biljardhall i Sthlm....det enda han gjorde var att dricka...de andra fick jobba !
Citera
2008-05-04, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy JO
det enda han gjorde var att dricka...de andra fick jobba !

Haha...även jag skulle hellre dricka än jobba

Håller med er andra om att han är superskön!

Som tidigare påtalats så visades snooker på Eurosport en gång med en annan kommentator, och jag var tvungen att stänga av ljudet, och drömma mig bort med sköna Kim-kommentarer. Snooker utan Kim funkar inte alls.
Citera
2008-05-04, 15:28
Medlem
Allan Akbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vroom
... Kim i Snooker och Roberto Vachi i cykel är Eurosports pärlor.
Jepp. Tour de France med Roberto Vachi och de stora snookertävlingarna med Kim Hartman, klart de bästa programmen i Eurosport.

Och sumo också ibland...
Citera
2008-05-07, 08:47
Medlem
tyses avatar
dom står nästan upp och jublar, dom är vilda!

är nog mitt favorit citat från Mr. Hartman.

http://youtube.com/watch?v=hu0HqDW-e-M
Citera
2008-05-09, 12:45
Medlem
Bjornens avatar
Trodde jag var den enda som gilla Kim. Han är fan kung, det mest roliga var när den där streakern(stavas?) kom in när dom spela finalen haha.
Snooker är bäst!
Citera
2008-05-09, 13:02
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornen
Snooker är bäst!

Kan inte annat än att hålla med. Även när det gäller den royalistiska statusen på Kim.
Citera
2008-05-10, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allan Akbar
Jepp. Tour de France med Roberto Vachi och de stora snookertävlingarna med Kim Hartman, klart de bästa programmen i Eurosport.

Och sumo också ibland...
10 månader sedan eurosport försvan från mitt kanalutbud och fan jad jag saknar er.
Citera
2012-04-21, 13:44
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Min blygsamma Hartman-anekdot var när jag stod och spelade snooker på Stockholms enda snookerhall för många månader sen. Jag hör i öronvrån den välkända whiskey-rösten och knallar bort till baren för att se vilken match det är som spelas på tv. I stället sitter Hartman där och myser.
Citera
2012-04-21, 14:58
Medlem
Mikojans avatar
Det är fullständigt omöjligt att tänka sig Snooker utan Kim Hartman. Det enda som slår honom när han pratar är när han är tyst. Han har gjort en konstform av att inte prata långa stunder utan låta bilden jobba.

Man vet att han finns där bakom micken. Och man vet att han börjar snacka när det behövs.

Han är ju fan en konstnär.
Citera
2012-04-29, 20:28
Medlem
anre24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Det är fullständigt omöjligt att tänka sig Snooker utan Kim Hartman. Det enda som slår honom när han pratar är när han är tyst. Han har gjort en konstform av att inte prata långa stunder utan låta bilden jobba.

Man vet att han finns där bakom micken. Och man vet att han börjar snacka när det behövs.

Han är ju fan en konstnär.

Håller med. Han är jäkligt duktig.
Citera
2012-04-29, 22:53
Medlem
Det finns faktiskt kommentatorer som ägnar sig åt att ge kompetenta kommentarer om den match som pågår och då menar jag inte Hartman.

När han väl säger/mumlar något så är det för det mesta en massa svammel om snooker som inte har med den aktuella matchen att göra. Jonas som brukar kommentera på Eurosport 2 är bra mycket bättre och de brittiska kommentatorerna skyhögt mycket bättre.

Jag tycker att Hartman har överlevt sig själv och skulle hellre vilja ha britterna.

---/T
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in