Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-30, 14:11
  #37
Medlem
MrEscimos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samoht

Jag tycker att Hartman har överlevt sig själv och skulle hellre vilja ha britterna.

---/T
Håller inte med, Hartman är snooker. Hörde de engelska kommentatorerna när Hendry gjorde 147. Ett jädra svammel och spekulerande om det skulle räcka ända fram osv. Hartman låter spelet tala och låter tystnaden och skönheten i spelet tala för sig.

Fler av Hartmans kommentatorsteknik i sport så kanske jag hade kollat på fler idrotter.

Tack för min åsikt,
Citera
2012-04-30, 15:51
  #38
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samoht
Det finns faktiskt kommentatorer som ägnar sig åt att ge kompetenta kommentarer om den match som pågår och då menar jag inte Hartman.

När han väl säger/mumlar något så är det för det mesta en massa svammel om snooker som inte har med den aktuella matchen att göra. Jonas som brukar kommentera på Eurosport 2 är bra mycket bättre och de brittiska kommentatorerna skyhögt mycket bättre.

Jag tycker att Hartman har överlevt sig själv och skulle hellre vilja ha britterna.

---/T

Du snackar skit...enkelt uttryckt. Han är enormt påläst, det finns ingen som är i närheten av honom i Sverige.
Citera
2012-04-30, 20:48
  #39
Medlem
NorthSNKRs avatar
Jag skulle ärligt talat knappt kunna tänka mig att kolla på snooker utan Kim som kommentator.
Han blandar relevant fakta och kul kuriosa mycket bra. Samt låter spelet tala för sig själv, en kommentator behöver inte babbla hela tiden.

Hans kommentatorstil och röst passar snooker som handen i handsken.
Citera
2015-04-23, 09:21
  #40
Medlem
anre24s avatar
Kommenterar Kim VM i snooker 2015 på Eurosport?
Citera
2015-04-23, 21:12
  #41
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anre24
Kommenterar Kim VM i snooker 2015 på Eurosport?

Det gör han. Han hade en sjukdomsperiod tidigt i våras med infektioner och blodförgiftning och var rätt illa däran.

Nu är han tillbaka igen!

Vi hoppas att han fortsätter att kommentera på Eurosport, det blir vansinnigt tomt den dagen han lägger mikrofonen på hatthyllan.
Citera
2015-04-23, 21:26
  #42
Medlem
Mikojans avatar
Det har dykt upp en andre man som kommenterar för att lätta upp för Den Store. Han är mer pedagogisk och pratsam. Inte dålig alls, men det blir liksom inte den snooker man lärt sig gilla med Hartman.
Citera
2015-04-23, 22:09
  #43
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Det har dykt upp en andre man som kommenterar för att lätta upp för Den Store. Han är mer pedagogisk och pratsam. Inte dålig alls, men det blir liksom inte den snooker man lärt sig gilla med Hartman.

Dom är rätt olika skulle vi kunna sammanfatta det med. Jag gillar Jonas för hans pedagogik.
Citera
2015-04-23, 22:13
  #44
Medlem
0wes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Det gör han. Han hade en sjukdomsperiod tidigt i våras med infektioner och blodförgiftning och var rätt illa däran.

Nu är han tillbaka igen!

Vi hoppas att han fortsätter att kommentera på Eurosport, det blir vansinnigt tomt den dagen han lägger mikrofonen på hatthyllan.
Vad berodde detta på?
Citera
2015-04-23, 22:24
  #45
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0we
Vad berodde detta på?

Blodförgiftningen?

Jag vet faktiskt inte. Det pratades först om en infektion och då lät det mer som influensa (jag fick åtminstone den uppfattningen). Därefter kom det uppdateringar som pekade på något betydligt allvarligare.

Kim var borta från Eurosport ganska länge.
Citera
2018-02-14, 18:12
  #46
Medlem
0wes avatar
Från en underbar artikel av Patrik Brenning:
Citat:
En klassisk historia (som jag inte vet om den egentligen är sann) är annars att Hartman en gång lade ner headsetet mitt under brinnande direktsändning uppe på kontoret, klev ut genom dörren, tog hissen ner och promenerade de 200 meterna bort till Sundbybergs centrum där han klev in på puben, beställde en öl och bad bartendern slå på Eurosport på tv:n. När ölen var slut gick han samma väg tillbaka igen, tog hissen up, klev in i båset och kommenterade kort:

– Stephen Lee ja. Han pustar och pustar, blir lite röd i ansiktet emellanåt. Påverkar hans vikt hans spel, undrar någon. Har han dålig kondition? Nej, nej, det har han inte. Men han gillar mat. Det måste tillstås.
http://bloggar.aftonbladet.se/brenni...rosports-resa/
Citera
2018-07-25, 23:47
  #47
Medlem
Glappkontakts avatar
Jag såg att det är en gammal tråd men, kul att folk trivs med Kim. En riktig kämpe som är fruktansvärt trevlig och ödmjuk. Han har nog mer energi än de flesta som är 50 år yngre. Väldigt insatt i många sporter och har bra koll på vad som har hänt i historien. Hört om folk som berättat om hans historiekvällar då han pratat om sina resor runt i Kina. Däremot vet jag att många som spelar snooker anser att han är katastrofal. Han har inte den förståelsen och speluppfattningen som gör att han kan förklara vad som händer och varför. Jonas är något bättre. Men även han saknar den typen av kompetens som t ex britterna har. Kul att det finns några som orkar hålla på och jag hoppas någon tar över efter Kim den dagen han bestämmer sig för att sluta eller inte har något val.
Citera
2019-04-22, 17:51
  #48
Medlem
Kim är fortfarande lysande: "Jag hoppas verkligen de kopplar över så vi får se slutet av den matchen, tjänstefel annars." (Sagt med släpig whiskystämma).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback