• 1
  • 2
2008-04-29, 22:02
Medlem
dLn_sthlms avatar
Nu när Snooker-VM håller på som bäst och Kim förgyller kvällarna som kommentator tycker jag att han borde föräras med en egen tråd.

Vad vet ni om honom förutom det man kan läsa på Wikipedia? Har någon träffat honom? Är han en lika skön person även privat? Har ni några Kim-anekdoter?

Jag har även letat bilder med ganska klent resultat förutom de som finns på citatsidan (http://hem.bredband.net/penzo/kimhartman.htm)
Citera
2008-04-29, 22:36
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Kim Hartman?
Japp, jag kände igen namnet, men det är näppeligen samma person. Lite kul i alla fall:
http://www.imdb.com/name/nm0366983/
Citera
2008-04-29, 23:27
Medlem
schabo-labos avatar
Är det han som var på kommenterade Snooker på Eurosport ?
Citera
2008-04-29, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Är det han som var på kommenterade Snooker på Eurosport ?
Japp. Hans rökiga röst ger ett intryck av att Kim spenderat ett antal kvällar i rökiga biljardhallar men en kö i handen och en cigg i mungipan.
Citera
2008-04-30, 00:21
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Japp. Hans rökiga röst ger ett intryck av att Kim spenderat ett antal kvällar i rökiga biljardhallar men en kö i handen och en cigg i mungipan.
Fantastisk röst, brukade slå på Snooker när det var dags att somna.. men efter några kvällar satt jag och följde det istället.
Citera
2008-04-30, 03:13
Medlem
Han verkar inte spotta i glaset.
Citera
2008-04-30, 07:30
Medlem
Kingen_kings avatar
Tycker det är helt otroligt när han kommenterar hur han helt plötsligt blir tyst och kan vara tyst i typ 5 min och sen bara kort säga nåt i stil med: "Han vann på Irland för två år sen" och sen bli tyst igen.

Stor konst!
Citera
2008-04-30, 08:26
Medlem
dLn_sthlms avatar
Ja det tillhör helt klart Kims storhet som kommentator. Dels för att det blir ganska komiskt och dels för att han inte snackar sönder matcherna. Det är alltid underhållande att höra honom. Men ibland kan han vara tyst under mer än ett frame och han är uppenbarligen inte närvarande. Vad gör han då? Gubb-blåsa? Ute och röker? Somnar han till?

Vad gör han när han inte kommenterar? Det är ju inget heltidsjobb och det känns som det är svårt att leva på snooker i Sverige.
Citera
2008-04-30, 08:30
Medlem
snurreskvätts avatar
Bara jag som misstänkter att han går ut och tar en cigg titt som tätt? Ibland kan det vara tyst i 15 minuter innan man hör något igen.
Dock ändå bra att han kniper mest och inte kommenterar varje stöt.

Har blivit sjukt sugen på ett biljardbord sedan jag började glutta på lite snooker i höstas, men bor man på 60kvm kan det bli lite tajt
Citera
2008-04-30, 08:51
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm

Vad gör han när han inte kommenterar? Det är ju inget heltidsjobb och det känns som det är svårt att leva på snooker i Sverige.
Han är snooker-domare åt proffsen.
Citera
2008-04-30, 08:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Tycker det är helt otroligt när han kommenterar hur han helt plötsligt blir tyst och kan vara tyst i typ 5 min och sen bara kort säga nåt i stil med: "Han vann på Irland för två år sen" och sen bli tyst igen.

Stor konst!

Han kör ju Bengt Grive-stilen. Sparsmakat och ordknappt när det krävs och lite mer meningar när det behövs. När Grive kommenterade tennis Wimbledon kunde han gå på muggen under sändningen utan att någon märkte det. Folk visste ju att han inte sa så mycket. Och ibland kunde det dyka upp ett: 15-40 och sen var det tyst i några minuter igen.

Hartman är ju lysande med sina små kommentarer: "Gå och bada. Det DÄR var årets stöt" och hans kommentatorsstil passar perfekt för snooker som faktiskt är en ganska långsam "sport". Tänk er om Hartman skulle kommentera fotboll, det skulle inte funka.
Citera
2008-04-30, 12:23
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Han är snooker-domare åt proffsen.

Han har väl dömt i amatör-vm men inte på högre nivå än så.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in