2007-05-08, 17:08
Medlem
Ticons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pr3st
tycker ni man ska blanda ut det med tobak?

Pipa eller bong?

Ne det behövs inte går att röka rent "utmärkt"

Förövrigt: Vattenbong "shit the same" bong"
slår bäst med bong annars på CB Är nog samma
i det här fallet..
Mvh
Citera
2007-05-08, 17:09
Medlem
Dr.Js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ticon
hehe men vikten e "med" påsen och rökat. det står det på påsen första jag läste må mossan

Vänta, nu förvirrar du mig här Den heter ju "Spice - An Eighth" och An Eighth (1/8) = 3.5g. Alltså bör man få 3.5g av rökbart material, men du säger alltså att så är inte fallet???
Citera
2007-05-08, 17:14
Medlem
Dr.Js avatar
Citat:

Pipa eller bong?

Av det jag har läst så hävdar väldigt många att man känner av det mycket bättre om man blandar med tobak.

Citat från en annan sida: "well the reason spice has more of a noticable effect when smoked with tobacco is the same as with weed and tobacco, the nicotine when smoke increases the heart rate and increases blood pressure, this means the drug reaches your brain quicker and in larger quantities per unit time."

Jag har även fått intrycket av att bong eller pipa är att föredra (av självklara skäl )
Citera
2007-05-08, 17:15
Medlem
willedenstores avatar
Citat:

Pipa eller bong?
Jag tycker absolut att man ska blanda det med tobak. Har testat både rent och med tobak.. Och måste säga att effekten blir bättre Med tobak. Om det är ren inbillan eller om så är fallet vet jag inte. Vet bara att ruset blir starkare för min del. Funkar t.o.m. att ta en cigg efter någon timme för att höja ruset ett snäpp.

Har testat spliff, bong, pipa. Bong klår allt med hästlängder. Smakar även bäst. Pipa funkar, men snäppet sämre och smakar röv. Spliff kräver en jävla massa men smakar godast.
Citera
2007-05-08, 17:18
Medlem
Citat:
Ne det behövs inte går att röka rent "utmärkt"

Förövrigt: Vattenbong "shit the same" bong"
slår bäst med bong annars på CB Är nog samma
i det här fallet..
Mvh

Hört att det slår på bättre med tobak , men vad vet jag
Citera
2007-05-08, 17:18
Medlem
Ticons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.J
Vänta, nu förvirrar du mig här Den heter ju "Spice - An Eighth" och An Eighth (1/8) = 3.5g. Alltså bör man få 3.5g av rökbart material, men du säger alltså att så är inte fallet???

Aj fan jag såg att det stod 3.5
"wen packed! nu, haha jag var så ivrig så jag läste fel "my bad"
Mvh
Citera
2007-05-08, 17:20
Medlem
Ticons avatar
fel
Citera
2007-05-08, 17:22
Medlem
Dr.Js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av willedenstore
Jag tycker absolut att man ska blanda det med tobak. Har testat både rent och med tobak.. Och måste säga att effekten blir bättre Med tobak. Om det är ren inbillan eller om så är fallet vet jag inte. Vet bara att ruset blir starkare för min del. Funkar t.o.m. att ta en cigg efter någon timme för att höja ruset ett snäpp.

Har testat spliff, bong, pipa. Bong klår allt med hästlängder. Smakar även bäst. Pipa funkar, men snäppet sämre och smakar röv. Spliff kräver en jävla massa men smakar godast.

Men du, det är en grej jag verkligen undrar över; om man skulle jämföra Spice med riktig röka, vad skulle du då jämföra det med? Alltså, vad är det mest likt - 300 kr röka (dålig standard) 350 kr röka (bra standard) 400 kr (mycket bra standard) ????
Citera
2007-05-08, 17:27
Medlem
Dr.Js avatar
Citat:
Aj fan jag såg att det stod 3.5
"wen packed! nu, haha jag var så ivrig så jag läste fel "my bad"
Mvh

Asså mannen du gör mig fan inge visare!

Jag ska ställa en mycket enkel fråga nu, och allt jag vill ha som svar är "JA" eller "NEJ"

Frågan lyder: Får man 3.5g av rökbart material i förpackningen?

Sorry, menar inte att låta nedlåtande men jag vill bara ha ett svar som jag kan tolka haha
Citera
2007-05-08, 17:30
Medlem
FoXxs avatar
Citat:
Asså mannen du gör mig fan inge visare!

Jag ska ställa en mycket enkel fråga nu, och allt jag vill ha som svar är "JA" eller "NEJ"

Frågan lyder: Får man 3.5g av rökbart material i förpackningen?

Sorry, menar inte att låta nedlåtande men jag vill bara ha ett svar som jag kan tolka haha

Nej "When packed" innebär att det är hela innehållet samt påsens vikt som räknas.
Citera
2007-05-08, 17:32
Medlem
willedenstores avatar
Citat:
Men du, det är en grej jag verkligen undrar över; om man skulle jämföra Spice med riktig röka, vad skulle du då jämföra det med? Alltså, vad är det mest likt - 300 kr röka (dålig standard) 350 kr röka (bra standard) 400 kr (mycket bra standard) ????
Ingen lätt fråga. Rusen är lika, visst, men fortfarande skiljer de sig. Nu var det ett ganska bra tag sedan jag rökte cannabis (tyvärr), men skulle nog säga att det liknar standard Marijuana. Likheterna är ju ryckningar i leder, mindfucket, den varma tunga huvudkänslan och "fattar ingenting". Munchies på THC är starkare, men Spice-ruset varar längre. Spice blir jag även trött av, vilket kan liknas vid haschets effekt. Musik är gött på båda, ganska likt varandra då det låter himmelskt. Ingen lätt fråga att besvara, men standard eller snäppet sämre är nog svaret.
Citera
2007-05-08, 17:33
Medlem
willedenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoXx
Nej "When packed" innebär att det är hela innehållet samt påsens vikt som räknas.
Åhhfan, det visste jag inte.

Någon som har vägt enbart innehållet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in