Citat:
Ursprungligen postat av Irganox
Ja, efter ett par minuter vid diskbänken kan jag konstatera att så är fallet. En hög av disk låg ute i köket och följde mig på något sätt med blicken, trots avsaknad av ögon. Den tycktes till och med morra en aning då jag kom nära så jag beslutade mig för att ta tag i eländet.
Sagt och gjord. Varmvattnet flödade från kranen och blandade sig med diskmedel och intorkade matrester i en sörja i vasken.
Doft av rutten mat och artificiell citrus borrar sig in i näsan likt frätande ammoniak. Kvälvningen är nära, men jag måste slutföra arbetet jag påbörjat...
Vad brukar ni tänka på när ni diskar? Har ni några motivationstips att dela med er utav? Jag har fortfarande en massa disk kvar, men jag delar upp det i lite omgångar - låtsas att det är roligare så.
Några tips från en annan som hatar att diska:
- Bra diskmedel, minst Yes men gärna något mer industriellt. Kolla med nån restaurang eller storkök.
- Bra diskborste, Granngården saluför en orange borste som är tät, stark och nästan outslitlig.
- Bra diskhandskar, den dyrare varianten i mjukare och bättre gummi/latex. Det är jobbigt med handskar som går sönder och är hala.
- Bra ljudbok i öronen. Perfekt för alla former av tråkiga uppgifter som inte kräver någon tankeverksamhet.
- Belöna dig själv! Antingen mellan varje typ av disk (tallrikar, glas, bestick osv) eller vid vattenbyte. Bra belöningar är öl, sprit, cigg eller sexuella tjänster från damen. Det sistnämnda är bäst som slutbelöning, det kan kännas svårt att motivera sig efteråt.