• 6
  • 7
2008-05-04, 17:37
Medlem
Diska för hand är helt okej, att stoppa i eller ur diskmaskinen är tråkigt. Men det går snabbare..
Citera
2008-05-04, 17:48
Medlem
Lavas avatar
Diska är nemas problemas.
Diskar undan hela tiden, även när jag lagar mat.
Så jag har aldrig någon större samling disk, något glas och en tallrik på sin höjd.

Det värsta man kan syssla med gällande hushållsgöromål är putsa fönster och kakel, blääääääääääääääääää.
Citera
2009-09-17, 17:08
Bannlyst
Brukar diska allt på kvällen innan jag ska gå och lägga mig. Orkar jag inte det tar jag det efter frukosten.
Citera
2009-09-17, 20:00
Medlem
eskims avatar
Har inget emot någon typ av hemsyssla, gillar t o m att städa o pyssla hemma. Men jag åker hellre in på ett nordkoreanskt arbetsläger i 1 år än diskar efter 4 pers middag!
Citera
2009-09-17, 20:08
Medlem
brainfluids avatar
När jag väl börjat så tycker jag det är ganska harmoniskt.
Citera
2009-09-17, 20:31
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eskimå
Har inget emot någon typ av hemsyssla, gillar t o m att städa o pyssla hemma. Men jag åker hellre in på ett nordkoreanskt arbetsläger i 1 år än diskar efter 4 pers middag!

Jag tyckte det var rätt trevligt när jag och min sambo diskade efter en middagsbjudning (disk från 4-6 personer oftast). Det är rätt trevligt att diska, torka och snacka lite när folk har gått. Nu har vi diskmaskin så nu slänger vi in i princip allt i maskinen bara, det är förstås enklare
Citera
2009-09-17, 20:35
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Ibland kan det vara tråkigt, ibland "nästan" trevligt. Tror det beror på vilken sinnesstämning man befinner sig i.

~Paul~

Kommer in lite sent och ger medhåll åt detta. Ibland är blotta tanken pest och pina (och då blir det lätt så att det hela aldrig blir av), men ibland ger det en känsla av harmoni och avslappning..
Citera
2009-09-17, 20:41
Medlem
Alcoholocaust-s avatar
Vadå diska?? Man sköljer av fatet/besticken med varmvatten direkt efter maten!!
Citera
2009-09-17, 20:54
Medlem
fergusons avatar
Diska - Är det egentligen så jävla tråkigt?

svaret är kort enkelt och lyder: JA!

Citera
2009-09-17, 21:02
Medlem
poojks avatar
Jag har imångafall övervägt att skaffa engångsartiklar sedan dukafram när man får besök. Men jag har kommit på att jag får typ besök 1 gång i månaden

Och inte ens då blir det käk utan kaffe eller öl, så diska är förbannat tråkigt men det är skönt att ha rent runt omkring sig
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in