Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-04-22, 22:48
  #1
Medlem
MorbrorStuarts avatar
Jag är en mycket utseendefixerad människa och ibland kan jag ha väldigt bra självförtroende, och senare på dagen få extremt dåligt självförtroende och självkänsla och tycka jag är ful, och allt detta gör mig väldigt deprimerad. Känner mig bipolär typ och allt är tack vare utseendet känns det som, jag är ingen ful människa men jag ställer så höga krav på mig, typ att jag ska vara typ snyggast i det rummet och så vidare. Som sagt utseendet känns väldigt viktigt för mig, vad ska jag göra för att sluta vara så ytlig och skapa en bättre självkänsla? Jag tror jag skulle bli en mycket bättre människa då..
Citera
2008-04-22, 23:08
  #2
Medlem
NkpgTettes avatar
Jag är precis som du, går och ser om jag ser bra ut hela tiden och så tycker jag vissa dagar att jag är världens snyggaste människa och så dagen efter helt tvärt om! Mitt humör går också ut på hur jag tycker jag ser ut, blev inte håret bra på morgonen och jag tycker jag ser ful ut så blir jag deprimerad resten av dagen också, tar inte plats osv.
Detta så så sjukt jobbigt så det finns inte.
Citera
2008-04-22, 23:13
  #3
Medlem
MorbrorStuarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NkpgTette
Jag är precis som du, går och ser om jag ser bra ut hela tiden och så tycker jag vissa dagar att jag är världens snyggaste människa och så dagen efter helt tvärt om! Mitt humör går också ut på hur jag tycker jag ser ut, blev inte håret bra på morgonen och jag tycker jag ser ful ut så blir jag deprimerad resten av dagen också, tar inte plats osv.
Detta så så sjukt jobbigt så det finns inte.

Ja precis detta skadar mig också att komma i kontakt med det motsatta könet för man tänker mer på hur man ser ut än hur man är
Citera
2008-04-22, 23:30
  #4
Avstängd
hej
Jag känner precis som dig ha gått ner i vikt och folk säger vad snygg du är. Jag tycker de i bland men sen jämför jag mig med andra. Men de kanske ochså är så att mår jag psysikt dåligt så blir de också jag känner mig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback