2008-11-02, 21:14
Medlem
Mr-andersons avatar
hur e de om man bokar uppkörning privat? Har kuggat en gång men jag vet om att jag körde skit den gången hehe är dom hårdare mot privatister? (har inte gått körskola men kört lite med en bekant som är körskolelärare "svart" så har inget papper på de + 2år med farsan) Hur många här klarade privat?

edit: Läraren som ja körde med sa att de inte bryr sig längre då man hyr bilar från vv så de tjänar extra knäck på de.
Senast redigerad av Mr-anderson 2008-11-02 kl. 21:36.
Citera
2008-11-02, 21:26
Medlem
Någon som vet hur examinatorerna är i Helsingborg? Jag ska köra upp snart och e rädd att där kommer en kärring och kuggar mig. Jag har borderline så jag kommer få anfall och börja slå på henne sen gråta... någon som vet?
Citera
2008-11-02, 21:51
Medlem
flashen00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-anderson
hur e de om man bokar uppkörning privat? Har kuggat en gång men jag vet om att jag körde skit den gången hehe är dom hårdare mot privatister? (har inte gått körskola men kört lite med en bekant som är körskolelärare "svart" så har inget papper på de + 2år med farsan) Hur många här klarade privat?

edit: Läraren som ja körde med sa att de inte bryr sig längre då man hyr bilar från vv så de tjänar extra knäck på de.

Enligt statistik så är det svårare för privatister men allt beror på uppkörningsläraren. Jag körde upp privat och klarade det på första.
Citera
2008-11-02, 22:05
Medlem
Mr-andersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashen00
Enligt statistik så är det svårare för privatister men allt beror på uppkörningsläraren. Jag körde upp privat och klarade det på första.

Skönt att få höra ! Stort grattis! Jag hoppas på det bästa nu !
Citera
2008-11-03, 02:32
Medlem
kitten_s avatar
Uppkörning idag vid tre, fyfaaan. Kuggade teorin förra veckan med 5 fel för mycket, vilket var hyfsat störande eftersom jag snittat typ 60 rätt på alla tester jag gjort innan, plus att jag nu behöver köra upp som privatist eftersom trafikskolan inte tyckte att de kunde ge mig ett godkänt slutprov, men inte kunde boka av uppkörningen. Motivationen är inte på topp, förväntar mig snarare att bli kuggad idag också, skulle jag mot all förmodan klara det vettefan vad jag gör. Fyfan vad skönt att slippa ha någon bredvid sig som kommenterar på ALLT man gör när man kör.
Iofs måste jag ju ändå göra om teorin då, men jag borde naila andra försöket. Hur är det med att boka nya tider för teorin förresten, det borde inte vara lika svårt att få tag på en tid som för uppkörning, right?

EDIT: Jag vet inte hur det ser ut med teoritiderna eftersom jag inte kan boka ny förrän jag klarat/inte klarat uppkörningen.
Senast redigerad av kitten_ 2008-11-03 kl. 02:59.
Citera
2008-11-03, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kitten_
Uppkörning idag vid tre, fyfaaan. Kuggade teorin förra veckan med 5 fel för mycket, vilket var hyfsat störande eftersom jag snittat typ 60 rätt på alla tester jag gjort innan, plus att jag nu behöver köra upp som privatist eftersom trafikskolan inte tyckte att de kunde ge mig ett godkänt slutprov, men inte kunde boka av uppkörningen. Motivationen är inte på topp, förväntar mig snarare att bli kuggad idag också, skulle jag mot all förmodan klara det vettefan vad jag gör. Fyfan vad skönt att slippa ha någon bredvid sig som kommenterar på ALLT man gör när man kör.
Iofs måste jag ju ändå göra om teorin då, men jag borde naila andra försöket. Hur är det med att boka nya tider för teorin förresten, det borde inte vara lika svårt att få tag på en tid som för uppkörning, right?

EDIT: Jag vet inte hur det ser ut med teoritiderna eftersom jag inte kan boka ny förrän jag klarat/inte klarat uppkörningen.
Om du är online mycket så är det en rekommendation att sitta på vv.se och uppdatera tills du får en tid. jag har gjort 6 teoriprov inom 3 veckors tid.
Citera
2008-11-03, 03:14
Medlem
kitten_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acerac713
Om du är online mycket så är det en rekommendation att sitta på vv.se och uppdatera tills du får en tid. jag har gjort 6 teoriprov inom 3 veckors tid.

Oj jävlar, det var skönt att höra. Så slipper man hålla på och stressa.

Nu börjar nerverna för körningen kicka in lite. Men jag är fortfarande förundrad över vad instruktören på halkbanan sa, att man kunde göra ungefär 5 fel på en uppkörning innan man blev kuggad. Har aldrig hört någon sån exakt siffra förr, men det bör ju stämma med tanke på att han hade vart uppkörningsinstruktör tidigare. Aja, nu kör jag ju som privatist så jag lär ju bli kuggad första ändå. Dags att lägga sig snart också kanske.
Citera
2008-11-03, 04:26
Medlem
Boones avatar
Det här med 5 fel kan du glömma. Allt beror på VAD du gör för fel. Räcker med en enda allvarlig sak för att du ska bli kuggad.
Citera
2008-11-03, 11:16
Medlem
juppys avatar
Woohooo, klarade min uppkörning för timme sedan
Citera
2008-11-03, 11:27
Medlem
rtxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashen00

Njaee, det enda statistiken säger är att det är en större andel underkända bland privatisterna, bedömningen är oavsett snåla privatisters gnäll ganska objektiv, det finns en samling mål du måste klara av, gör du inte det så blir det inget körkort, så enkelt är det. Anledningen till att färre privatister klarar uppkörningen är inte för att de är just privatister, utan för att de kommer mindre förberedda, körskolelärare är utbildade och är vana vid de krav som ställs hos vägverket, därav guidar de sina elever till ett körsätt som de vet är vad provförättaren vill se, Privatister vill slippa lära sig en massa jobbigt trafiknonsens eller kanske ännu mer, slippa betala. Vissa slinker igenom, men tack och lov kuggas många, så vi slipper dem i trafiken fram tills dess de lärt sig att det inte bara är att ge sig ut och äga vägarna.
Har man rätt attityd från början så spelar det ingen större roll om du kör privat eller hos trafikskola, det främsta man faktiskt får hos trafikskolan är tillrättavisning på attityden, höjd riskmedvetenhet och några mils erfarenhet.

edit: btw, grattis Juppy.
Citera
2008-11-04, 21:28
Medlem
Mr-andersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtx
Njaee, det enda statistiken säger är att det är en större andel underkända bland privatisterna, bedömningen är oavsett snåla privatisters gnäll ganska objektiv, det finns en samling mål du måste klara av, gör du inte det så blir det inget körkort, så enkelt är det. Anledningen till att färre privatister klarar uppkörningen är inte för att de är just privatister, utan för att de kommer mindre förberedda, körskolelärare är utbildade och är vana vid de krav som ställs hos vägverket, därav guidar de sina elever till ett körsätt som de vet är vad provförättaren vill se, Privatister vill slippa lära sig en massa jobbigt trafiknonsens eller kanske ännu mer, slippa betala. Vissa slinker igenom, men tack och lov kuggas många, så vi slipper dem i trafiken fram tills dess de lärt sig att det inte bara är att ge sig ut och äga vägarna.
Har man rätt attityd från början så spelar det ingen större roll om du kör privat eller hos trafikskola, det främsta man faktiskt får hos trafikskolan är tillrättavisning på attityden, höjd riskmedvetenhet och några mils erfarenhet.

edit: btw, grattis Juppy.

Japp , klarade idag btw =D privat andra uppkörningen.
Citera
2008-11-05, 14:35
Bannlyst
Fan.. jag hade 3:e uppkörningen idag i Skövde, och han kugga mig på 1 sak bara då jag kör om en hästjeavul.......
Vid slutet av körningen (som enligt mig gick hur bra som helst)
så säger han "minns du hästen du körde om?" -Ja, svarar jag.
Då säger han "du gjorde det precis framför ett backkrön och då vet du
vilka risker det innebär".............
Jo visst, kan hålla med om det lite, men att kugga mig på den saken just ...
Fan vad jag hatar de pengarsugande idioterna på VV. Klarar jag det inte ny på mitt 4:e försök så kommer jag fan flippa över på personen, efter 3:e uppkörningar och 5 dubbel körlektioner så får det fan räcka ! blir så lEtzEn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in