2013-04-16, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adutrumque
Hon jag skulle köra upp med var sjuk . Vafan .
Hur svårt kan det vara att lägga in en reserv direkt ?

Haha snacka om antiklimax! Alla kontrollanter kanske var uppbokade?
Citera
2013-04-16, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Ska köra nu på torsdag med min lärare lite övningskör bara 07:15 ja ni såg rätt så tidigt så tänkte mig gå upp klockan 05:00 och dricka kaffe och cola. Något jag behöver tänka på? har förstått att jag måste hålla mig till reglerna till 100% som jag inte har gjort riktigt när jag har åkt med fadern min!

Att hålla dig till reglerna är en klar fördel. men dom kan ha överseende för eventuella misstag. Jag körde tillexempel över heldragen linje när jag körde upp men klarade det ändå!

Det jag gjorde var att jag i slutet förklarade för honom hur det från min synpunkt hade gått och då nämnde jag det och då skrattade han bara bort det. Se bara till att vara väl förberedd och kör med sunt förnuft så ska det inte vara några problems!
Citera
2013-04-16, 21:41
Medlem
Har gått en intensivkurs nu på en ort långt hemifrån och har uppkörning på torsdag. Jag klarade teoriprovet här men om ja skulle kugga uppkörningen måste jag göra nästa uppkörning på orten jag klarade teoriprovet på? Eller kan jag ta den på min hemort inom 2månader?
Citera
2013-04-16, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raixes
Har gått en intensivkurs nu på en ort långt hemifrån och har uppkörning på torsdag. Jag klarade teoriprovet här men om ja skulle kugga uppkörningen måste jag göra nästa uppkörning på orten jag klarade teoriprovet på? Eller kan jag ta den på min hemort inom 2månader?

Du kan göra ett nytt körprov vart du vill i Sverige, det behöver vara på samma ort som skrivprovet.
Citera
2013-04-17, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swexx
De kör dieselgolfar om jag inte minns helt fel.

Jag har bara kört bensin innan. Vad skall jag tänka på då, några skillnader på hur bilarna(diesel vs. bensin) fungerar?
Citera
2013-04-17, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aprin
Jag har bara kört bensin innan. Vad skall jag tänka på då, några skillnader på hur bilarna(diesel vs. bensin) fungerar?

Dieselbilen är "starkare" än bensinbilen, dvs du kommer inte att kunna använda tvåans växel i samma låga fart som du kan på en bensinbil.

Exempel; en sväng som du normalt kan ta på tvåan med en bensinbil i ett villaområde med halvdålig sikt i korsningen får du med största sannolikhet gå ner på ettan med dieselbilen.
Citera
2013-04-17, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trafikpedagogen
Du kan göra ett nytt körprov vart du vill i Sverige, det behöver vara på samma ort som skrivprovet.
Motsäger du inte dig själv? Ont: Du kan ha ditt körprov var som helst.
Senast redigerad av GulaGrodan 2013-04-17 kl. 09:56.
Citera
2013-04-17, 09:58
Bannlyst
Fitta vad jag är besviken på mig själv. Passade på 2/5 moment .
Fordonsmanövrering och något annat var det jag klarade.
Hade dålig planerad körning och blinkade väldigt sällan.
Bromsade hårt innan övergångsställen och hade dålig uppmärksamhet fastän det är det jag fått mest beröm för. Sen att han klagar på min uppmärksamhet tycker jag är lite kul då jag satt och vred på huvudet under hela lektionen . Sen var det att jag körde i 63 kort på en 50-väg.
Bara det att han var tvungen att kalla mig nybörjare .
Där kom bomben för mig . Kommer fan skita i att försöka ta körkortet förrän jag är 30 .
Citera
2013-04-17, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GulaGrodan
Motsäger du inte dig själv? Ont: Du kan ha ditt körprov var som helst.

Ja men förlåt då för att jag missade ett ord..
Citera
2013-04-17, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trafikpedagogen
Ja men förlåt då för att jag missade ett ord..

Lugna ner er, ja du missade ett ord men det var ganska avgörande för innebörden av ditt inlägg. Det var omöjligt att veta vad som stämde. Själv kontrolläser jag mina inlägg och ändrar ifall jag finner fel

Citat:
Ursprungligen postat av Adutrumque
Fitta vad jag är besviken på mig själv. Passade på 2/5 moment .
Fordonsmanövrering och något annat var det jag klarade.
Hade dålig planerad körning och blinkade väldigt sällan.
Bromsade hårt innan övergångsställen och hade dålig uppmärksamhet fastän det är det jag fått mest beröm för. Sen att han klagar på min uppmärksamhet tycker jag är lite kul då jag satt och vred på huvudet under hela lektionen . Sen var det att jag körde i 63 kort på en 50-väg.
Bara det att han var tvungen att kalla mig nybörjare .
Där kom bomben för mig . Kommer fan skita i att försöka ta körkortet förrän jag är 30 .

Du ska inte alls skita i att ta körkort, jag misslyckades på min första uppkörning också. Vet att det är surt som fan nu men tappa inte hoppet, boka om en uppkörning (privat ifall körskolan är fullbokad). Ge dig ut med personen du övningskört med och kör igenom de moment du misslyckades på idag. Får en känsla av att alla problem du hade endast beror på nerver, inget annat. Du klarar det nästa gång ska du se! Nu vet du hur en uppkörning går till och vad du behöver tänka extra mycket på!
Citera
2013-04-17, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GulaGrodan
Lugna ner er, ja du missade ett ord men det var ganska avgörande för innebörden av ditt inlägg. Det var omöjligt att veta vad som stämde. Själv kontrolläser jag mina inlägg och ändrar ifall jag finner fel ;)

Ja, jag borde kanske börja med det också..

Men jag får ta och skylla på dem jag övningskör med på dagarna. Det är så traumatiskt på dagarna. Du förstår, man är alldeles skärrad och andfådd när man kommer hem. ;-)

Framförallt andfådd. Det är mycket springande på dagarna.
Citera
2013-04-17, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trafikpedagogen

Haha det där ordet gjorde så pressen att klara det ökade eftersom jag inte pallar betala tåget dit igen. Som tur var gick det bra

För 15 dagar sedan satte jag mig bakom ratten i en bil för första gången i mitt liv. Idag fick jag körkortet, fyfan vilken nice känsla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in