2013-01-31, 23:29
Medlem
pok?s avatar
Angående den där formeln där man räknar ut hur mycket starksprit som finns i öl... (A*B*0,025) Hur i hela helvete förväntar de sig att man ska räkna det i huvudet? Får man ha miniräknare, eller är det en sådan fråga som bara kommer på övningsprov?
Citera
2013-02-01, 00:23
Medlem
Cykeltutas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pok?
Angående den där formeln där man räknar ut hur mycket starksprit som finns i öl... (A*B*0,025) Hur i hela helvete förväntar de sig att man ska räkna det i huvudet? Får man ha miniräknare, eller är det en sådan fråga som bara kommer på övningsprov?
Jag gjorde två teoriprov för olika behörigheter förra året och undrade också den saken. Snabbt svar: NEJ man får inte ha miniräknare, och JA sådana frågor kan dyka upp på skarpt prov. Tyvärr. Enda tipset jag har vad gäller de där alkoholfrågorna är att chansa på någon av de två alternativen som verkar "värst", jag tror du hajar vad jag menar.
Alternativet är att ta fram en gammal mattebok och återigen lära sig ställa upp division och multiplikation.
Citera
2013-02-01, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pok?

Eller så lär man sig att en stor stark (45 cl) motsvarar ca 6cl starksprit.

Om de sen frågar hur mycket starksprit en halv liter 7%ig öl motsvarar kan man utgå från 6cl och "plussa lite till", dvs 7 eller kanske 8cl starksprit (en normal starköl har ca 5-5,5% alkohol)
Citera
2013-02-01, 08:00
Medlem
Uppkörning i HBG om ca 2 timmar... wish me luck!
Citera
2013-02-01, 10:33
Medlem
Jävla Piss, kuggad för att man höll i kopplingen lite för länge innan rödljus och ej kolla dödavinklen i rondeller. Kul, fan va jobbig känsla.
Citera
2013-02-01, 12:04
Medlem
ZtarZcreams avatar
[quote=jamaboy]
Citat:
Ursprungligen postat av ZtarZcream

det är lungt jag vet vad man ska göra i dom men jag glömde helt bort det ett tag men in såg att jag glömde kolla innan jag kör ut :/ det var nog lite närvarna som spökade under körningen. nä är färdig med trafikskola är bara att jag inte tänkte mig för jämt som gjorde att jag inte klarade det :/

Önskar dig all lycka nästa gång!! Ingen förtjänar att kugga :P
Citera
2013-02-01, 12:06
Medlem
ZtarZcreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frillan933
Jävla Piss, kuggad för att man höll i kopplingen lite för länge innan rödljus och ej kolla dödavinklen i rondeller. Kul, fan va jobbig känsla.

Inte lärt dig att rulla på tvåan fram till trafikljuset till du får hoppas att det blir grönt?
Citera
2013-02-01, 13:17
Medlem
Citat:

hade du varit snabb med frågorna så hade du kunnat få just det tipset av mig..
jag körde 5 gånger i helsingborg
Citera
2013-02-01, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZtarZcream
Inte lärt dig att rulla på tvåan fram till trafikljuset till du får hoppas att det blir grönt?

Det gjorde jag, rött ljus, växla ner till 2an, motorbromsa och avvakta. Måste man stanna så ner med kopplingen och vänta på grönt.
Citera
2013-02-01, 17:01
Medlem
Citat:
Det gjorde jag, rött ljus, växla ner till 2an, motorbromsa och avvakta. Måste man stanna så ner med kopplingen och vänta på grönt.

Asså jag fattar inte? Vadå höll i kopplingen för länge? Så länge bilen är i friläge så spelar det väl ingen roll? Vad skulle du annars gjort då?
Citera
2013-02-01, 17:32
Medlem
pok?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSecond
Asså jag fattar inte? Vadå höll i kopplingen för länge? Så länge bilen är i friläge så spelar det väl ingen roll? Vad skulle du annars gjort då?

Om det skulle dyka upp en dåre i 100kmh bakom dig så har du lättare att komma iväg om du inte behöver släppa kopplingen igen. Därför ska du bara trycka ner den när du absolut måste.
Citera
2013-02-01, 20:18
Medlem
buttnutters avatar
Jag har teori och uppkörning om några dagar, med två dagars mellanrum. Jag har gjort testprover på STR så mycket jag kan. Är STR bra som förberedelse, eller finns det bättre? Jag har vanligtvis 65-67 rätt på slutprovet jag gör där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in