2012-05-02, 18:44
Medlem
toby79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DpnTonberry
Va, kuggade han för det? Du skapar ju ingen trafikfarlig situation genom att köra lite saktare, tycker jag iaf. Speciellt om andra bilar körde lika snabbt som dig, hmm...
Du ska visa att du faktiskt klarar av att köra i alla förekommande hastigheter. Då ser inspektören även hur du beter dig.
Citera
2012-05-02, 22:14
Medlem
Citat:
Va, kuggade han för det? Du skapar ju ingen trafikfarlig situation genom att köra lite saktare, tycker jag iaf. Speciellt om andra bilar körde lika snabbt som dig, hmm...

Du kanske körde i vänster körfält så sakta, så att folk var tvungna att göra en högeromkörning? eller körde du i högra fältet?

Körde i körfältet längst till höger. Men det är klart att jag blir kuggad om jag kör 40 km/h för långsamt. Kommer det en förare bakifrån i 110 kör han ju in i mig om han inte är helt med. Har som sagt bara mig själv att skylla.

Sen ska väl kanske sägas att de andra kanske i 70, snarare i 90, vilket är väldigt vanligt på den vägen vad jag har märkt.

Kör upp igen nästa onsdag i Södertälje. Hoppas det går vägen då.
Senast redigerad av mojojojojojo 2012-05-02 kl. 22:18.
Citera
2012-05-03, 13:05
Medlem
Done! körkort fixat!

Vill bara flika in med att inte nojja över körningen, innan eller under tiden man kör! Jag va BOMBSÄKER på att jag skulle få höra att jag inte var godkänd när jag parkerade och stängde av bilen. Hon sa till mig under färd att tex prova att lägga i 6an på bilen (hade inte gjort det då jag låg under 2000 varv och ansåg det va onödigt.. men iaf) och sedan så fick jag motorstopp i en korsning, gick lugnt och fint och löste det ganska bra och va igång på nolltid.. men iaf så räknade jag då med att det var kört

- så ge inte upp trots något fel, säkert redan nämnts 100 tals gånger.. men en gång till skadar nog inte..

Hejhopp! nu ska jag ut å köra en sväng i det fina vädret!
Citera
2012-05-03, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eriknilsson102
Done! körkort fixat!

Vill bara flika in med att inte nojja över körningen, innan eller under tiden man kör! Jag va BOMBSÄKER på att jag skulle få höra att jag inte var godkänd när jag parkerade och stängde av bilen. Hon sa till mig under färd att tex prova att lägga i 6an på bilen (hade inte gjort det då jag låg under 2000 varv och ansåg det va onödigt.. men iaf) och sedan så fick jag motorstopp i en korsning, gick lugnt och fint och löste det ganska bra och va igång på nolltid.. men iaf så räknade jag då med att det var kört

- så ge inte upp trots något fel, säkert redan nämnts 100 tals gånger.. men en gång till skadar nog inte..

Hejhopp! nu ska jag ut å köra en sväng i det fina vädret!

Grattis! Ut och kör i det fina vädret nu!

Jag gjorde också ett par mindre fel på min uppkörning (bland annat 2 motorstopp) så det är absolut inget att hänga läpp för, man kan klara sig ändå.
Citera
2012-05-03, 18:29
Medlem
svenskryttares avatar
Klarade körkortet! Tänk er den surigaste inspektören ni kan i huvudet x 10 så har ni inspektören jag fick. När vi kom tillbaka till trafikverket var det första han frågade mig om jag har dyslexi, för att jag missade en skylt. Han försökte få mig att göra fel också jävla idiot han var. Innan han godkände mig så slutade han med orden, "Ja du kör dålig, men jag kan inte underkänna dig men helst vill jag göra det" jag fattade ingenting gjorde inget mer fel än att missa en platsskylt.
Citera
2012-05-03, 18:34
Medlem
DpnTonberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenskryttare
Klarade körkortet! Tänk er den surigaste inspektören ni kan i huvudet x 10 så har ni inspektören jag fick. När vi kom tillbaka till trafikverket var det första han frågade mig om jag har dyslexi, för att jag missade en skylt. Han försökte få mig att göra fel också jävla idiot han var. Innan han godkände mig så slutade han med orden, "Ja du kör dålig, men jag kan inte underkänna dig men helst vill jag göra det" jag fattade ingenting gjorde inget mer fel än att missa en platsskylt.

dafuq säger jag.

Han hade helt enkelt en dålig dag, eller så var han inte på bra humör, men iaf så godkände han dig

Grattis!
Citera
2012-05-03, 18:37
Medlem
svenskryttares avatar
Citat:
dafuq säger jag.

Han hade helt enkelt en dålig dag, eller så var han inte på bra humör, men iaf så godkände han dig

Grattis!
Tack! Han hade väl inte fått något på länge bara han var ju gammal som gatan. Var rädd att han skulle ramla ihop och dö när jag körde så gammal var han.

Edit: Kan körkortet återkallas om jag kör med vinterdäck nu? Eller blir det bara böter, farsan har bilen som har sommardäck men vill ta en vända!
Senast redigerad av svenskryttare 2012-05-03 kl. 18:59.
Citera
2012-05-03, 19:29
Medlem
Qaas avatar
Citat:
Tack! Han hade väl inte fått något på länge bara han var ju gammal som gatan. Var rädd att han skulle ramla ihop och dö när jag körde så gammal var han.

Edit: Kan körkortet återkallas om jag kör med vinterdäck nu? Eller blir det bara böter, farsan har bilen som har sommardäck men vill ta en vända!

Inte stor chans att åka fast för de

Tog körkort igår och har både kört idag och igår med vinterdäck. Farsan är för lat för att byta.
Citera
2012-05-03, 20:02
Medlem
lambdashipstates avatar
Citat:

Vinterdäck är inga problem, men dubbdäck är en annan femma. Du har ju klarat körkortet och borde veta sånt.
Citera
2012-05-03, 20:10
Medlem
svenskryttares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qaa
Inte stor chans att åka fast för de

Tog körkort igår och har både kört idag och igår med vinterdäck. Farsan är för lat för att byta.
Jävlar vilken känsla att köra själv för första gången Sjukt roligt bröt mot massa hastighets begränsningar!
Citera
2012-05-03, 21:15
Medlem
schmuckens avatar
Nu är det så att elevcentralen(en hemsida man gör prov på) inte fungerar. Jag ska skriva provet på måndag så hur i hela helvete ska jag göra nu? På elevcentralen fanns där en sektion som återspeglar hur ett riktigt teoriprov ser ut på tid och allting. Jag har ju just nu bara boken, någon som har en idé hur jag effektivt kan lära mig nu när det är sista spurten?
Citera
2012-05-03, 21:16
Medlem
schmuckens avatar
Citat:
Jävlar vilken känsla att köra själv för första gången Sjukt roligt bröt mot massa hastighets begränsningar!
jävla idiot. Folk dör ute i trafiken pga såna som dig. Såna som du kan endast lära sig genom att vara med om en tragisk bilolycka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in