Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-03, 14:01
  #121
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intePK14
Det var ju du, som initialt gjorde anspraak pa kunskap i sakfragan. Förklara nu i detalj hur det fungerar! Om det vore, som du pastar, skulle ju varenda brottsling med behov av en nystart flytta dit...
Nej då det här fungerar det inte!
Det går inte att säga "Nej det fungerar inte" och när jag frågar "Varför inte?" då säger du att jag har bevisbördan!
Det är faktiskt upp till dig att förklara (dvs presentera fakta) varför jag har fel.
Citera
2016-04-03, 14:07
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Nej då det här fungerar det inte!
Det går inte att säga "Nej det fungerar inte" och när jag frågar "Varför inte?" då säger du att jag har bevisbördan!
Det är faktiskt upp till dig att förklara (dvs presentera fakta) varför jag har fel.

Idiot. Det jag skriver är självklarheter för varje tänkande person.
Citera
2017-10-02, 20:11
  #123
Medlem
Varför skulle man börja från noll? Då använder man väl sin svenska identitet...

hur svårt är det att bo i england, jobb osv.?

Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Flytta till ett land utan personnummer tex England.
Bosätter du dig i en annan del av landet, så byts ditt Social Security Number ut och med dett allt som kan spåra dig till ditt gamla liv. Glöm inte bort att du i så fall börjar ifrån noll, knappast någon bank vill ge dig något kreditkort exempelvis.
Citera
2017-10-03, 06:23
  #124
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clintol
Varför skulle man börja från noll? Då använder man väl sin svenska identitet...

hur svårt är det att bo i england, jobb osv.?

Jo,så kan man tycka, men som ts beskrev det handlar det om att ts helt enkelt vill börja om ifrån noll
med en:
"Helt enkelt en ny identitet som fungerar fullt ut, som jag kan ta körkort på, som jag kan registrera bankkonton på, anmäla mig till utbildningar och rubbet."
Citera
2017-10-18, 20:06
  #125
Medlem
Visst är det sjukt att privatlivet nu har försvunnit.

När Internet-of-things är helt infasat (För Sverige måste vara först med det sista; vi är ett experiment labb där alla springer efter sista trenden; reklam testas i Sverige pga allas dreglande och har gjorts sedan 80-talet) blir vi övervakade av våra ägodelar; glödlampor, kyl, frys, bil, leksaker, smart-hem, smart-bil, smart-telefon.

Vem vill joina mig ute i skogen bara för att känna att man får torka sig i röven utan övervakning?

Tyvärr, ingen litar på nån längre i Sverige.
__________________
Senast redigerad av Thingamabob 2017-10-18 kl. 20:12.
Citera
2017-11-27, 10:50
  #126
Medlem
Skillnaden mellan ex Sverige och många andra länder är att Sverige har ett personligt nummer som är knutet till individen på så sätt att det bygger på födelsedata. I andra länder så är personliga nummer inte grundade på det, inte i de allra flesta iaf,utan det är nummer som är xp87564864t. Typ. Liksom svårt att snappa upp det för någon som lyssnar när du rapar upp det, vilket det inte är här.
Citera
2019-01-09, 13:11
  #127
Medlem
Lyfter liv i den här tråden, om jag skulle vilja skaffa ny identitet hur går jag till väga egentligen?, söker jag mig till något korrupt EU land där jag köper mig till en identitet som jag sedan använder för att söka om uppehållstillstånd i Sverige baserat på arbete?
Citera
2019-01-09, 16:23
  #128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niclas123456
Lyfter liv i den här tråden, om jag skulle vilja skaffa ny identitet hur går jag till väga egentligen?, söker jag mig till något korrupt EU land där jag köper mig till en identitet som jag sedan använder för att söka om uppehållstillstånd i Sverige baserat på arbete?

Jag vet inte hur du menar "köpa sig en identitet"? Inga länder i Eu säljer väl identiteter! Eller menar du ett falskt ID-kort/pass? Det kan du hitta i i stort sett alla länder. Men säg att du köper en polsk identitet. Du reser sedan till Sverige, och skaffar jobb i den identiteten. Uppehållstillstånd får du i princip garanterat vid ansökningen, om du har skaffat arbete i Sverige.

Men sedan blir det väl en rad praktiska problem. Du är svensk, men låtsas vara polack/utlänning. Där är väl risken stor, att du avslöjas ifall någon anställd polack/utlänning tilltalar dig på sitt modersmål.
Sedan vet jag inte hur svårt det är att registrera sig hos svensk myndighet under falsk identitet. Vilka kontroller kan göras, av ID-handlingen? Kontaktas utländska myndigheter?
Citera
2019-09-12, 18:02
  #129
Medlem
Ny Identitet

Hur skaffar man en ny identitet
Citera
2019-09-12, 18:13
  #130
Avstängd
Tråd finns (FB) Skaffa ny identitet!
Citera
2019-09-12, 18:40
  #131
Moderator
Ruskigbusss avatar
Trådar om ny identitet sammanfogade
/Mod
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback