• 1
  • 2
2008-04-22, 14:08
Medlem
kpows avatar
Vilka spanare gillar du och vilka tål du inte?

Göran Everdahl
Jessika Gedin
Sissela Kyle
Johan Hakelius
Jonas Hallberg
Per Naroskin
Calle Norlén
Helena von Zweigbergk
Annika Sundberg

Personligen tycker jag Jessika Gedin och Göran Everdahl är bäst, men även Calle Norlén och Per Naroskin är bra.

Annika Sundberg är sämst och Jonas Hallberg är lätt sämst.
Citera
2008-04-24, 07:26
Medlem
Jag tycker Jonas Hallberg är bra, han är så härligt sur och bakåtsträvande. Sissely Kyle är också rolig. Hakelius tål jag inte.
Citera
2008-04-24, 08:12
Medlem
HvZ

HvZ gillar jag bäst (t.o.m. lite kär i henne....)
(Ja, jag är i passande ålder...)

JH är långt över "bäst-före-datum".

Men, jag tycker att programmet börjar gå på tomgång ganska mycket.
Det är naturligtvis svårt/omöjligt att kläcka 3 bra spaningar per vecka,
och det märks...

/T
Citera
2008-04-27, 00:47
Medlem
enjoys avatar
Fredagens avsnitt var bäst: Jonas Hallberg, Jessica Gerdin och Göran Everdahl.
Jonas Hallberg kommer ju aldrig med så värst bra spaningar, men han är den gamla, visa rösten och underhållaren som passar sjukt bra in i varje program. Den lineupen är bäst.
Citera
2008-06-29, 20:15
Medlem
burntfacemans avatar
Ja, kombinationen Jonas Hallberg, Jessica Gedin och Göran Everdahl är helt klart bäst!

En spanare jag verkligen hatar är Sissela Kyle! Hon har väldigt ofta fel i sakfrågor, och står ändå på sig att hon har rätt även om de andra spanarna protesterar. Brrrh! Spolar alltid förbi henne när jag lyssnar (lyssnar på pod-radio när jag jobbar.)
Citera
2008-07-01, 22:09
Medlem
HellOils avatar
Älskar spanarna och har flera favvisar. Jessica Gedin, Per Naroskin och Göran Everdal är i topp. Sen kommer resten. Är dock kluven till Jonas Hallberg, man kan irritera sig som fan på honom ett program och ett annat är han briljant.

Ingvar Storm står i ensamt majestät som pådrivare, tidskontrollant och sammanfattare.

Samt att kille som väljer musik, oftast Jazz(föredrar instrumental), borde få göra egan samlingsskivor. Skulle lätt köpa "Spanarna Sountrack".
Citera
2008-10-24, 19:42
Medlem
plagueiss avatar
Lånar den här tråden. Hörde Ingvar Storm imorse i SVTs morgonsoffa prata om att programmet skall gå i TV? Någon som vet var?
Citera
2008-10-24, 22:28
Medlem
Hakelius är klart sämst

Hallberg är extremt ojämn men jag vill ändå alltid att han skall vara med.
Gedin är en av de bästa särskillt gillar jag när hon och Hallberg är med i samma program.
Tredje platsen får bli mellan Per Naroskin
Calle Norlén eller Göran Everdahl

Men allra bäst är Ingvar Storm. Bästa programledaren i Sverige.
Citera
2008-10-24, 23:07
Medlem
StuGs avatar
Göran Everdal.
Ibland är Hallberg bättre, men han är ojämn.
Skulle också vilja ha en samlingsskiva med musiken.
Citera
2008-10-25, 00:27
Medlem
Hallberg är helt klart den mest överskattade. Han är expert på "form-utan-substans", dvs han framstår som om det han säger är viktigt men för det mesta är det bara ointressant nonsens. Everdahl är bättre. Gedin gillar jag av personliga skäl. De två är nog de bästa. Calle Norlén är väl mest otäckt nonsensbögig och Kyle otäckt nonsensnollställd? Hakelius är en svensk som behövs i alla sammanhang, kan inte komma ihåg hans "spaningar" men som person är han bra. Jag antar att han är bra som spanare också, även om jag inte minns honom.
Citera
2008-10-25, 10:59
Medlem
Jag har lyssnat på spanarna en större del av mitt liv dock ibland i perioder. Måste säga att jag tycker Hallberg bara har blivit sämre och sämre, förr så kunde han komma med ganska intressanta spaningar. Tycker helt klart att Göran Everdal är bäst. Han har ofta intressanta idéer och jag gillar att han är film-nörd och ofta drar paralleller till sånt. Per Naroskin och Sissela är också mycket bra, kanske lite mer ojämna.
Vad gäller Jessica Gedin så tycker jag hon ofta är ganska jobbig att lyssna på. Hon formulerar sig ofta överdrivet. Det känns ibland som hon sitter och läser direkt från manus. Kan dock vara kul när hon och Hallberg bråkar (det händer ju snudd på alltid när de är med).
Citera
2008-10-25, 12:36
Medlem
plagueiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plagueis
Lånar den här tråden. Hörde Ingvar Storm imorse i SVTs morgonsoffa prata om att programmet skall gå i TV? Någon som vet var?

Svarar på min egen fråga. Saxat från sr.se
"Spanarna jublieumssände i P1 fredag 24 oktober kl 15.03 - 15.45 + 16.00 - 16.45. Andra delen sänds fredag 31 oktober kl 15.03 - 15.45.

Spana även in jubileumssändningarna i SVT 1 torsdag 27 november och 4 december kl 21.00."
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in