Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2010-05-20, 10:55
  #97
Medlem
Nums avatar
Teoriprovet är lika viktig som uppkörningen.
Om nån inte skulle göra teoriprovet så innebär det att man inte har pluggat.
Har man inte pluggat så missar man en massa viktiga regler som man måste kunna i trafiken.

Så fuskar man på teorin så kan det rentav bli en livsfara väl ute i trafiken under en pressad situation då du verkligen måste plocka fram det du lärt dig i hjärnan.

Så med respekt för alla människor i trafiken så ta och plugga, tar inte lång tid.
Citera
2010-05-20, 11:18
  #98
Medlem
Gluttis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Num
Teoriprovet är lika viktig som uppkörningen.
Om nån inte skulle göra teoriprovet så innebär det att man inte har pluggat.
Har man inte pluggat så missar man en massa viktiga regler som man måste kunna i trafiken.

Så fuskar man på teorin så kan det rentav bli en livsfara väl ute i trafiken under en pressad situation då du verkligen måste plocka fram det du lärt dig i hjärnan.

Så med respekt för alla människor i trafiken så ta och plugga, tar inte lång tid.

Måste faktiskt påstå här att det du säger är fel. Om det uppstår en situation i trafik vilket tvingar mig till agera snabbt så gör jag det till 80% av erfarenhet. Jag sitter inte och tänker tillbaka på när man satt och läste igenom boken om hur man ska göra när kärringen framför bestämmer sig för att tokbromsa framför en. Dock vet jag inte vad du menar med "plocka fram det du lärt dig i hjärnan", antar helt enkelt att du menar boken,och inte erfarenhet, då hela tråden handlar om att han inte orkar läsa boken.
Citera
2010-05-20, 17:44
  #99
Medlem
Nums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glutti
Måste faktiskt påstå här att det du säger är fel. Om det uppstår en situation i trafik vilket tvingar mig till agera snabbt så gör jag det till 80% av erfarenhet. Jag sitter inte och tänker tillbaka på när man satt och läste igenom boken om hur man ska göra när kärringen framför bestämmer sig för att tokbromsa framför en. Dock vet jag inte vad du menar med "plocka fram det du lärt dig i hjärnan", antar helt enkelt att du menar boken,och inte erfarenhet, då hela tråden handlar om att han inte orkar läsa boken.

Ja visst gör man det av erfarenhet. Men den erfarenheten måste komma från både teori och praktiska övningar, man åker ju inte bara ut i trafiken och är erfaren direkt.

Det jag läst hamnar ju i hjärnan, så givetvis så plockar jag fram informationen från min hjärna.
Tar ju inte upp boken under färd och börjar läsa regler.
Citera
2010-06-30, 00:05
  #100
Medlem
chaos2fus avatar
Angående fusk på teoriproven

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7387937.ab

Vad exakt är det för utrustning som kan upptäcka mobiltrafik är det som installerats?
Detekterar den sändning/mottagning eller kan den se exakt vad som skickas i ex. ett sms?
Citera
2010-06-30, 02:28
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaos2fu
Angående fusk på teoriproven

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7387937.ab

Vad exakt är det för utrustning som kan upptäcka mobiltrafik är det som installerats?
Detekterar den sändning/mottagning eller kan den se exakt vad som skickas i ex. ett sms?

Klart att den inte kan se vad som skickas i ett sms, men den känner väl av trafiken, och om dom ser att mätaren ger utslag kollar dom väl alla i rummet helt enkelt.
Citera
2010-06-30, 06:40
  #102
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av klar
Vilket är det bästa sättet att fuska på teoriprovet?

Finns det någonstans man kan köpa typ "spy" prylar så man kanske kan filma frågorna från en keps lr nått och få svar i öronsnäcka?

Tack på förhand /Klar-_-
Frågorna ändras och de flesta finns att köpa och träna på, här gjorde vi så och en klarade provet.
Citera
2011-01-25, 11:22
  #103
Medlem
Johan_08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glutti
Nej, alla mobiler och elektroniska apparater måste vara avstängda, de har en mätare som säger ifrån om något elektroniskt med sändare är igång som någon tidigare sa.

On topic: TS, det kommer aldrig funka, först och främst för ovanstående, sen för att du måste ha en magväske-liknande anordning på dig om dina hyperspacade nörd-glajjor ska kunna skicka ut informationen och den kommer de förmodligen att vilja kolla igenom. Sen om du ska ha öronsnäcka måste du påstå att du har nedsatt hörsel och för det måste du ha ett läkarintyg för när du ska göra provet. Synd, du kommer inte ta körkort om du inte pluggar. Är väl lika bra att du inte får det när du har dessa tankebanor.

Kanske fungerar om man sätter mobilen i flygläge, vet inte om den stänger av all trafik - Men det borde den
Citera
2011-07-19, 10:35
  #104
Avstängd
Era förbannande jävla moralfittor, som sitter och gråter som alla barn i världen ska dö. Min kompis har klarat upp-körningen han klarade teoriprovet på 6;e försöket. Jag har skrivit 3 gånger, uppkörningen klarade vi båda väldigt bra. Vissa frågor på provet är verkligen absurda, och har inget att göra med hur säker som förare man är. En fråga var t.ex hur många av Sveriges sjöar är försurade? Påverkas marken utav kväveoxider. JA FAN JAG GLÖMDE PANG NU DOG EN UNGE.
Citera
2011-07-20, 19:28
  #105
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TFGK
Era förbannande jävla moralfittor, som sitter och gråter som alla barn i världen ska dö. Min kompis har klarat upp-körningen han klarade teoriprovet på 6;e försöket. Jag har skrivit 3 gånger, uppkörningen klarade vi båda väldigt bra. Vissa frågor på provet är verkligen absurda, och har inget att göra med hur säker som förare man är. En fråga var t.ex hur många av Sveriges sjöar är försurade? Påverkas marken utav kväveoxider. JA FAN JAG GLÖMDE PANG NU DOG EN UNGE.
idiot
Citera
2011-07-20, 21:13
  #106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TFGK
Era förbannande jävla moralfittor, som sitter och gråter som alla barn i världen ska dö. Min kompis har klarat upp-körningen han klarade teoriprovet på 6;e försöket. Jag har skrivit 3 gånger, uppkörningen klarade vi båda väldigt bra. Vissa frågor på provet är verkligen absurda, och har inget att göra med hur säker som förare man är. En fråga var t.ex hur många av Sveriges sjöar är försurade? Påverkas marken utav kväveoxider. JA FAN JAG GLÖMDE PANG NU DOG EN UNGE.


Förstår inte problemet, vill man ha körkortet så pluggar man, inga svåra frågor om man är normalbegåvad.
Jag är absolut inte någon teorimänniska, pluggade några dagar med frågorna i datorn, skrev godkänt.
Samma sak till teoriprovet på C och E, godkänt på första försöket.
Har man bara viljan så är det inga problem.
Men visst, väljer man att prioritera tv, dataspel, fruntimmer, öl eller någonting annat så skiter det nog sig ganska fort.
Citera
2011-07-22, 14:31
  #107
Medlem
algustorps avatar
Fuska på teoriprovet, vad är meningen med det?
Bara läs igenom boken ordentligt 5 gånger, skumläs den sedan 5 gånger eller mer tills du känner att du kan allt som står i texten mer eller mindre utantill, funkade utmärkt för mig. Började läsa ca 4 veckor innan jag hade provet och klarade med med mycket god marginal.

Till saken hör väll även att jag inte orkade med tempot i en folkhögskola ungefär ett halvår senare, så jag är inget "snille" direkt.

Provet är dessutom långt ifrån svårt, och om man inte klarar det tycker i varje fall inte jag att man har i trafiken att göra.

Har du någon annan anledning som dysleksi(stavning?) eller något annat problem som gör att du känner att du inte klarar plugget, så finns det gott om hjälpmedel och alternativ i ett välfärdsland som Sverige. Du kan till exempel göra provet muntligt.
Citera
2011-07-24, 10:45
  #108
Medlem
Ja, det är helt uppenbart när man är ute i trafiken att det finns folk som inte har läst sin teoribok, som kör mot enkelriktat, som håller alldeles för kort avstånd (särskilt yrkesförare), som kör för fort, som inte känner till högerregeln eller som inte vet att man inte får parkera på huvudled eller mot färdriktningen (vi har i byn där jag bor en långtradarchaffis som brukar parkera sin långtradare mot färdriktningen med ena sidan på en huvudled och andra sidan på en cykelväg, tre trafikförseelser utan att ens röra på sig, skickligt), osv, så det är nog inget nytt att folk fuskar.

Jag är nog den enda människan verkar det som som faktiskt känner lite ansvar för min omgivning, alla andra verkar fullkomligt likgiltiga inför att dom har andra människor omkring sig, vars liv man faktiskt ansvarar för när man är i trafiken.

Trots detta är det JAG som blir anklagad för att vara egoistisk när jag råkar behöva hjälp, när jag inte mår bra..

http://en.wikipedia.org/wiki/Misanthropy
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback