Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-05-12, 15:13
  #85
Medlem
Amagadwats avatar
Läser man igenom boken en gång och kör lite teorifrågor på datorn så lär man klara det ganska lätt. Beror på hur tur man får med frågorna. Första gången jag gjorde det fick jag 51, några dagar efter gjorde jag om det (efter lyckad uppkörning) och fick alla rätt. Pluggade ingenting mellan proven.

Fuska behövs inte plus att det är olika frågor på varje prov.
Citera
2010-05-12, 18:27
  #86
Medlem
hottentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Det där är ju bara fel! Att köra bil i trafik är inte bara att kunna köra bilen rent tekniskt, det är en kombination av att köra och att förstå lagar och regler. Klarar man inte teorin så kan man inte vara en "jättesäker chaufför". Skulle du till exempel låta dig opereras av en kirurg som beskrivs på liknande sätt? "- Nja, han klarade inte teorin på läkarlinjen, men han är jätteduktig med kniven!"

Dom förstår lagar o regler hur bra som helst när dom är ute o kör, jag kollade en polare innan han fick körkort i en 4vägs korsning om han hade koll på högerregeln, skyltar m.m och han hade stenkoll men inne vid datorn hade han stora svårigheter med samma scenario, jag tycker också det är konstigt att det kan va så men dom kan alla regler i praktiken men är totala nollor när det kommer till det teoretiska och dom får nog inte in i skallen att det handlar om samma saker som ute i trafiken.

Jag struntar fullständigt i om TS fuskar då han lär torska på uppkörningen om han inte kan grunderna i trafikreglerna, dessutom tror jag han kommer köra minst lika bra som många invandrare som har bytt ut sitt pakistanska/indiska/turkiska körkort utan prov.

Jag blir hellre opererad av en kirurg som är dokumenterat jätteduktig med kniven (och har skurit i folk innan utan missöden) än någon som har fått alla rätt på ett dataprov som alla med normal iq borde klara utan problem då jag anser att det är i praktiken och inte teorin man kör bil el opererar folk.
Citera
2010-05-13, 23:01
  #87
Medlem
Verkar som att många av er pluggade 2dagar till provet osv? Låter sjukt lite.

Men har iaf teoriprov på måndag, har pluggat en del, det har jag faktiskt, och idag var körskolan stängd, imorn med -.- Även över helgen.

Så hur ska jag förbereda mig så mycket som möjligt inför teoriprovet?
Citera
2010-05-14, 14:55
  #88
Medlem
Roflsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billanpillan
Verkar som att många av er pluggade 2dagar till provet osv? Låter sjukt lite.

Men har iaf teoriprov på måndag, har pluggat en del, det har jag faktiskt, och idag var körskolan stängd, imorn med -.- Även över helgen.

Så hur ska jag förbereda mig så mycket som möjligt inför teoriprovet?


över internet kunde iaf jag göra fragorna genom bilskolan, annars kan du väll ladda ner boniers trafikskola.
Citera
2010-05-16, 10:58
  #89
Medlem
hallberg-rassys avatar
Jag vet inte hur det fungerar idag, men.. När jag skrev teorin så hade jag sovit 2 timmar, släpat mig från ena sidan av Göteborg till den andra (provet skrevs på andra sidan stan klockan 7 på morgonen, det tog 1 tim och 40 minuter att åka dit). Jag var sjuk och hade 40 graders feber och kände mig död. Det tog mig 15 minuter att skriva ihop skiten och jag hade 1 fel. Sedan åkte jag hem igen och däckade i sängen. Men det gick! (Och felet rörde någon fråga om att lasta släp... Det är inte alltid lätt. Men å andra sidan har jag aldrig ens ägt en bil med dragkrok...)
Citera
2010-05-17, 16:13
  #90
Medlem
Puggens avatar
Teoriprovet är löjligt enkelt. Utan speciellt mycket plugg så klarade jag det på första försöket med råge och dessutom väldigt fort. Alla e olika, och har man svårt för plugg så får man kämpa hårdare genom att plugga mer. Finns inga genvägar.

Är man så jävla värdelös att man måste fuska sig igenom de olika delmomenten till ett körkort, ja då ska man fanimig inte ha något körkort. Fuskande svin som dessa klarar sig samhället utan och jag skulle med glädje "rensa" lite...
Citera
2010-05-17, 18:21
  #91
Medlem
Enrundfyrkants avatar
Någon kanske har sagt det men provförrättarna har (iallafall där jag skrev mitt prov) en apparat som kan se om det finns någon elektroniskt aktivitet i närheten. Tillexempel kan de se om mobiler är påslagna eller om man använder sig av någon annan utrustning som sänder/tar emot signaler.
Citera
2010-05-18, 08:53
  #92
Medlem
http://korkortonline.se/teoritest/iphone/

Kanske inte direkt fusk men kan användas under provets gång (a)
Citera
2010-05-18, 10:37
  #93
Medlem
Gluttis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlingen
http://korkortonline.se/teoritest/iphone/

Kanske inte direkt fusk men kan användas under provets gång (a)

Nej, alla mobiler och elektroniska apparater måste vara avstängda, de har en mätare som säger ifrån om något elektroniskt med sändare är igång som någon tidigare sa.

On topic: TS, det kommer aldrig funka, först och främst för ovanstående, sen för att du måste ha en magväske-liknande anordning på dig om dina hyperspacade nörd-glajjor ska kunna skicka ut informationen och den kommer de förmodligen att vilja kolla igenom. Sen om du ska ha öronsnäcka måste du påstå att du har nedsatt hörsel och för det måste du ha ett läkarintyg för när du ska göra provet. Synd, du kommer inte ta körkort om du inte pluggar. Är väl lika bra att du inte får det när du har dessa tankebanor.
__________________
Senast redigerad av Glutti 2010-05-18 kl. 10:39.
Citera
2010-05-18, 10:42
  #94
Medlem
Gluttis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billanpillan
Verkar som att många av er pluggade 2dagar till provet osv? Låter sjukt lite.

Men har iaf teoriprov på måndag, har pluggat en del, det har jag faktiskt, och idag var körskolan stängd, imorn med -.- Även över helgen.

Så hur ska jag förbereda mig så mycket som möjligt inför teoriprovet?

Läs boken 1-2 gånger och ladda ner någon körskole-program (ex. Bonniers Trafikskola) där du kan sitta och plugga på slutprov, det gjorde jag och det var inga problem.
Citera
2010-05-20, 03:40
  #95
Medlem
aafaans avatar
orkar inte bläddra i tråden men fick klar körkortet överhuvudtaget`?
Citera
2010-05-20, 10:47
  #96
Medlem
Zekiels avatar
nej nej nej nej nej nej för fan sluta.
tänk inte ens tanken.

Du vet varför dom har provet eller hur?
Låt bli för fan, du riskerar livet på oss alla.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback