2009-07-02, 22:23
Medlem
Risans avatar
Nero Dinferno
Typ: Ink
Betyg: 0/10
Bra: Inget alls
Dåligt: Den går att buffa bort med fingret + spott, färgen försvinner efter 30 min, försvinner med regn, försvinner genom att ens blåsa på den.
Citera
2009-07-03, 01:12
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Risan
Nero Dinferno
Typ: Ink
Betyg: 0/10
Bra: Inget alls
Dåligt: Den går att buffa bort med fingret + spott, färgen försvinner efter 30 min, försvinner med regn, försvinner genom att ens blåsa på den.
Fel ytor . Lär dig vilka ytor och miljöer ditt ink fungerar på, annars kommer du aldrig vara nöjd.
Citera
2009-07-03, 01:32
Medlem
Risans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Fel ytor . Lär dig vilka ytor och miljöer ditt ink fungerar på, annars kommer du aldrig vara nöjd.
Trust me, testade runt 10 olika ytor. Alla ytorna kunde skrapas bort med fingret.
Citera
2009-07-03, 01:39
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Risan
Trust me, testade runt 10 olika ytor. Alla ytorna kunde skrapas bort med fingret.

Trust me, fel ytor/miljöer. Inomhus/utomhus, Marmorgolv/elskåp, Busstidtabeller/rutor, Plast-paneler/stenpelare osv. Bara att köra tills du hittar något det sitter hyffsat på. Diferno sitter i alla fall som FAN på fingrarna, så någon yta ute i hooden funkar det säkert på.
Citera
2009-07-03, 03:17
Medlem
saturs avatar
Citat:
Trust me, fel ytor/miljöer. Inomhus/utomhus, Marmorgolv/elskåp, Busstidtabeller/rutor, Plast-paneler/stenpelare osv. Bara att köra tills du hittar något det sitter hyffsat på. Diferno sitter i alla fall som FAN på fingrarna, så någon yta ute i hooden funkar det säkert på.
Inferno ink = hype ink igenom djur taggning?
fö. så är det väl en självklarhet att bläcket inte alls självbuffar sig på rätt material då det säljs?
Trust me ... ?
Citera
2009-08-19, 20:49
Bannlyst
Krink & Grog Review

Tjena!

För cirka 2 dagar sen beställde jag en Krink K-66, en Krink K-60, en flaska svart Grog bläck och en tom Joystick 10mm mop.

Först så tog jag ivrigt upp min Krink K-66 i kråm färg och tog bort den lilla genomskinliga korken. Sen satte jag stål-udden mot min glansiga 'prov bräda' och drog en linje med lite tryck på moppen.

Wow... Det va som jag trodde... Funkade som en dröm! En fin, mycket synlig kråm linje med cirka en halv meter långa drips rann långsamt nerför brädan.

Efter den bästa linjen som jag någonsin gjort (hittils...) så drog jag en snabb tag. Tagen blev riktigt bra, faktiskt. Den var lite fel drips här och där, så den blev inte så fin, men jag lär mig nog den rätta snittsen för att använda moppen.

BETYG: 9/10. En underbar liten mop! Galet bra högpigmenterat ink i kråm färg som syns VÄL från 40-50meter.

Efter det riktigt sköna testet med K66 så tog jag min K60 är drog fingrarna över den än så länge inte blöta udden. Kändes som kvalité.

Sen drog jag moppen mot min vägg, och klämde lite lätt på moppens kropp och fick ett fint, långt rinn i en härlig och mycket väl synlig röd färg.

Sen drog jag en tag, och vilken härlig mop! Riktigt skön att använda och så får man så perfekta rinn med den!

BETYG: 10/10. Japp, du hörde mig, 10/10. Det här var den bästa moppen, markern, pennan ja den bästa av allt jag använt. Den var så bra på alla sätt och vis. Ser bra ut, funkar sjukt bra, synliga och långa rinn. En perfekt mop helt enkelt!

Och så till Grog bläcket. Det var inte första gången jag beställt Grog, och därför visste jag att det jag snart skulle använda i min Joystick mop skulle vara riktigt fint och permanent bläck, vilket jag själv har fått bevisat förut.

Och mycket riktigt. Fina långa rinn i en synlig svart färg. Kan inte bli bättre på en metalldörr ute någonstans!

BETYG: Grog, du får en 9/10 av mig. Bra flaska, bra bläck, bra permanens, bra rinn. Men den når ändå inte riktigt upp till 10/10 eftersom det finns vissa saker som inte är helt perfekta.

Joystick moppen kanske jag också ska ta upp. 10mm är storleken på udden.

Tyckte att den var riktigt skön att köra med, och lätt att få rinn med eftersom kroppen var relativt mjuk. Härlig att hålla i!

BETYG: 8/10. En bra mop. Når inte upp till Soultip, som är den bästa moppen som skapats, men absolut en bra mop.

Beställt från www.backjump.se.

De har riktigt bra priser på Krink just nu, därför valde jag att köpa Krink. Annars tycker jag Krink är dyrt, men efter detta testet så kommer jag att beställa fler Krink från backjump, absolut!

/Go on the go.
Citera
2009-08-19, 21:00
Medlem
virreees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Go
Tjena!

För cirka 2 dagar sen beställde jag en Krink K-66, en Krink K-60, en flaska svart Grog bläck och en tom Joystick 10mm mop.

Först så tog jag ivrigt upp min Krink K-66 i kråm färg och tog bort den lilla genomskinliga korken. Sen satte jag stål-udden mot min glansiga 'prov bräda' och drog en linje med lite tryck på moppen.

Wow... Det va som jag trodde... Funkade som en dröm! En fin, mycket synlig kråm linje med cirka en halv meter långa drips rann långsamt nerför brädan.

Efter den bästa linjen som jag någonsin gjort (hittils...) så drog jag en snabb tag. Tagen blev riktigt bra, faktiskt. Den var lite fel drips här och där, så den blev inte så fin, men jag lär mig nog den rätta snittsen för att använda moppen.

BETYG: 9/10. En underbar liten mop! Galet bra högpigmenterat ink i kråm färg som syns VÄL från 40-50meter.

Efter det riktigt sköna testet med K66 så tog jag min K60 är drog fingrarna över den än så länge inte blöta udden. Kändes som kvalité.

Sen drog jag moppen mot min vägg, och klämde lite lätt på moppens kropp och fick ett fint, långt rinn i en härlig och mycket väl synlig röd färg.

Sen drog jag en tag, och vilken härlig mop! Riktigt skön att använda och så får man så perfekta rinn med den!

BETYG: 10/10. Japp, du hörde mig, 10/10. Det här var den bästa moppen, markern, pennan ja den bästa av allt jag använt. Den var så bra på alla sätt och vis. Ser bra ut, funkar sjukt bra, synliga och långa rinn. En perfekt mop helt enkelt!

Och så till Grog bläcket. Det var inte första gången jag beställt Grog, och därför visste jag att det jag snart skulle använda i min Joystick mop skulle vara riktigt fint och permanent bläck, vilket jag själv har fått bevisat förut.

Och mycket riktigt. Fina långa rinn i en synlig svart färg. Kan inte bli bättre på en metalldörr ute någonstans!

BETYG: Grog, du får en 9/10 av mig. Bra flaska, bra bläck, bra permanens, bra rinn. Men den når ändå inte riktigt upp till 10/10 eftersom det finns vissa saker som inte är helt perfekta.

Joystick moppen kanske jag också ska ta upp. 10mm är storleken på udden.

Tyckte att den var riktigt skön att köra med, och lätt att få rinn med eftersom kroppen var relativt mjuk. Härlig att hålla i!

BETYG: 8/10. En bra mop. Når inte upp till Soultip, som är den bästa moppen som skapats, men absolut en bra mop.

Beställt från www.backjump.se.

De har riktigt bra priser på Krink just nu, därför valde jag att köpa Krink. Annars tycker jag Krink är dyrt, men efter detta testet så kommer jag att beställa fler Krink från backjump, absolut!

/Go on the go.
Bra recension! Kul att du lägger ned tid på recensionen
Citera
2009-08-19, 21:24
Medlem
hairgels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Go
Tjena!

K-66 är riktigt skön om man vet hur den ska användas, dvs att inte trycka som en galning under hela tagen. Men tyvärr så gick den sönder efter att jag hade kört på några betongväggar, så jag skulle nog ge den en 6/10. Riktigt bra recension för övrigt.
Citera
2009-08-19, 22:05
Medlem
FizzyWhomacks avatar
Citat:

Tro mig dinferno är värdelöst.
Citera
2009-08-20, 01:07
Medlem
tokiigs avatar
Citat:
Trust me, fel ytor/miljöer. Inomhus/utomhus, Marmorgolv/elskåp, Busstidtabeller/rutor, Plast-paneler/stenpelare osv. Bara att köra tills du hittar något det sitter hyffsat på.Diferno sitter i alla fall FAN på fingrarna, så någon yta ute i hooden funkar det säkert på.

Word, annars suger det och bleks fort som fan imo.
Citera
2009-08-20, 14:40
Medlem
strawberrykings avatar
Köpte mig några kannor och fick lust att testa ett nytt bläck och marker, blev en flaska Mr.Red samt en Bullet squeezer.

Kan börja med squeezern, stack och käkade sushi efter att ha köpt skiten, satte mig utanför med en god vän och en cigarett och började fylla på den lilla squeezern, som var förvånade liten och verkade helt underbar.
Udden var som amerikanarna kallar det "mo-hair" med andra ord rätt tjock och svår att slita sönder.
Fyllde på flaskan och skruvade på korken lite hårt 2-3 ggr för att den skulle hamna i riktigt och sen började vi dra oss till spårvagnen.
På tåget hem blev det att testa skiten på toan och den var grymt skön att köra med, förutom att det stank, kontrollbara drips, skönt flöde och en bra udd, trodde jag.

Mitt problem var att udden hade sprukit, plastsaken som höll i "tyget" hade gått helt åt helvete, och jag var lite putt då jag bara hade kört lite smått med den, kanske skruvade jag åt korken för hårt, kanske var det ett måndags-ex, kanske är plasten så otålig, vem vet, men det hände och jag fick när jag var hemma göra en helt ny ghetto-udd som funkar i varje fall

Bullet squeezer 10mm, köpt på child.
Pris: 30kr
Betyg: 7/10 Grymt skön, men udden gick sönder för mig, hade inte den gått sönder hade det inte varit några som helst fel på den, en perfekt liten squeezer att ha i fickan då den är rätt ninja.

Mr.Red, skön flaskdesign, och även lite spännande hur dom påstår att det ska vara som bläck som tränger sig in i ytan under och samtidigt nitrobaserad färg som lägger sig utanpå, hört att den ska vara skön på glas.

Det första man märker med bläcket(ja, det är bläck, fast det har färgegenskaper på nått vänster) är att det verkligen STINKER nagelacksremover x10, så att köra insidor är inte att rekomendera med det, det är ett utomhusbläck.
Det har samma konsistens som vatten, och funkar således med dom flesta pennorna, även filtpennor då det är tillräckligt tunnt.
Hur det står sig mot buffen vet jag inte än, har lämnat lite smakprov åt dom lokala buffarna och ska se hur dom tacklar det. Enligt företaget ska det vara buff-proof, men det säger för fan grogg också...

Allt om allt ett jävligt schyst rött bläck för utomhusbruk, att det lägger sig schyst på glas och ser ut som färg, men ska bli buffbart som bläck låter tufft, väntar på att se om det håller upp till det.

MR.Red ink, köpt på child.
Pris: 100kr (120kr på backjump)
Betyg: 8/10 Stinker som ett as, men rätt skön färg, om det håller sig någorlunda mot buffen är det bra, men inget bläck är perfekt. Dock så är detta av vad jag testat ett riktigt prisvärt bläck som ska bli roligt att leka med.

//Jordgubben
Citera
2009-08-26, 20:55
Bannlyst
Recension av nyköpta produkter!

Idag när jag kom hem stod det en liten box utanför min dörr.

Jag tog ivrigt tag i boxen, och bar in den till vardagsrumsbordet där jag öppnade den i hast för att se innehållet. (Lite roligt det där egentligen, man vet vad som är i, lik förbannat så är man som ett litet barn på julafton...)

Innehållet var beställt från Backjump.se några dagar tillbaka.

Beställningen denna gången var ganska liten, ungefär som förra gången. Ville inte slösa alla mina kära pengar denna månaden, men nästa månad blir det en lagom saftig sprejburks beställning!

Nog pratat, låt oss komma till sak med min review!

On The Run Flowpen, Royal Blue:

Visste redan att denna penna var riktigt bra. Har sett videos på YouTube och alla tyckte den var bra, så jag tänkte att jag kan väl prova en sån då.

När jag först satte udden mot ytan, blev jag förvånad över hur snabbt det gick att få udden blöt. Det gick på 2 sekunder alltså!

När jag sen lyfte pennan från ytan, så blev det ett långt rinn som gick hela vägen ner för väggen. Fina grejer det!

Har inte testat pennan ute än, men det blir till att göra det någon dag i helgen förhoppningsvis!

Jag ger den betyget 7/10, och det är därför att den inte riktigt uppnår alla mina "krav" på den perfekta pennan. Till exempel så läcker den, och det är något som inte gillas här. Brukar ha pennor i fickan och köra där jag får tillfällena ute på dagstid, och då är det inte så lätt att ha en latex handske precis. Förutom läckaget så är den riktigt bra och jag rekommenderar den!

Det var den första produkten det, nu över till Double Trouble pennan som just nu reas ut på Backjump.se.

Double Trouble, Green/Blue:

Oj oj oj, vilken cool marker! Fet och bara ser riktigt cool ut!

Den är klämbar, så du kan få drips med den, och det gillas starkt här!

Udden är bra kvalité på, och färgen och synlig på mörka material.

Jag tycker att markern var svår att hålla i, man får liksom inte något grepp om den. Annars en helt OK marker, men inget jag rekommenderar.

5/10 blir betyget för Double Trouble. Nu tror jag att jag vet varför de säljs så billigt, ingen succé direkt. Nåja, provar man sig inte fram, så vet man aldrig vad som är bäst!
Över till nästa produkt som förhoppningsvis är bättre (?)

-Ja då, och mycket bättre faktiskt!
Molotow Burner, Guld:

Wow! Det är första intrycket jag får efter den första linjen med den guld färgade Burnern!

Har inte sett bättre guld i en penna någonsin, tycker jag i alla fall. Färgen är synlig på både ljusa och mörka material, och den glänser. En sak som inte är så bra, är att färgen är ganska tjock (?) så därför blir udden snabbt slut på färg så man måste pumpa för att inte få streaks, och det är inte bra om man försöker göra en snabb tag utan att synas allt för mycket.

Förutom att färgen är tjock, är pennan och färgen mycket bra, och därför förtjänar den 8/10 i betyg.

Från markers till squeezers. Denna gången var det en en Grog Squeezer 10mm som var med i beställningen.

Grog Squeezer har jag hört är bra squeezers, därför hamna den med i beställningen. Jag fyllde halva flaskan med mitt Grog bläck från förra beställningen, och gissa vad som händer? Japp, jag spiller självklart över köksgolvet... Så nu är det bevisat: Fyll ALDRIG dina markers, squeezers ja vad som helst inomhus.

Nåja, som tur var så lyckades jag torka bort det relativt lilla bläckspillet som blev.

Över till saken.

Grog Squeezer är faktiskt underbar att använda. Perfekt kropp för bra rinn eller inga rinn för de snåla, eller de som helt enkelt inte gillar rinn.

Betyget blir 9/10. En i helhet bra squeezer som har bra kropp för bra rinn eller inga rinn. Priset var 30kr, och det är helt OK för min del.

Beställningen var som sagt gjord från www.backjump.se, och det var nu den andra gången som jag beställt därifrån. Nästa gång blir något stort pack med sprejburkar från antingen Highlights eller Fatcap.

Ha det bra, jag kommer i alla fall ha det!

/Go on the go
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in