Idag när jag kom hem stod det en liten box utanför min dörr.
Jag tog ivrigt tag i boxen, och bar in den till vardagsrumsbordet där jag öppnade den i hast för att se innehållet. (Lite roligt det där egentligen, man vet vad som är i, lik förbannat så är man som ett litet barn på julafton...)
Innehållet var beställt från Backjump.se några dagar tillbaka.
Beställningen denna gången var ganska liten, ungefär som förra gången. Ville inte slösa alla mina kära pengar denna månaden, men nästa månad blir det en lagom saftig sprejburks beställning!
Nog pratat, låt oss komma till sak med min review!
On The Run Flowpen, Royal Blue:
Visste redan att denna penna var riktigt bra. Har sett videos på YouTube och alla tyckte den var bra, så jag tänkte att jag kan väl prova en sån då.
När jag först satte udden mot ytan, blev jag förvånad över hur snabbt det gick att få udden blöt. Det gick på 2 sekunder alltså!
När jag sen lyfte pennan från ytan, så blev det ett långt rinn som gick hela vägen ner för väggen. Fina grejer det!
Har inte testat pennan ute än, men det blir till att göra det någon dag i helgen förhoppningsvis!
Jag ger den betyget
7/10, och det är därför att den inte riktigt uppnår alla mina "krav" på den perfekta pennan. Till exempel så läcker den, och det är något som inte gillas här. Brukar ha pennor i fickan och köra där jag får tillfällena ute på dagstid, och då är det inte så lätt att ha en latex handske precis. Förutom läckaget så är den riktigt bra och jag rekommenderar den!
Det var den första produkten det, nu över till Double Trouble pennan som just nu reas ut på Backjump.se.
Double Trouble, Green/Blue:
Oj oj oj, vilken cool marker! Fet och bara ser riktigt cool ut!
Den är klämbar, så du kan få drips med den, och det gillas starkt här!
Udden är bra kvalité på, och färgen och synlig på mörka material.
Jag tycker att markern var svår att hålla i, man får liksom inte något grepp om den. Annars en helt OK marker, men inget jag rekommenderar.
5/10 blir betyget för Double Trouble. Nu tror jag att jag vet varför de säljs så billigt, ingen succé direkt. Nåja, provar man sig inte fram, så vet man aldrig vad som är bäst!
Över till nästa produkt som förhoppningsvis är bättre (?)
-Ja då, och mycket bättre faktiskt!
Molotow Burner, Guld:
Wow! Det är första intrycket jag får efter den första linjen med den guld färgade Burnern!
Har inte sett bättre guld i en penna någonsin, tycker jag i alla fall. Färgen är synlig på både ljusa och mörka material, och den glänser. En sak som inte är så bra, är att färgen är ganska tjock (?) så därför blir udden snabbt slut på färg så man måste pumpa för att inte få streaks, och det är
inte bra om man försöker göra en snabb tag utan att synas allt för mycket.
Förutom att färgen är tjock, är pennan och färgen mycket bra, och därför förtjänar den
8/10 i betyg.
Från markers till squeezers. Denna gången var det en en
Grog Squeezer 10mm som var med i beställningen.
Grog Squeezer har jag hört är bra squeezers, därför hamna den med i beställningen. Jag fyllde halva flaskan med mitt Grog bläck från förra beställningen, och gissa vad som händer? Japp, jag spiller självklart över köksgolvet... Så nu är det bevisat: Fyll
ALDRIG dina markers, squeezers ja vad som helst inomhus.
Nåja, som tur var så lyckades jag torka bort det relativt lilla bläckspillet som blev.
Över till saken.
Grog Squeezer är faktiskt underbar att använda. Perfekt kropp för bra rinn eller inga rinn för de snåla, eller de som helt enkelt inte gillar rinn.
Betyget blir
9/10. En i helhet bra squeezer som har bra kropp för bra rinn eller inga rinn. Priset var 30kr, och det är helt OK för min del.
Beställningen var som sagt gjord från
www.backjump.se, och det var nu den andra gången som jag beställt därifrån. Nästa gång blir något stort pack med sprejburkar från antingen Highlights eller Fatcap.
Ha det bra, jag kommer i alla fall ha det!
/Go on the go