2008-07-20, 16:20
Medlem
MyteNs avatar
Namn: Clash
Typ: Burkar (Italienska)
Betyg: 7/10
Bra: Täcker med sitt höga tryck, låter härligt
Dåligt: Ibland kan det höga trycket vs "smala" caps (Needle cap) göra att färgen sprutar åt flera håll (läs på armar)
Citera
2008-07-20, 16:42
Medlem
art_s avatar
Namn: KRINK Squeezer
Typ: Marker/Squeezer
Betyg: 9/10
Bra: Mycket rinn, enkelt att kontrollera. Många olika färger. Liten och smidig, mjukare plast än Grog Squeezers vilket ger bättre flow och rinn.
Dåligt: Udden är ganska känslig och kan lätt gå sönder på dåliga underlag.
Citera
2008-07-20, 18:28
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av art_
Namn: KRINK Squeezer
Typ: Marker/Squeezer
Betyg: 9/10
Bra: Mycket rinn, enkelt att kontrollera. Många olika färger. Liten och smidig, mjukare plast än Grog Squeezers vilket ger bättre flow och rinn.
Dåligt: Udden är ganska känslig och kan lätt gå sönder på dåliga underlag.

Håller inte med där, jag tycker färgen är på tok för tjock och man måste taga i snigelfart.
Citera
2008-07-20, 20:02
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Håller inte med där, jag tycker färgen är på tok för tjock och man måste taga i snigelfart.

Och den är dyr.
Ghettokrink med en squeezer är klart ett bättre alternativ och man inte vill vara märkesbög.
Citera
2008-07-21, 00:38
Medlem
art_s avatar
Aja, tur att alla har olika smaker.
Citera
2008-07-21, 00:40
Medlem
saturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av art_
Aja, tur att alla har olika smaker.
det är väldigt tur jag tex har aldrig rört en Flowpenna och en Squeezer en gång pga att jag är kär i Fade och spraykonst, hehe
Citera
2008-07-21, 01:25
Medlem
Micro_gbgs avatar
Namn: basic
Typ: burk
Betyg: 3/10
Bra: Finns inte så mycket bra saker men de burkarna...
Dåligt: Finns bara i 20 kulörer
Citera
2008-07-21, 01:49
Medlem
Namn: Grogg Squeezer
Typ: Marker?
Betyg: 6/10
Bra: Lätt att få snygga droppar,lätt att blanda i egen färg.
Dåligt: Min udd pajjade ganska snabbt,jag somnade på den medans den var i min väska.
Citera
2008-07-21, 01:59
Medlem
saturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shot
Namn: Grogg Squeezer
Typ: Marker?
Betyg: 6/10
Bra: Lätt att få snygga droppar,lätt att blanda i egen färg.
Dåligt: Min udd pajjade ganska snabbt,jag somnade på den medans den var i min väska.
Typ: Squeeze Pen och var du på fyllan och somnade med kläderna på eller hur var det?
Citera
2008-07-21, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av satur
Typ: Squeeze Pen och var du på fyllan och somnade med kläderna på eller hur var det?

Hade den i ytterfacket,sen minns jag bara hur jag vaknade på väskan.
Fick bläck på hela armen när jag skulle plocka ut den.
Citera
2008-07-28, 18:17
Medlem
MyteNs avatar
Kanske ska ligga i Tipstråden istället men iaf.. Böcker är temat, nu när lönen är inne så tänkte jag köpa lite litteratur i form av böcker. Såg på Adlibris att WUFC egna bok var slut men They Call Us Vandals fanns inne, fler förslag på böcker man kan kika efter, helst på typ Adlibris alt Bokia.
Citera
2008-07-28, 18:22
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyteN
Kanske ska ligga i Tipstråden istället men iaf.. Böcker är temat, nu när lönen är inne så tänkte jag köpa lite litteratur i form av böcker. Såg på Adlibris att WUFC egna bok var slut men They Call Us Vandals fanns inne, fler förslag på böcker man kan kika efter, helst på typ Adlibris alt Bokia.

Balaclava - Johan Ribe

Om boken:

"Johan Ribe har skrivit den första svenska romanen som utspelar sig i graffitikulturen. Balaclava är en roman som ger en unik inblick i det som för många unga är en livsstil – de grupper många nöjer sig med att kalla klottrare och mordbrännare.

Sensommaren 1993 börjar ordningsmaktens snara dras åt runt Umeås graffitimålare. Trots att André är en av dem eftersökta, har han inga planer på att sluta måla. Istället tänker han sätta sin högsta dröm i verket – att bli landets största graffitimålare. Men såna drömmar går inte att uppfylla i lilla Umeå...

André lämnar familj och vänner i sin födelsestad för att börja på nytt i Stockholm. Där skrider han omedelbart till verket med att göra sig ett namn på stans graffitiscen. I skydd av mörkret smyger André ut i det sovande Stockholm, maskerad med sin balaclava och med ryggsäcken full av sprayburkar. Graffitin ger André tillfredställelse, den ger honom en identitet och han känner sig levande. Drivkraften är skapandet och, inte minst, spänningen.

Efter en tid börjar en politisk medvetenhet växa i honom. Han söker sig till veganrörelsen och börjar slåss för djurens rättigheter. Tillvaron fylls med en djupare mening, men det som började som en lek har nu blivit blodigt allvar..."

Jag tycker det är en bra och läsvärd bok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in