• 1
  • 2
2008-04-20, 21:23
Bannlyst
Jag undrar ifall någon har någon som helst info om vilken tobak/cigarett jag bör välja då jag ska blanda den med cannabisen?
Jag syftar på att jag vill ha en så "ren" joppe som möjligt.

Är givetvis svårt att veta hur det ligger till med renheten i tobaken, men kanske vet någon vilken tobak som innehåller lite nikotin?

tack på förhand!
Citera
2008-04-20, 21:24
Medlem
ehm nikotin finns naturligt i tobaken så den har inget med renheten att göra???

Edit. Hur menar du med renheten?
Citera
2008-04-20, 21:25
Medlem
honken80s avatar
Du kan ju alltid rena tobaken själv genom varmt vattenbad som drar ut nikotinet ur tobaken.
Citera
2008-04-20, 21:30
Medlem
Nojlagets avatar
den bästa tobaken enligt mig är American Spirit. den består bara av ren tobak, innehåller inga kemiska tillsatser som vanlig tobak gör.
Citera
2008-04-20, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nojlaget
den bästa tobaken enligt mig är American Spirit. den består bara av ren tobak, innehåller inga kemiska tillsatser som vanlig tobak gör.
Men ciggen är fortfarande precis lika onyttig för det.

Köp Blend Rosa med 0,1 nikotin i.
Citera
2008-04-20, 21:36
Medlem
osis+s avatar
Stoppa in ciggen i munnen så att du blöter ner pappert lite, sen elda på den fram och tillbaka men inte så den tar fyr sen stoppar du in filtert och blåser utåt.

Har hört att det ska motverka nikotinkick, har själv gjort så när jag meckat men jag vet inte om det har hjälpt dock.
Citera
2008-04-20, 21:39
Medlem
Gambinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osis+
Stoppa in ciggen i munnen så att du blöter ner pappert lite, sen elda på den fram och tillbaka men inte så den tar fyr sen stoppar du in filtert och blåser utåt.

Har hört att det ska motverka nikotinkick, har själv gjort så när jag meckat men jag vet inte om det har hjälpt dock.

Kallas även att rosta. Så gör jag varje gång jag meckar en joppe och visst kan man få nikotinkick ändå. Rostar ciggen för att det smakar godare och för att det är lättare att mecka då.
Citera
2008-04-20, 21:57
Medlem
Spår av nötters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gambino
Kallas även att rosta. Så gör jag varje gång jag meckar en joppe och visst kan man få nikotinkick ändå. Rostar ciggen för att det smakar godare och för att det är lättare att mecka då.

Det "eldar" väl upp en del onyttiga ämnen också? Inte allt förstås, men liite?
Citera
2008-04-20, 21:59
Medlem
Gambinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spår av nötter
Det "eldar" väl upp en del onyttiga ämnen också? Inte allt förstås, men liite?

Jo det vore logiskt.
Citera
2008-04-20, 22:03
Medlem
Folk är så jävla dumma i huvet..
Att ni inte förstår att det är röken som är farlig?
Citera
2008-04-20, 22:07
Medlem
Gambinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farlig!
Folk är så jävla dumma i huvet..
Att ni inte förstår att det är röken som är farlig?

Vet inte om det var riktat till mig men om det var det så ska jag svara dig så gott jag kan. När man rostar ciggen så börjar det ryka från den och gör man det bra så blir det rätt så mycket rök och det var väl röken du snacka om?
Citera
2008-04-20, 22:08
Medlem
Megalomanias avatar
CB -> Tobak

/ Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto