• 1
  • 2
2008-04-20, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gambino
Vet inte om det var riktat till mig men om det var det så ska jag svara dig så gott jag kan. När man rostar ciggen så börjar det ryka från den och gör man det bra så blir det rätt så mycket rök och det var väl röken du snacka om?

Så du menar att röken försvinner eller?

En "ren" cigg/joint kommer TS aldrig ifrån, om han däremot är rädd att bli beroende av nikotinet kan han ju alltid blanda ut med te eller liknande.
Citera
2008-04-20, 22:13
Medlem
osis+s avatar
Citat:
Vet inte om det var riktat till mig men om det var det så ska jag svara dig så gott jag kan. När man rostar ciggen så börjar det ryka från den och gör man det bra så blir det rätt så mycket rök och det var väl röken du snacka om?

Precis, rosta. var dock osäker på om TS visste vad det var.
Citera
2008-04-20, 22:16
Medlem
Gambinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farlig!
Så du menar att röken försvinner eller?

Ja, röken åker rätt ut i atmosfären istället för in i dina lungor.

Edit: Idiot!
Senast redigerad av Gambino 2008-04-20 kl. 22:47.
Citera
2008-04-21, 00:43
Bannlyst
Tack för svaren!
Så alltså, som jag har förstått det:
Jag köper förslagsvis en cigarett (förslagsvis Blend Rosa) med lågt nikotinvärde.
Sedan blöter jag ciggen med munnen, eldar lite på den - hur länge? kan jag få det förklarat lite mer specifikt?

Sedan så gröper jag ur ciggen på tobaken, som vanligt, och blandar med cannabisen och gör den vanliga proceduren?
Citera
2008-04-21, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sica06
Tack för svaren!
Så alltså, som jag har förstått det:
Jag köper förslagsvis en cigarett (förslagsvis Blend Rosa) med lågt nikotinvärde.
Sedan blöter jag ciggen med munnen, eldar lite på den - hur länge? kan jag få det förklarat lite mer specifikt?

Sedan så gröper jag ur ciggen på tobaken, som vanligt, och blandar med cannabisen och gör den vanliga proceduren?
Alltså, det är bara att hålla ciggen i handen, elda underifrån på ciggen, medans du snurrar den. Ta lågan fram och tillbaks och snurra ciggen. Den ska inte börja brinna, utan bli lite gyllenbrun under typ bara.
Citera
2008-04-21, 13:12
Medlem
Nojlagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoeggarn
Men ciggen är fortfarande precis lika onyttig för det.

Köp Blend Rosa med 0,1 nikotin i.

Nej, ciggen är inte lika onyttig eftersom man slipper ett stort antal cancerframkallande kemikalier. Ren tobak ger också cancer. Men jag röker hellre något med 1 cancerframkallande ämne än något med 400 olika.

Men om det är nikotinet du vill slippa så förstår jag inte varför du röker med tobak alls? Det finns ju annat att blanda med, dessutom kan man röka rent.
Citera
2008-04-22, 00:18
Medlem
Citat:
Ja, röken åker rätt ut i atmosfären istället för in i dina lungor.

Edit: Idiot!

Är du sjuk i huvet eller? Först och främst så är det inte tobaken som avger rök utan antagligen pappert. Var tror du tobaken tar vägen när den senare antänds i jointen? Brinner upp utan att ryka?
Citera
2008-04-22, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farlig!
Är du sjuk i huvet eller? Först och främst så är det inte tobaken som avger rök utan antagligen pappert. Var tror du tobaken tar vägen när den senare antänds i jointen? Brinner upp utan att ryka?

Vanligtvis så komenterar jag inte sådanthär, men du verkar ju mer än lovligt pantad och varför denna fientliga inställning?

Det TS är ute efter är hur man får bort så mkt kemikalier ur ciggen som möjligt, inte få reda på om papper ryker.
Det är inte pappret som ryker med denna metoden som beskrivs.

Några danskar har skickat in tobak från 10 st "orostade" cigg och 10 st rostade för analys och provresultaten var minst sagt överaskande, nu kan jag inte hänvisa till källa eller några siffror tyvärr men ska leta lite efter det.

Det bästa tipste till TS som jag har är att mecka ciggen på spisplattan, sätt på plattan och vänta tills den är varm, snurra ciggen "snabbt" så att den inte tar fyr, avbryt med jämna mellanrum och blås ur röken från ciggen, bästa sättet att få en cigg rostad enligt mig.
Citera
2008-04-23, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonCorleon
Vanligtvis så komenterar jag inte sådanthär, men du verkar ju mer än lovligt pantad och varför denna fientliga inställning?

Det TS är ute efter är hur man får bort så mkt kemikalier ur ciggen som möjligt, inte få reda på om papper ryker.
Det är inte pappret som ryker med denna metoden som beskrivs.

Några danskar har skickat in tobak från 10 st "orostade" cigg och 10 st rostade för analys och provresultaten var minst sagt överaskande, nu kan jag inte hänvisa till källa eller några siffror tyvärr men ska leta lite efter det.

Det bästa tipste till TS som jag har är att mecka ciggen på spisplattan, sätt på plattan och vänta tills den är varm, snurra ciggen "snabbt" så att den inte tar fyr, avbryt med jämna mellanrum och blås ur röken från ciggen, bästa sättet att få en cigg rostad enligt mig.

Jo tack, du verkar också någorlunda pantad. Om du läser vad jag skrivit innan (vilket jag förmodar att du inte har, sålänge du inte är dum i huvet) så förstår du vad jag snackar om.

Om du rostar tobaken, så försvinner kanske lite kemikalier. Men det blir fortfarande rök utav tobaken och det är röken som står för de mesta hälsoproblemen. Killen jag quotade menade att röken försvinner ur ciggen? Hur dumt låter inte det?

Sedan kan du rosta dina cigg, om du är rädd för att bli beroende av nikotin. Men det blir ingen "nyttigare" tobak genom att rosta.
Citera
2008-04-25, 00:18
Bannlyst
Finns råtobak att köpa som är helt obehandlad, kolla din lokala butik som har stor sortering eller gogla på tex cuthof. Tror dom tom säljer tobaksfrön, så du vet exakt vad du trycker i dig.
Senast redigerad av Konfucius 2008-04-25 kl. 00:21.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in