Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-04-20, 22:36
  #13
Medlem
CodeMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No-n-sence
Du kan ju själv fundera på hur många gånger man måste "luta sig över" för att se koden och sen därefterfå tag på själva kortet. Du måste ha så många misslyckade försök att allmänheten tar notis.
Tror inte att det särskilt svårt.

Jag har många gånger blivit irriterad på folk som stått för nära när jag skulle betala, och oftast har täckt över knapparna med handen. Det gör de troligen inte för att kolla koden alla gånger, utan mest för att de inte tänker alls på det, men när folk trängas som de oftast gör så är det knappast svårt att se koden utan att dra uppmärksamhet.

Nu gissar jag förstås när det gäller hur bankerna behandlar liknande ärende, jag själv har aldrig tappat mitt kort och tillhörande koden samtidigt.
Citera
2008-04-20, 22:51
  #14
Avstängd
Fbshahs avatar
Om du vet när uttagen gjordes och från vilken automat så hoppas på att dom har en kamera.
Citera
2008-04-21, 00:49
  #15
Medlem
Och försök att få se bilden på vem det var. Spännande att höra om det var nån av dina kompisar. Vilket lowlife isf
Citera
2008-04-21, 08:59
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CodeMAN
Tror inte att det särskilt svårt.
Jag har många gånger blivit irriterad på folk som stått för nära när jag skulle betala, och oftast har täckt över knapparna med handen. Det gör de troligen inte för att kolla koden alla gånger, utan mest för att de inte tänker alls på det, men när folk trängas som de oftast gör så är det knappast svårt att se koden utan att dra uppmärksamhet.
.

Tror inte jag heller. Folk ställer sig alltid misstänksamt nära.
Hur kom han över kortet då? Har ni inga värdeskåp?
Citera
2008-04-28, 16:19
  #17
Medlem
666_s avatar
Vad hände nudå? Fått nån mer info?
Citera
2008-05-01, 13:03
  #18
Medlem
arbeitmachtfreis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666_
Vad hände nudå? Fått nån mer info?

Har inte kunnat skriva på ett tag men jag kan säga att saken är utklarad då personen som stulit med kort och pengar erkänt och gett tillbaka pengarna. Horungen som stal mina pengar var en person i min egen grupp som tydligen blivit hotad. Hursomhelst så kommer han med att största säkerhet att ryka och jag har ju som sagt fått mina pengar tillbaka... case closed från min sida. Sen får man väl se vad försvarsmakten samt polisen väljer att göra.
Citera
2008-05-01, 14:12
  #19
Medlem
No-n-sences avatar
Skönt att det löste sig. Det värsta är när man inte vet vem man inte kan lita på.
Citera
2008-05-01, 14:17
  #20
Medlem
chaoswithins avatar
När jag gjorde ungefär samma sak som din fd polare (dock skulle jag aldrig ha gjort det mot en polare) så åkte jag på grov stöld och bedrägeri, det tog c:a 9 månader innan det kom upp i tingsrätten.

Så även om det tar tid, se till att fallet inte läggs ner eller så, för såvida detta inte ligger i någon storstads tingsrätt så bör du ha schyssta chanser att sätta dit aset ordentligt.

(För övrigt tror jag inte ett piss på att han blivit hotad, låter mer som en billig påhittad ursäkt.)

[EDIT] Jag åkte på att ha snott 14000 för övrigt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback